اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۹۸۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۳
شوشان - هوشنگ نوبخت :
این روزها مهمترین تیتر رسانه های خوزستان و بحث اول افکار عمومی حول محور تغییر استانداری است که همچون خلیلیان تا حدود زیادی برای نسل امروز و مردم استان ناشناخته و پر از ابهام است.
در ابتدای مطلب از رئیس جمهور سوالی دارم که امیدوارم روزی پاسخگو باشد و آن این است که چرا همیشه ی خدا ، سکان هدایت امورات خوزستان باید به دست کسانی بیفتد که امتحان پس نداده اند و باید ما مردم زجر کشیده پایتخت حماسه و اقتصاد، جور آزمون و خطاهای این عزیزان را بچشیم .
چرا هیچوقت یک استاندار در سطح استاندار اصفهان و همدان و تبریز نداشته ایم که اگر چنین بود، اوضاع و احوال استان مان اینگونه نبود که هست؟
اینک خیلی به گذشته برنمی گردم و آیه یاس برای مردم نسبتا مایوسم نمی خوانم و امیدوارم که استاندار جدیدم همان گمشته ای باشد که همه دنبالش هستیم که اگر چنین نباشد آه مردم خوزستان تا ابد دامن تصمیم گیرندگان را خواهد گرفت.
نمی خواهم مطالب کلیشه ای ظرفیت ها و استعدادهای خوزستان را تکرار کنم اما خطاب به آقای محراب می گویم که تو را به جان مردم خوزستان ، تو را به حرمت خون شهدایی که در این سرزمین جاودانه شدند، تو را به سفره پلاستیکی زباله گردهای اهواز ، تو را به مظلومیت حرم علی بن مهزیار اهوازی ، تو را به جسد پیدا نشده شهید گل زردان ، تو را به وسعت دشت های پر از چاه نفت ، تو را به حضرت عباس که قسم ایلیاتی عشایر عرب و بختیاری است قسم می دهم با هر پیشینه ، نگرش ، عقیده و تجربه ای که داری برای این استان سنگ تمام بگذار که اگر چنین نکنی، نام تو در لیست کسانی خواهد رفت که خیلی زود، از ذهن مردم رفتند و فراموش شدند.
جناب آقای محراب ، با تمام وجود به استقبالت می آیم و با تمام سلول هایم کمک می دهم که بتوانم در مسیری که به تو سپرده اند، همراهت باشم اما به شرطی که مقتدر و برنامه محور باشی. به شرطی که تعارفات و مصلحت های پوشالی و ایلی و قومی و سیاسی را همچون زمان جنگ، کنار بگذاری .
خوزستان الان هم درگیر جنگ است. درگیر جنگی شدیدتر از جنگ تحمیلی،  جنگی که لبریز از دشمنان پیدا و پنهان است.
  تو باید از ساعت اول حضورت، تکلیفت را با خیلی چیزها و خیلی افراد مشخص کنی .
باید تحولات اساسی را بدون هیچ ملاحظه ای از فردای حضورت در استانداری آغاز کنی که اگر چنین نکنی به رسم تجربه، دچار تعارفات و دعوتی ها و مصلحت هایی میشوی که خروجی شان نه به نفع خودت و نه به نفع نظام و ملت و استانی است که هدایت آن به دست توست.
خوزستان هم ریزگرد دارد و هم ریز مغز و هر دو باید پاک شوند که اگر چنین نشود، همه باز هم احساس خفگی می کنیم.
همین خوزستان پر از چالش و بحران اما به لطف خدا همچنان معدن و سرچشمه غیرت و فوتبال و نفت و اقوام و صنعت و کشاورزی و برکت است و تنها یک مدیر و سکاندار جسور، پاکدست ، برنامه محور و مقتدر می خواهد که امیدوارم تو همان باشی که باید.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
علی از اهواز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
comment
0
0
comment حرف حساب جواب نداره
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار