اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۹۵۴۴
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۵
شوشان - علی ذکوی :
سهم ۱۲۶ میلیاردی حق آلایندگی شهرستان باغملک،  به نسبت سایر اعتبارات شهرستان و به نسبت اعتبارات شهرداری ها و دهیاری ها در سالهای گذشته عدد بزرگی است. در واقع اگر جمعیت شهرستان را ۱۲۶۰۰۰ نفر در نظر بگیریم سرانه هر نفر از این مبلغ یک میلیون تومان می شود.

این مبلغ که قرار است در اختیار شهرداری های باغملک، صیدون، قلعه تل، میداوود و دهیاری شهرستان قرار گیرد می تواند تغییر محسوسی در تکمیل کارهای عقب افتاده و شروع کارهای جدید ایجاد کند.

یکی از تابوشکنی های فضای حاکمیتی که فرماندار باغملک از آن عبور کرد، خطوط قرمز نانوشته ای است که بر مبنای آن، مسئولان ادارات تلاش می کنند تا عدد و رقم های اعتبارات محرمانه باقی بماند. فرماندار باغملک اخیرا اقدام به انتشار مبالغ اعتبارات پیش بینی شده و تخصیص یافته کرد که جای تقدیر دارد و لازم است از تمامی کسانی که برای اخذ این مهم تلاش کردند قدردانی شود.

اما آنچه که دغدغه مهم مردم و باعث نگرانی عمیق فضای جامعه است عدم شفافیت در نحوه هزینه کرد اعتبارات تخصیص یافته است. مشخص نیست چه کسی و چه زمانی راجع به هزینه کرد این مبلغ و سایر مبالغ به مردم توضیح خواهد داد. 

کدام کارشناس، زیر و بم سندها را برای عموم مردم توضیح خواهد داد؟ تقسیم این مبالغ بین دهیاری ها و شهرداری ها بر چه مبنایی صورت خواهد گرفت؟ آیا نفوذ بعضی از متنفذان باعث انتقال بخش عمده ای از مبالغ به بعضی از دهیاری ها و شهرداری های خاص خواهد شد؟ آیا شش ماه دیگر، راجع به نحوه هزینه کرد این مبالغ به مردم گزارش داده خواهد شد؟

امید است که نامحرم دانستن افکار عمومی به پایان خود نزدیکتر شود و مردم از تمامی اعتبارات، در تمامی ادارت و دستگاهها مطلع شوند و یک سامانه شفاف برای این منظور در نظر گرفته شود تا نظارت مردم بر دولتها یک قدم به تحقق نزدیک تر شود
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار