اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۹۲۶۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۷
شوشان - شاهپور زندی / روان شناس و آسیب شناس اجتماعی :
 مهدی تاج، همان کسی است که تا صفر‌های عدد جریمه قرارداد مارک ویلموتس در ایران رو شد، دست روی قلبش گذاشت و از صندلی فدراسیون فوتبال کناره‌گیری کرد؛ حالا یکی از نامزد‌های انتخابات و مدعی ریاست فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران است و جالب اینکه تایید صلاحیت هم شد !

 بی‌شک چنین موردی را باید ازمعجزه و دیگر شگفتی هایی انتخابات ایران دانست.

همان انتخاباتی که گاهی اوقات مسئولان مختلف به تنوع و تعداد و فراوانی اش افتخار کرده و آن را یکی از شاخص های بالای مردم سالاری و آزادی می دانند .

اکسیر جوانی ، که پیرترین  و از کارافتاده‌ترین و چیزترین ! چهره‌ها را چون جوانی شاداب، به عرصه خدمت خالصانه باز می‌گرداند.

 این فرایند برای مهدی تاج تنها دو سال طول کشید.
 در روز‌های سیاهی که همه از قرارداد عجیب ایران با مرد بلژیکی شوکه شده بودند و کار به استقراض از دولت برای پرداخت غرامت به ویلموتس کشید، مهدی تاج خیلی آرام و بی‌سروصدا صندلی محبوبش را ترک کرد. او ناراحتی قلبی‌اش را بهانه کرد و به خارج از کشور رفت .!

«مهدی تاج به آلمان سفر کرد»؛ «مهدی تاج در آلیکانته اسپانیا دیده شد»؛ «مهدی تاج در فرانکفورت است»؛ «مهدی تاج کرونا گرفت»؛ «مهدی تاج در بیمارستانی در آلمان بستری شد»؛ «مهدی تاج از بیمارستان آلمانی مرخص شد»؛ «مهدی تاج به شایعات پایان داد و به ایران برگشت»؛ «عیادت مسئولان فدراسیون از مهدی تاج» و به‌تازگی هم «مهدی تاج عضو کمیته اضطرار کنفدراسیون فوتبال آسیا شد»، «مهدی نامزد ریاست فدراسیون فوتبال ایران شد» ؛ اینها سرخط مهم‌ترین اخباری است که می‌توان در دوسه سال خیر  درباره مهدی تاج، رئیس پیشین فدراسیون فوتبال، جست‌وجو کرد. 
فردی که ردپایش در نهادهای ایجاد شده ی پس از انقلاب و شرکت های بازرگانی گرفته ، تا بازار آهن و ملک و فوتبال ایران دیده می شود .!

آیا این جابجایی و‌چرخش های راهبردی مهدی تاج در مجال های مناسب و بزنگاه ، تنها با هوش و درایت و حواس چندگانه اش ممکن می شود یا جریانی خاص و دستگاه غیر سازمانی و ویژه ای چنین می کند!؟  

او «به‌ظاهر» به دلیل عارضه قلبی، قبل از اینکه دوره چهارساله ریاستش بر فدراسیون فوتبال تمام شود، از کار استعفا داد و رفت؛ آن‌هم درست در شرایطی که وضعیت سرمربی تیم ملی نامشخص و پریشان بود .

«این پول‌ها متعلق به مردم ایران است و آقازاده‌ها در حال توسعه فساد در این مملکت هستند. وقتی هم کسی می‌خواهد برخورد کند، اول تهدید می‌شود و بعدش می‌گویند پسر فلان مسئول است و نمی‌شود با او برخورد قانونی کنیم. در همین فدراسیون ، هر زمان که بحث مالی و حیف‌ومیل بیت‌المال به وجود می‌آمد، قلب یکی درد می‌گرفت و خود را بستری می‌کرد».
 هنوز زمان زیادی از این صحبت‌های محمد دادگان، رئیس سابق فدراسیون فوتبال نمی‌گذرد. مشخص است که روی صحبت پایانی دادکان که کسی به صراحت و پیشینه ورزشی اش تردید ندارد با مهدی تاج، دیگر رئیس سابق فدراسیون فوتبال است ، همانی که ظاهرا به دلیل مشکلات قلبی از فدراسیون فوتبال ایران استعفا داد و رفت. 

دادکان در مورد ایشان نکات دیگری هم گفته است.

رای اولیه ای که ویلموتس به ضرر فوتبال ایران گرفت ، شش و نیم میلیون یورو بود که در پنج مرداد ۱۴۰۱ به سه ونیم میلیون کاهش یافت و باید پرداخت شود .

چه کسی باید تاوان این اهماکاری مسئولان بی تدبیر فدراسیون فوتبال در پرداخت مبلغی نزدیک به صد میلیارد تومان را بدهد!

شمشیر عدالتی که به منتقدین سیاسی و معلمان معترض و بازنشستگان نجیب و کارگران زحمتکش رحم‌ نمی کند ، کجاست؟

عدالت علی و شجاعت او در برخورد با حاکمان بدعهد و خائن در امانت کجاست؟
در کشوری که پول برای پرداخت حقوق معلمان و بازنشستگان و کارگران وجود ندارد ، پرداخت صد میلیارد میلیارد تومان چه توجیهی دارد؟

سازمان بازرسی و دیوان محاسبات و ق.ق در جمهوری اسلامی ایران چه می کنند؟

گردش مالی فدراسیون فوتبال بیشتراست یا یک مدرسه ابتدایی و راهنمایی که پول تکثیر برگه های لمتحانی دانش آموزان را هم ندارد .

امیدوارم در انتخابات آبنده فدراسیون فوتبال ایران ، ایشان با همه آرا شرکت کنندگان انتخاب نشود که اگر شد ، باید یاد آخرین انتخابات ریاست جمهوری عراق توسط صدام افتاد که با ۹۹ درصد آرا موفق شد همه رقیبانش که صفر بودند ! را شمست دهد .
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار