اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۹۷۶۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۰
شوشان : در پی خبری که در آن ادعا شده بود در جلسه ای ارکان هیات مدیره خانه مطبوعات خوزستان تغییر کرده است، کمیته حقوقی خانه مطبوعات نظریه ای به قرار ذیل صادر کرد :

هو الوکیل
احتراما به استحضار اعضای خانه مطبوعات می‌رساند با عنایت به لزوم ورود کمیته حقوقی خانه مطبوعات به موضوعات اخیر خانه، نظریه این کمیته به قرار ذیل اعلام می‌شود:

۱. در مورخه ۵/۹/۱۴۰۱ جلسه آذر ماه خانه مطبوعات با دعوت رییس هیات مدیره از اعضای اصلی برگزار شده و مصوبات آن از قرار ذیل است: (سند۱)

الف) طرح استعفای آقای منادی از رده خبرگزاری ها و جایگزینی عضو علی البدل،آقای اکبر بهادری(موافقت ۴ رای)

ب) بحث درباره تعاونی مسکن مطبوعات

ج) بحث ادامه یا از دست دادن عضویت آقای مصطفی حلالی، که با توجه به اسناد و مدارک با ۴ رای، از دست دادن شرایط عضویت ایشان به تایید نرسید(سند۲)

در این جلسه در رابطه با وضعیت شغلی آقای مصطفی حلالی موضوعاتی مطرح شد،بر اساس نامه شماره ۸۵۷۰/۱/۴۴۵۵ 
فرمانداری شهرستان مسجدسلیمان  (سند شماره ۳) و نامه شماره ۱۴۰۱/ص/۶۱۶۷ مدیرکل فرهنگ و ارشاد. اسلامی خوزستان حجت الاسلام والمسلمین کلاه کج (سند شماره ۴) آقای مصطفی حلالی نیروی پیمانی فرمانداری بوده و موضوع ایشان نسبت به تبصره ۲ ماده ۲۱ اساس نامه خروج موضوعی دارد. چرا که این ماده در رابطه با افرادی ست که دارای شغل رسمی می باشند.
از سوی دیگر حتی اگر موضوع بیمه را سنگ محکی برای تعیین شغل اصلی بدانیم آقای حلالی دارای بیمه خبرنگاری بوده و از این باب نیز انعزال ایشان عاری از وجاهت قانونی ست.

۲) در حالی آقای حسن سیلاوی در جلسه مورخ ۱۴۰۱/۹/۵ حضور داشته اند که ایشان عضو علی البدل بوده و طبق تبصره ۲ ماده ۳۰ حضور اعضای علی البدل می بایست با دعوت باشد. این در حالی ست که حضور ایشان بدون دعوت رسمی رییس هیات مدیره به عنوان عالی ترین رکن شکل دهنده جلسه بوده و قانونا خلاف مفاد اساسنامه بوده است. بر این اساس ایشان صراحتا متخلف است.

۳) پس از پایان جلسه مورخ ۱۴۰۱/۹/۵ سه تن از اعضای اصلی هیات مدیره در حالی که اکثریت عددی هیات را دارا نبودند تشکیل جلسه داده و به صورت غیر قانونی مواردی را مطرح نمودند. لازم به ذکر است : تعداد حاضرین در جلسه غیر قانونی ۳ عضو اصلی و ۱ عضو علی البدل بوده است. برای ورود عضو علی البدل به هیات مدیره، ایشان رای عضو غیر اصلی را نیز محاسبه کرده اند!

۴) در مورخه ۱۴۰۱/۹/۹ تعدادی از اعضای خانه مطبوعات خوزستان جلسه ای را تشکیل داده که در رابطه با این موضوع ذکر چند ایراد ضروری است :

الف) مقام دعوت کننده جلسه فوق العاده هیات  مدیره طبق تبصره ۱ ماده ۳۰ اساس نامه با دعوت کتبی رییس یا نایب رییس هیات یا مدیر خانه و یا اکثریت اعضای هیات مدیره تشکیل می گردد در حالی که هیچ یک از این ۳ رکن دعوت کننده تشکیل این جلسه نبوده اند.

ب) برگزاری جلسات هیات مدیره نیازمند دعوت کتبی ( مکتوب یا کاغذی ) و اخذ رسید از اعضای هیات است که جلسه‌ی مذکور بدون دعوت از همه‌ی اعضای هیات بوده و عدم دعوت سبب رسمیت نیافتن جلسه است.

ج) طبق ماده‌ی ۳۰ اساس‌نامه جلسات هیات مدیره باید در محل خانه مطبوعات باشد، این در حالی است که کلید خانه در ید آقای افتخار فرج بوده و ایشان از برگزاری جلسه در خانه مطبوعات اظهار بی‌اطلاعی می‌نماید. بنابراین جلسه خارج از مکان خانه مطبوعات بوده و بر این اساس جلسه‌ای که خارج از محل رسمی خانه مطبوعات بوده وجاهت قانونی ندارد. از سوی دیگر اگر افراد مذکور بدون مجوز وارد خانه شده باشند بدلیل وجود اسناد و مدارک و پرونده‌های اعضای جامعه‌‌ی مطبوعاتی استان، در دفتر خانه، عمل ایشان قابل پیگیری در مراجع انتظامی و قضایی است.

د) در حالی آقای مجید منادی بعنوان نایب رییس خانه مطبوعات در جلسه‌ی غیرقانونی مذبور معرفی شده، که در  مورخه‌ی ۱۴۰۱/۹/۵ استعفای ایشان مطرح و به تایید اکثریت هیات مدیره رسید و آقای اکبر بهاری جایگزین ایشان شد.(سند شماره ۵)

۵. در رابطه با صلاحیت گفتار بازرسین ذکر نکات ذیل الزامی است. 

الف) تا زمانی که تغییرات اسامی بازرسین محترم به صورت رسمی در اداره ی ثبت شرکتها اعمال نشود، تاییدیه‌ی اداره کل ارشاد، صرفا تایید صحت انتخابات بوده و سبب رسمیت یافتن اقدامات بازرسین نیست. به طریق اولی پس از تایید انتخابات ریاست جمهوری توسط شورای محترم نگهبان آغاز کار رییس جمهور پس از تنفیذ و تحلیف خواهد بود. 

ب) از وظایف بازرسین، اعلام گزارش های مبتلابه بازرسی خانه به مجمع عادی یا  فوق‌العاده بوده و هر گونه بازنشر موضوعات مطروحه در خانه در فضای عمومی و مجازی تخلف حقوقی، و قابل پیگیری است. 
بی‌تردید پاسخ به بیانیه‌‌ی رسمی خانه مطبوعات خوزستان از جمله وظایف بازرس هیات مدیره نبوده و از مصادیق تخلفات بازرسین است.

در پایان در صورت ادامه‌ی اقدامات متخلفانه، خانه مطبوعات صریحا و سریعا رسیدگی در مراجع قضایی در دستور کار خواهد بود.

رییس کمیته حقوقی خانه مطبوعات خوزستان
دکتر علی ملحانی
۱۴۰۱/۰۹/۰۹
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار