شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۹۲۲۵
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۰۳:۰۲
شوشان - سید رضا میرزاده :
 جنگ ترکیبی غرب به رهبری ایالات متحده آمریکا و همراهی و حمایت چند کشور اروپایی به ویژه انگلیس و رژیم صهیونیستی و دنباله رو های منطقه ای او ابعاد گوناگونی دارد که گاهی برای مخاطب ناشناخته بوده  اثرات آن به مرور در جامعه رُخ می نماید.
مقصرجلوه دادن ایران در مذاکرات برجامی از یک طرف و بزرگنمایی غیرقابل تصور شرایط اقتصادی کشور با هدف گره زدن این مشکلات به همان مذاکرات (که به زعم آنها ایران  مقصر است )از جمله ابعاد این جنگ پیچیده به شمار می رود.
 ترجمه مقالات به ظاهر علمی و تحلیل شرایط بین المللی و منطقه ای علیه ایران باسوء  استفاده از واقعیت های غیر قابل انکار  با به کار بردن واژه های کلیدی( یا به تعبیری کلیدی جلوه دادن واژه های سیاسی در تحلیل رویدادهای مربوط به مذاکرات برجامی )وقتی به نام تحلیلگر سیاسی یا دکتر .....و دکتر..... به چاپ رسیده انتشار داده میشود ظاهری دلسوزانه برای دفاع از ایران و باطنی مشکوک  در رسانه های ایران برای رسیدن به همان هدف یعنی متقاعد کردن افکار عمومی در مقصر شناختن نظام ایران در مذاکرات برجامی را در ذهن متبادر می‌کند.
 نمی‌توان از این واقعیت صرف نظر کرد که متاسفانه در مراکز علمی ایران( به ویژه دانشگاه ها) به دلیل تکیه و تاکید بر تدریس منابع غربی و استناد به بافته های  ذهنی به ظاهر اندیشمندانی که هیچ شناختی نسبت به جامعه ایران نداشته و معمولاً وقایع را از منظر منافع خود تحلیل می کنند ،دانش آموختگانی خارج می شوند که بعضاً  متاثر از همان منابع، آگاهانه یا ناآگاهانه رویکردی غرب گرایانه داشته دسترسی دشمن به اهدافش برای براندازی  را تسهیل کرده  امکان شکل گیری خط نفوذ در رسانه هارا فراهم می کنند.
پر واضح است رسانه هایی که همانند گذشته دل در گرو عبور  موفقیت‌ آمیز  کشور از گردنه های سخت را دارند چه در مذاکرات برجامی  و چه در سایر تحولات بین‌المللی و منطقه‌ای ،  دشمنی تاریخی غرب به رهبری ایالات متحده و متحدانش  علیه ایران را  ملاک قضاوت در عملکرد آنها دانسته مبنای تحولات را از این منظر رصد نموده و در قالب مقاله یادداشت و تحلیل ، راه تاثیرگذاری عوامل نفوذ در رسانه های داخلی را به روی آنها می بندند.
 خلاصه اینکه :
طرح قانع کردن افکار عمومی در  مقصر جلوه دادن ایران در مذاکرات برجامی حتماً یک فریبکاری ناجوانمردانه است که مقابله با آن هوشمندی لازم  از سوی نخبگان ،نویسندگان و رسانه های داخلی را طلب می کند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار