اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۹۴۷۶
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۰
شوشان - محمدرضا چمن نژادیان - فعال فرهنگی ، اجتماعی و مدنی :
از آنجایی که مدتهاست از عنوان شورایی بنام شورای راهبردی در شهرستان امیدیه و جلسات آن بصورت مبهم و پراکنده نام برده می شود. لازم است نکاتی را جهت تنویر افکار عمومی، تحلیل و مطالبه ی خروجی های مثبت و منفی آن تاکنون یادآوری شویم.
اولاً: نیاز است شورا نشینان راهبردی برای خود و افکار عمومی تعریف علمی ، جامع و میدانی به معانی لغوی راهبرد از منطر کمی وکیفی در برنامه ریزی بپردازیند.

ثانیاً : تصمیمات متخذه ی هر جلسه با ماموریت دستگاه و مسئولیت متولیان تقنینی (نماینده ی مجلس) ،اجرایی دولتی و غیر دولتی( شرکتها( نفتی و گازی)،  نهادهای مردمی و خصوصی) در سطح ملی ، استانی و محلی را مشخصاً اعلام نمایند. و خروجی های مثبت، منفی و علل ناکارآمدی ها را به اطلاع عموم برسانند.

ثالثاً : باید جایگاه قانونی مسئولیت آور شورای راهبردی با چگونگی انتخاب و تعداد اعضاء به لحاظ کمی و کیفی برای افکار عمومی و رسانه ها تشریح و تبیین گردد.

رابعاً : از آنجایی که نخبگان و پیشکسوتان علمی، مدیریتی و مدنی جامعه به عنوان بازوان مجرب و موثر دست اندرکاران می توانند خدمات فکری و تجربی به شورای راهبردی نمایند، و هم به عنوان محارم ملت و نمایندگان افکار عمومی باید مطالبگر باشند. باید جایگاه نخبگان، مطالبگران و رسانه ها برای پرسشگری، پاسخگویی و روشنگری مشفقانه برجسته و در شورای راهبردی حضور پر رنگ و اثربخشی داشته باشند. که متاسفانه با این تفاصیل هم خلاء و فراگیری آنان وجود دارد و هم محرمیت و اهلیتی برای حضور نخبگان، رسانه ها، نهادهای مدنی فراجناحی و فراقومی کسی قائل نیست. انتظار است این خلاء ها با تشریح و تبیین مسئولیتها، کارکردها و دعوت از نخبگان برطرف گردد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار