اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۹۱۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۱ - ۰۱:۵۹
شوشان - داود مدرسی یان :
 آقایان وزرای کشور و راه‌ومسکن؛ بابت ماجرای ‎#قطار_مشهد_اهواز از مردم ‎#خوزستان و ‎#دزفول عذرخواهی کنید!

شرح ماجرا: کولرهای چندین سالن قطار #مشهد به #اهواز، (شماره ۱۸۱، روز سه‌شنبه) خراب بوده و از ساعت ۶صبح تا ۱۰شب مسافران که عموماً زائر بودند تحت فشار گرما دچار مشکلاتی شدند. 

اعتراض بچه‌های کاروان زیارتی دزفول و خوزستان با بی‌اعتنایی رئیس قطار مواجه شد و چندین نفر دچار گرمازدگی شدند. وقتی ماجرا را به شرکتی که بلیط‌ها را از آنجا تهیه کرده بودند اطلاع دادند، متوجه شدند رئیس قطار هیچگونه اطلاعی از وضعیت کولرهای کوپه‌ها به شرکت مذکور هم نداده!‏

رئیس قطار وقتی با اعتراض مسافران روبرو می‌شود می‌گوید: "این کار را نمی‌کنم(اطلاع رسانی به شرکت) هر غلطی می‌کنید بکنید!"
با این جمله فضای بحث تند شده اما بحث مدیریت می‌شود و بالاخره کج‌دار و مریز حرکت ادامه دارد و کولر برخی کوپه‌ها وسط راه تعمیر می‌شود ولی کماکان مشکل باقی است.‏

متاسفانه در ایستگاه بیشه، تعدادی مامور پلیس به قصد بازداشت برخی زوارِ معترض، وارد قطار شدند. بعد از مقاومت مسافرین، یکی از مامورین، داخل سالن اسپری فلفل میزند! یکی از مسئولین کاروان زیارتی دزفول، آقای دکتر حاجی خلف(مسئول جلسات قرآن دزفول، جانباز و آزاده) بی‌هوش می‌شود!‏

فضای ۴،۵سالن(هر سالن چندین کوپه دارد) مسموم می شود و چندین مسافر دیگر بی‌هوش و دچار مشکل می شوند. برخی جانباز بوده و برخی بیماری آسم داشتند. برخی را با آمبولانس به اورژانس اعزام کرده و برخی را سرپا مداوا می‌کنند.

مجدد در ایستگاه اندیمشک، ۴۰، ۵۰ مامور وارد شده و ۵،۶ نفر از مسئولین کاروان زیارتی دزفول را دستگیر کرده و چندین ساعت در کلانتری نگه داشتند! هم گرما را چشیدند، هم اسپری فلفل و هم بازداشت!

این مدل برخورد با مردم عادی و زوار علی بن موسی رضا(علیه‌السلام) واقعاً نوبر است. وزیر راه و مسکن و وزیر کشور باید پاسخگوی این حادثه باشند.

متاسفانه مسیر ‎#راه‌آهن_جنوب با مشکلات عدیده‌ای مواجه است. کمبود قطار، فرسودگی واگن‌ها، فرسودگی ریل، کمبود امکانات و ... بارها رسانه‌ای شده است اما هیچ قدمی برداشته نمی‌شود. این خط مسیر میلیون‌ها زائر (چه از عراق به مشهد، چه ایران به عراق) هست و پاسخگوی نیاز استان ۵میلیونی نیست!

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
سید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
comment
0
0
comment تایف باره این برخورد با زائران امام هشتم
خوزستان مظلوم
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار