شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۹۴۱۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۱
با حضور علما، مسئولان و اقشار مختلف مردم؛
شوشان : شامگاه گذشته پنجشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۱، مراسم دومین سالگرد ارتحال خطیب توانا و استاد اخلاق حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج سید حمدان موسوی در اهواز و مسجد خاتم الانبیا(ص) کوی علوی که تحت اشراف وی بود، برگزار شد.


در این مراسم که با حضور علما، مسئولان، شخصیت های سیاسی، بزرگان اقوام و اقشار مختلف مردم برگزار شد، شیخ الدوسری از علمای اهل سنت کشور عراق، حضرت آیت الله موسوی جزایری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، دکتر ناصر سودانی نماینده سابق مجلس و مدیر دانشگاه امیرالمومنین (ع) اهواز و حجت الاسلام والمسلمین شیخ حسین طرفی‌ طی سخنانی حضرت حجت الاسلام‌والمسلمین حاج سیدحمدان موسوی را عالمی وارسته و الگویی مناسب برای طلاب و مبلغین جهت معرفی هرچه بهتره دین و شریعت معرفی کردند.

دکتر سودانی در این مراسم بیان داشت: حجت الاسلام و المسلمین موسوی یک استاد به تمام معنا در حوزه اخلاق بود که میتوان بهترین الگو برای خطبای جدید باشد.

این عضو هیات علمی دانشگاه افزود: فرزندان صالح و شاگردان پاک و نخبه، از بهترین باقیات الصالحات این عالم وارسته بود که میتوان به آن اشاره کرد.

علامه شیخ مالک حمادی از علمای برجسته استان خوزستان در گفتگو با خبرنگار بازتاب جنوب گفت: ارتحال این عالم متقی ضایعه‌ای دردناک و جبران آن بسیار سخت بود.


وی ادامه داد: علامه سید حمدان موسوی از روحانیون مورد اعتماد و مصلح بود که بسیاری از اختلافات عشایری را در جامعه حل و فصل کرد.

شیخ مالک حمادی افزود: این عالم پارسا در منبر همواره در مقوله پند و موعظه پیشگام بود که خدمات شایسته ای در معرفی دین مبین اسلام و مذهب ناب شیعه داشت.

همچنین در این مراسم، حاج سید کریم موسوی مبتهل بین المللی، مداحان و شاعران آیینی به مدح اهل بیت علیهم السلام و اشعاری در حق علامه حاج سید حمدان موسوی پرداختند.

گفتنی است، حجت الاسلام والمسلمین حاج سید حمدان موسوی در تاریخ ۲۶مردادماه۹۹ و در سن ۸۵ سالگی بر اثر ایست قلبی، دارفانی را وداع و در مقبره سیدهادی اهواز به خاک سپرده شد.

لازم به ذکر است، این عالم پارسا و خطیب توانا، تولیت مسجد خاتم الانبیا منطقه۶۰متری کوی علوی را برعهده داشت و بیش از ۵۰ سال، به ساحت دین خدمات شایسته ای داشت؛ همچنین این خطیب توانا، شاگردان و فرزندان نخبه‌ای در عرصه علم و دین از خود به یادگار گذاشت.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار