اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۹۶۳۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۲:۱۳
 شوشان - سعید آتش بار :
۱) حجاب یک مساله ی اجتماعیست و آثار و تبعات آن در حوزه ی فرهنگی و اجتماعی نمایان می شود، و موضوعی فردی محسوب نمی شود.

بنابراین تمام سیاست گذاری ها، تحلیل و ارزیابی مساله ی اخیر باید با توجه به این بعد و ماهیت اجتماعی بودن حجاب باشد، لذا مساله ای فردی و اندرونی نیست که با اتکاء به اختیار و آزاد بودن انسان، هر رفتاری را در اجتماع تایید و تجویز کرد.
حضور در اجتماع بسته به مصالح و اعتقاد حکومت ها، مستلزم عمل به یک سری قوانینیست که حاکمیت برای اعمال قانون صادر می کند.
حجاب حکم خداست و لاجرم باید اجرا شود، نباید رها شود و یا شل کرد و یا تحت تاثیر فشارها و غوغاسالاری ها از اجرای حکم خدا عقب نشینی کرد.
البته، همانگونه که کم حجابی های کنونی در یک فرآیند تدریجی و بر اساس تغییراتی که در بافتار فرهنگی و اجتماعی ایران رخ داده است، حاصل شده است، ترمیم این فضا با برنامه ریزی های فرهنگی مستمر و روش های متناسب با اقتضائات جدید اجتماعی ممکن است.

۲) تقلیل موضوع حجاب از یک مسئله ی اجتماعی و فرهنگی به موضوع محل مناقشه ی جناح ها و دعواهای زرگری سیاسی، مستمسکیست برای اینکه حرف های عمیق و جدی با درونمایه های‌فرهنگی در فضای عمومی طرح نگردد. اصلاح طلب ها در این  فضابه دنبال احیای خویش و ترمیم شکست های سیاسی هستند و از این موقعیت برای بازسازی  سوءاستفاده می کنند، و‌گرنه نه درد اصلاح وضع موجود را دارند و نه عمیقاً همدردِ مهسا امینی. سوال این است که چرا در مواردی نظیر این مورد، سکوت کردند!!! 

۳) حرکت های چند روز اخیر نشان داد که چگونه می توان ظرفیت حضوررئیس جمهور در اجلاس شانگهای و پیاده روی بی نظیر مردم جهان در راهپیمایی اربعین را به حاشیه برد!!
در مورد پیاده روی اربعین، رسانه های غربی و دشمنان سکوت مطلق داشتند ولی در قضیه ی مهسا امینی همه ی توانشان را بسیج کردند!!

۴) چگونه هنوز که ابعاد دقیق ماجرا روشن نشده است، اینهمه تجمع و حرکت، و اخبار و تحلیل های متفاوت و متناقض، و قضاوت های ناصحیحی طرح می شود و هزینه های زیادی برکشورتحمیل می شود!!

این واقعیت نشان دهنده ی یک آسیب بنیادینیست که هیجانات و غوغا سالاری ها، اثرگذاری بیشتری بر افکار عمومی دارند.
یک نفر را پیدا نمی کنید که روشن و جامع از تمام کیفیت ماجرا مطلع باشد.

۵) سیر این ماجرا مشخص است‌.
مسئله از حجاب عبور کرده است.
حجاب بهانه است، هم اکنون ایجاد تقابل میان مردم و حاکمیت و تقویت فشار بیرونی بر نظام برای اثربخشی تحریم ها و ایجاد دوقطبی کاذب میان مردم" دوقطبی باحجاب ها_ بی حجاب ها و یا کم حجاب ها" تا توهین به مقدسات و شخصیت های محبوب انقلابی و شهدا به رفتار اصلی تبدیل شده است.
این سیر مشابه آشوب های چندسال پیش است.
بنابراین ضمن اینکه باید سیل خروشان ملت ایران بساط این حرکت را جمع کند، از ایجاد دوقطبی های کاذب و هوشمند جلوگیری کرد.
رجوی و منافقین و شبکه های رسانه ای معاند و دشمن و بعضی از هنرمندان و شاخص های این حوزه با چپی ها و مارکسیست ها و تعدادی از مدعیان روشنفکری در ایران همه " ولو باانگیزه های متفاوت" در حال نقش آفرینی در یک زمینی هستند که محصول آن به صلاح این ملک و ملت منتهی نمی شود.
این صف آرایی و شکل گیری جبهه ها نشان دهنده ی مظلومیت مهسا امینیست که عمده ی این عناصر ذره ای تعلق و حمیتی در مورد وی را ندارند وفقط بدنبال صید کردن ماهی خویش در آب گل آلود وضع موجود اند.

۶) در شرایطی که با روی کارآمدن دولت سیزدهم، اثبات شد می توان بدون توجه به تحریم و فشارها وبا اتکاء به توان داخل و فعال سازی ظرفیت های خاموش و روی کارآمدن تفکر جهادی در  وزارت نفت و شرکت ملی نفت،
 حجم صادرات نفت  ۴۰درصد افزایش پیدا کند، و در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال قبل، ۴ برابر گاز فروخت و وجه آن را دریافت کرد، مطالبات معوقه مربوط به صادرات گاز را وصول کرد، و تفاهمناهه های سوآپ گاز به دوبرابر ارتقا داد و 
زمستان سخت  بدون قطعی گاز تجربه شود و اقدام به احداث پالایشگاه های فراسرزمینی کرد و افزایش ظرفیت تولید و افزایش تولید نفت را رقم زد و و در کمتر از یک سال ۸۰ میلیارد دلار تفاهمنانه امضا شود و دیپلماسی انرژی را پویا و متنوع به پیش برد تا حدی که بزرگترین تفاهمنامه تاریخ صنعت نفت امضاشود، 
هرحرکت اجتماعی ای که انعکاس ناآرامی و دوگانگی میان مردم و حاکمیت را پژواک کند، به مثابه ی یک امتیاز و بلکه اهرم فشارآوری در اختیار دشمن است که در راستای حفظ قدرت تحریم ها، افکار عمومی جامعه ایران را بسمتی هدایت کند که این گزاره همچنان قدرتمند بماند"
تحریم ها مانع پیشرفت ایران است و تا مذاکره نکنید و به خواسته های ما تن ندهید، مسائلتان حل نمی شود"

۷) حجاب حکم خداست و جزء مرزهای هویتی ماست. علاوه ی بر آن، در تاریخ ایران هیچگاه زنان این سرزمین تجربه ی عریانیسم نداشتند و همواره در اوج شرافت و کرامت، با ظاهری پوشیده و مستور در جامعه زندگی می کردند‌‌.
حجاب با هویت ایرانی و اسلامی ما تناسب دارد.
ولیکن کم حجابی های فعلی محصول دهه هاییست که تدریجاً و به دلایل مختلف شکل گرفته است، بنابراین بهبود این وضعیت نیز در زمینه ای فرهنگی و مستمر اتفاق می افتد.
البته ریشه های بروز کم‌ححابی در جامعه، در افراد مختلف متفاوت است و در مواجهه با این مساله توجه به  این علل متفاوت ضروریست‌.

۸) جامعه به گفت وگوی صریح و دقیق، بدون هیجانات و تعصبات کور، پیرامون مسائل جدی نیاز فوری دارد.
گفت وگوها باید حول عناصر فکری و صاحبنظر شکل بگیرد و از سیاسیزه کردن بحث های عمیق توسط جناح ها اجتناب کرد.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
هم استانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
comment
0
0
comment درود!
بزرگوار چقدر به مطالب انشایی خود اعتقاد دارید؟ این سخنان را که 16 سال پیش هم محبوب دل ها گفتن !بله صدرو نفت افزایش فعلا درصئی داشته ولی به چه قیمت؟زیر قیمت جهانی و با تخفیف!تازه همان هم پولش وارد کشور نمیشود!!!اینهم امار از فلان و بهمان بایستی اثرات مثبت خودرا نشان دهد یانع؟تورم دقیقه به دقیقه ی و افزایش و بعبارتی عادی شدن اعجاب اور انواع بزه و دله دزدی تا اختلاس های کلان از بین رفتن طبقه متوسط و.....
مشکل جامعه امروز"تربیون های یک طرفه ی "هستن که خود را وحی مطلق میپندارند و به جایی پاسخگو نیستند!راستی عزیز دل از ابادان و خرمشهر چه خبر ؟!ایا زخم های ناشی از جنگ تحمیلی ترمیم شده اند؟!
بله حجاب حکم خداست منتها برای همه منتها نه فقط برای مردم عادی وقتی بلانسبت !!اقازاده های حضرات در بلاد کفر با چنان وضع زننده ی ظاهر و زندگی میکنند ایا اینگونه سخنان توهین به شعور مخاطب نیست؟چرا گشت های ارشاد چرا در مناطق اعیان نشین شهر که اروپا و غرب در برابر وضع پوشش انها لنگ میندازد حضور نداردن؟!
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار