اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۹۴۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۰
شوشان - دکتر فتح اله دهقان/ دانش اموخته جغرافیای سیاسی :
کاوش های باستان شناسی واسناد تاریخی وحقوقی حکایت از ان دارد ،از هزاره دوم پیش از میلاد جزایر ابوموسی ،تنب بزرگ وکوچک ،دردریای پارس توسط ایرانیان اداره ودر قلمروامپراتوری ایران بوده است .
در عین حالی که مالکیت ایران برجزایر سه گانه برای همه جهانیان اظهر من الشمس  است وبراساس تاریخ وحقوق بین الملل خدشه ای بران متصور نیست .
به تحریک بیگانگان ،شیخ نشینهای خلیج فارس ادعای واهی در خصوص جزایر همیشه ایرانی مطرح می‌کنند .
این درحالی است که اخیرا ، تلگراف‌های محرمانه‌شده‌ای که توسط بی‌بی‌سی کشف شده، نشان می‌دهد که سر ویلیام لوس، مدیر و دیپلمات طولانی مدت مستعمره های بریتانیا، مخفیانه با شاه توافق کرده بود که دو جزیره از سه جزیره را قبل از خروج نیروهای بریتانیا در دسامبر 1971 به ایران تحویل دهد.
اسنادی که اخیراً از طبقه بندی خارج شده نشان می دهد که علیرغم اعتراضات بعدی امارات در مورد ادعای «اشغال» جزایر سه گانه توسط ایران در 30 نوامبر 1971، شیخ زاید از ابوظبی و شیخ رشید از دبی - رئیس جمهور و معاون امارات متحده عربی، از تصمیم بریتانیا قبل از ورود نیروهای دریایی ایران به جزایر آگاه شده بودند.
به گواه تاریخ وبراساس مدارک واسناد معتبر وپذیرفته شده در‌حقوق بین‌الملل،اعتراف انگلیسی‌ها و.....این جزایر متعلق به ایران وجز لاینفک این سرزمین است .
القصه ،وقت آن رسیده شیخ نشین های خلیج فارس به سر عقل آمده  ودست  از این ادعاهای واهی بردارند .
آنها باید بدانند کوچکترین تعدی به این جزایر مستلزم عبور از اقیانوس خونی است که برای جنگاوران شمشیر بدست ،غیر میسر  ومحال است ،رقاصه های شمشیر را  نیز رقص شمشیر کفایت می‌کند .
خالی از لطف نیست یادآوری کنم در حالی که کویت چند ساعت توسط گارد جمهوری صدام اشغال شد وخواب را از سر حکام سعودی ربود ،ولی فقط تعدادکمی از مردم شجاع دیار خوزستان قهرمان پرور ۳۴روزدر مقابل ۱۲لشکر مجهز در خرمشهر مقاومت مثال زدنی کردند.
ورای تصور عقلای قوم،
اگر روزی آنها خامی  نموده وبه تحریک قدرت های جهانی ،چشم طمع به مشتی  از خاک ایران اسلامی  داشته باشند  ،قبل از آنکه صدای جارچیان به سایر بلاد برسد ، دلیر مردان و شیر زنان خطه جنوب ؛ تنگستان ،دلوار ، بوشهر و هرمزگانی‌ها که متجاوزان انگلیسی و پرتغالی را با شکست مفتضحانه از این دیار راندند ،آنها را برجای خود خواهد نشاند .
زیرا جزایرسه گانه  به مثابه الماس های درخشان خطه نیلگون خلیج همیشه فارس، خط قرمز مردم این دیار وملت ایران است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار