اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۹۷۰۲
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۲
شوشان - دکتر حسن دادخواه :
حضرات آیات 
 آیت الله موسوی جزایری
آیت الله شفیعی دامت برکاتهم
با سلام و آرزوی تندرستی و بهروزی
حدود چهل سال پیش، به عنوان دانشجوی جوانی که هنوز مفتخر است در قالب تشکل دانشجویی و برای خدمت به دانشگاه، فعالیت می کردم، از شما دو بزرگوار دعوت نمودیم  تا با حضور در دانشگاه شهید چمران اهواز، در نخستین سمینار سراسری وحدت حوزه و دانشگاه که در حال و هوای کاملا جنگی برگزار می شد، شرکت نمایید.
از آن پس، همواره دانشگاه مشمول عنایات معنوی جنابان بوده است. برگزاری دو کنگره بررسی و شناخت ابعاد فرهنگی و علمی استاد شهید مطهری در دانشگاه، فرصت دیگری برای حضور روحانیان طراز اول ایران و اهواز در دانشگاه شهید چمران اهواز بود.
پس از آن بود که راه اندازی دفاتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه و مرکز آموزش دروس معارف اسلامی،  فرصت جدیدی فراهم آورد تا پیوند دانشگاه با حوزه و طلاب علوم دینی اهواز با استحکام بهتری برقرار گردد.
شایسته می دانم در همین جا از دو عزیز از دست رفته و قربانی مظلوم بیماری کرونا یاد کنم. زنده یادان جنابان دکتر مرتضی حقیری زاده و دکتر حمید کهرام،  که در دو سوی دانشکاه، مانند نماد و نشانه سخت کوشی و اخلاص دانشگاهیان، در همین راستا، یعنی توسعه دانشگاه و برقراری ارتباط حوزه با دانشگاه  کوشش های فراوانی مبذول داشتند.
بهتر می بینم از فرد سوم، یعنی زنده یاد حجت الاسلام حاج محسن شفیعی نیز یاد کنم که جامع همه فضایل و سرشت نیکو و محبوب دانشگاهیان بود چنانکه دانشگاه های استان، در سال های عهده داری ایشان، در آرامش و بالندگی،  به راه خود می رفت.
امروز جای این سه عزیز از دست رفته و به سوی جانان شتافته، گر چه خالی نیست اما دانشگاه بیش از هر برهه دیکر، نیازمند مهربانی و لطف شما بزرگواران است.
اعضای هیات علمی دانشگاه با درک واقع بینانه از روحیات جوانان دانشجو و با پشتوانه ای از افتخاراتی که بیان داشتم همواره همراه با دانشجویان عزیز، آنان را در روزهای بحرانی تمشیت می کردند و می کنند تا موج و شعاع اعتراض و نارضایتی آنان، در محدوده دانشگاه محصور بماند و از یک کنش سیاسی متعارف فراتر نرود.
دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و دانشگاه شهید چمران اهواز که به بهای پشت سر نهادن برهه هایی مانند جنگ تحمیلی و ارتباط تنگاتنگ با رزمندگان دفاع مقدس، هنوز به عنوان یک دانشگاه جانباز دارای مرتبت خاص است، به سان حوزه های علمیه و مساجد، از قداست علمی و معنوی ذاتی نیز برخوردارند. این حرمت و اعتبار همواره باید رعایت شود و بر آن افزون گردد.
شخصیت بی بدیل شما دو بزرگوار و شیخ شیوخ روحانیت استان، همچنان می تواند گرمابخش و حامی دانشگاه و در روزهای جاری، پناه دانشگاهیان و دانشجویان باشد.
با تجدید احترام

دوازدهم آبان ماه ۴۰۱
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار