اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۹۷۲۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۱
شوشان - مریم مقدمی اصل :
تاریکی پارک های اهواز،امنیت شهروندان رابه خطرانداخته است ،شب های اهوازدرتاریکی به سرمی برند؛ تاریکی اکثرنقاط بلوارهای ساحلی شهرودیگر نقاط شهر،نه تنها زیبایی اهواز راتحت تاثیرقرارداده بلکه امنیت شهروندان رابه خطرانداخته است.
تامین روشنایی کافی فضاهای عمومی و پارک های شهربه ویژه در این فصل که دمای هوا کاهش یافته و میزان حضور مردم دراین مکان ها بیشتر شده، ضروری است اما در بخش های زیادی از بلوارهای ساحلی غربی و شرقی اهواز در تاریکی به سرمی برند.
به محض غروب خورشید تاریکی مطلق جای نوررامی گیرد و این تاریکی بیش از همه مکان ها،پارک ها،فضاهای سبز و بوستان ها را در چنبره خود گرفتارمی کند و همین موضوع موجب شده پارک های تاریک به مکان نا امنی برای برای شهروندان تبدیل شود. پارک ۴۲ هکتاری اهواز در محله کیانپارس در ساحلی غربی به سر می برد که با وجود داشتن پوشش گیاهی و شرایط مناسب اما از مشکلاتی از جمله تاریکی، کمبود مبلمان و امکانات ورزشی رنج میبرد.
تاریکی پارک ها نه تنها زیبایی اهواز که به شهر شب ها معروف است، را تحت تاثیر قرار داده بلکه امنیت شهروندان رابه خطر انداخته است.
روشنایی شهر یکی از جلوه های بصری خاص فضاهای شهری هنگام شب است که علاوه بر افزایش زیبایی شهر، امنیت شهروندان را بیشتر می کند.
چند روزش پیش خبر حمله سارقان به دانشجوی پزشکی اهواز برای به سرقت بردن  موبایل وی در پارک ۴۲ هکتاری اهواز منتشر شد که به دلیل مقاومت، مورد اصابت چند ضربه چاقو قرار گرفت.در پی این حادثه عمل قلب باز این دانشجو انجام شد اما متاسفانه روزگذاشته جان باخت.
علاوه بر تاریکی پارک ها که عامل مهمی برای تجمع افراد معتاد و بزهکار در این فضاها محسوب می شود،مستقر نبودن پلیس در دل این فضاها نیز در این امر تاثر گذار است.
در پی این حادثه احمد سراج رئیس کمسیون محیط زیست شورای شهر اهواز در مصاحبه ای با یکی از خبرگزاری ها نسبت به فوت دانشجوی واحد بین الملل دانشگاه علوم پزشکی اهواز درپی حمله سارقان در پارک ساحلی کیانپارس، واکنش نشان داد و خواستار استقرار نیروهای انتظامی برای ایجاد امنیت در این پارک شد. همچنین وی از شهر داری خواست هرچه سریع تر مشکلات این پارک که از نظر مبلمان شهری، سرویس های بهداشتی،زیبایی های پارک،وسایل بازی کودکان ،امکانات ورزشی و روشنای اصلاح کند . حالا باید منتظر ماند و دید که آیا روشنایی و امنیت به پارک های اهواز برمی گردد یا نه؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار