شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۹۷۰۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۴
در میانه آنچه که ریاست محترم جمهور از انتظارات خویش بیان داشتند و آنچه که از مفاد بیانیه یاد شده استنباط می گردد، باید یک معبر و منطقه امن ، برای ترویج گفت و گوهای آرام و بی تنش و سازنده در دانشگاه ساخته شود. گفت و گوهایی که سخنرانان و طرف های حاضر در آن، چهار چوب رسمی نگاه به واقعیت جامعه و پیشرفت های اخیر در کشور را پذیرفته باشند
شوشان - دکتر حسن دادخواه :
در دیدار روز گذشته روسای دانشگاه های زیر نظر وزارت عتف با ریاست جمهور، جناب آقای رئیسی از دانشگاه ها و دانشگاهیان خواسته است تا برای عبور از وضعیت سیاسی کنونی کشور، رهنمود بدهند و البته در ادامه، ایشان پیش‌نیاز این رهنمودها را آکاهی واقع بینانه دانشجویان و استادان نسبت به پیشرفت های کشور در یکسال و چند ماه اخیر، قلمداد کرده است و از این رو ، به ضرورت جهاد تبیین یعنی تبیین واقعیت رو به بهبود کشور، اشاره نمودند. ایشان در ادامه، مدعی ناکام ماندن دشمن در دانشگاه ها شده اند.
به زبان ساده تر و از نگاه ایشان، اعتراضات اخیر در دانشگاه که بخشی از نقشه از پیش طراحی شده دشمن است، حاصل بی اطلاعی و کم اطلاعی دانشگاهیان از واقعیت مثبت کشور است و دانشگاهیان پس از آکاهی بر آن، می توانند  رهگشایی نمایند.
از سوی دیگر، و بر پایه مفاد بیانیه مشترک وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران، هر نوع اقدام و هر نوع از انواع ابراز اعتراض و نارضایتی که ممکن از در این روزها، در صحنه سیاسی کشور دیده شود و دیده شده است، به نوعی حرکت در زمین بازی دشمنان ایران و اجرای نقشه از پیش طراحی شده آنان است.
در میانه آنچه که امروز ریاست محترم جمهور از انتظارات خویش بیان داشتند و آنچه که  از مفاد بیانیه یاد شده استنباط می گردد، باید یک معبر و منطقه امن ، برای ترویج گفت و گوهای آرام و بی تنش و سازنده در دانشگاه ساخته شود. گفت و گوهایی که سخنرانان و طرف های حاضر در آن، چهار چوب رسمی نگاه به واقعیت جامعه و پیشرفت های اخیر در کشور را پذیرفته باشند .
در این راستا، البته روشن است که در هر گفت و گو، موافق و مخالف باید حاضر باشند و موضوع گفت و گو و مدیریت آن نیز با توافق دو سو، مشخص شده باشد و تضمین های لازم برای به اجرا در آمدن نتایج حاصل از گفت و گو، وجود داشته باشد.
چنانچه گفت و گو ، دستاویزی برای وقت کشی و فرصت سوزی شود بی گمان، نتیجه سازنده ای به دنبال نخواهد داشت.
لازم به بیان است که بر پایه قرار داد میان دانشگاه های مادر در استان ها و مرکز مطالعات ریاست حمهوری، سالیانی است که نشست های راهبردی در دانشگاه ها تا پیش از دولت جناب آقای رییسی بر قرار بوده است. در این نشست ها، انواع مشکلات استانی و کشور از سوی متخصصان دانشگاهی به بحث گذاشته می شده است‌‌ ولی آسیب اساسی و مزمن در این زمینه، فقدان اعتنا به نظرات کارشناسی دانشگاهیان است. دانشگاه، به عنوان یک سازمان تخصصی، هیچگاه از جایگاهی برخوردار نبوده است که بتواند با پیشنهادهای راهبردی خود، نقشی محسوس در تحولات و تصمیم سازی های کشور داشته باشد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار