اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۹۴۲۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۲
شوشان - حسین سعده :
۱۲ خرداد تا امروز ۷۹ روز از بسته شدن پل ششم اهواز می گذرد اما اقداماتی که برای رفع مشکل اساسی پل ششم صورت گرفته ناملموس و از سرعت متوسط یک پروژه مشابه خیلی کمتر است

نهم آذر ماه سال ۱۴۰۰ بود که ساعت ۱۲ ظهر ، پل ششم اهواز بسته شد ….و باب المراد شهردار کوت عبدالله علت را سرقت ۱۳ بادبند (صحیح آن مهاربند است) اعلام نمود… و پل را از نظر ایمنی برای تردد خودروها و عابرین نامناسب و خطرناک توصیف نمود.


و مدت زمان اجرای این تعمیرات را نامشخص اعلام نمودند.اما کمتر از دو هفته شاهد بازگشایی پل برای تردد خودروهای سبک و در عمل بازگشایی کامل پل برای تردد انواع خودرو های سبک و سنگین شد، دیگر نه کسی از کاهش ظریف ایمنی حرفی به میان آورد نه خطر را در گمان عابرین اعلام نمود…
شهردار اصفهانی کلانشهر اهواز نیز فقط مانند یک توریست در کنار پل با ژست های مختلف عکس گرفت ، و عملا هیچ خروجی از آن بازدید مرد شماره یک کلانشهر اهواز برای شهروندان و پل ششم ، حاصل نشد.


تا به یکباره پس از فروریختن متروپل ، پل ششم باز خطر ساز اعلام شد و از ۱۲ خرداد باز از چرخه خدمت رسانی خارج گشت.
بازهم در کمال تعجب شاهد مصاحبه ها و اعلام نظرهای غیر قابل قبول در خصوص مدت زمان تعمیر پل،مصالح مورد نیاز
برای جایگذاری در محل های سرقت شده به گفته مسئولین فنی بادبند (اصطلاح صحیح مهاربند) و اعلام چالشی پیچیده
برای پیچ مهره های مورد نیاز برای اجرای پروژه اعلام داشتند.
با توجه به وجود شرکت های تخصصی و بعضا دانش بنیانی که در زمینه پل سازی و قطعات مورد استفاده در آن از دهه ۷۰ در کشور موجود می باشند با یک سرچ ساده می توان با انواع آلیاژ، ظریف کششی ، و… تهیه یا با مشخصات مورد نیاز سفارش داد .
در شهری مثل کرمانشاه پل فلزی با مشخصات فنی و ابعاد همطراز پل ششم اهواز کل مدت زمان آشکار شدن سرقت صورت گرفته از پل قره سو این شهر تا بازگشایی مجدد آن کمتر از بیست روز (۱۴ روز حدودا) طول کشید و جالب است بدانید حجم سرقت و قطعات مفقود شده چند برابر پل ششم اهواز بوده است.


بدون شک تمام مشکلات و معضل های پیش رو برای ترمیم یک پل سرقت شده همچون پل ششم اهواز وجود داشت
با این تفاوت که در کرمانشاه اراده مسئولین و بسیج امکانات برای بازگرداندن امور مردم به روال عادی با تعمیر سریع این پل (قره سو) وجود داشت ….که در اهواز ظاهرا بسته شدن یک پل امری درجه چندم و مشکل چندین محله و منطقه در دو طرف پل ششم و ترافیک های سنگین و طولانی شدن مسیر سفرهای درون شهری فقط مشکل شهروندان است.
روند تعمیر پل ششم اهواز لاک پشتی است
از ۱۲ خرداد تا امروز ۷۹ روز از بسته شدن پل ششم اهواز می گذرد اما اقداماتی که برای رفع مشکل اساسی پل ششم صورت گرفته ناملموس و از سرعت متوسط یک پروژه مشابه خیلی کمتر است.
این رسانه هر روز برای اطلاع شهروندان و مسئولین از روند پروژه عکس برداری خواهد نمود و آنرا درتریبون های رسمی خود منتشر می نماید… تا واقعا متوجه شویم تعمیر پل ششم اهواز از هوا کردن یک سفینه فضایی ظاهرا سخت تر است!

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار