اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۹۸۹۶
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۸
شوشان - ابوقاسم :
یقینا دنیا شاهد تغییرات سریع و ناگهانی است که کم تر تحلیلگری می تواند آن را پیش بینی کند.

قدرت ها به دنبال درک صحیح اتفاقات هستند، بنابر این آینده پژوهی از اصول بایسته برای فهم شرایط پیچیده و گیج کننده جهان است.

دنیا با چالش های مهمی نظیر امنیت، بحران انرژی، اقتصاد، آب و غذا روبه است چالش هایی که در حال رقم زدن جنگ ها و تنش های منطقه ای و بین المللی است.

البته این جنگ تصویر دیگری به نام رسانه و سایبری هم دارد که صاحبان آن به دنبال تصاحب فکر و اندیشه بشریت در دنیا برای تغییر فرهنگ ها هستند.

بنابراین این یک جنگ ترکیبی و همه جانبه است، هرکس بامش بیش برفش بیش

این تقابل یک جنگ تمام عیار برای ظهور قدرت های جدید در اقصی نقاط جهان است.

هر قدرتی که بتواند امنیت، انرژی، ترانزیت و آب را در جهان به دست بگیرد آینده بشریت در استعمار آن قدرت رقم خواهد خورد. 

هیچ کشوری نمی تواند نسبت به جنگ برسر انرژی و آب بی تفاوت باشد.

این روزها کنش ها و واکنش های سیاست مداران جهانی در روسیه و اروپا و رهبری مقتدر جمهوری اسلامی ایران از پشت پرده واقعی جنگ در دنیا حکایت می کند.

برتری امنیتی،اقتصادی و سیاسی غرب و آمریکا با ظهور قدرت های شرق مثل چین، روسیه و ایران با خطر روبه رو شده است. چراکه بلوک شرق از مولفه های تاثیرگذار در بازار های جهانی یعنی انرژی، ترانزیت و ژئوپلیتیک مهم برخوردار است.

این جنگ همه را درگیر خود کرد، اتفاقاتی که در ایران در حال وقوع هست جنس دیگری پیدا کرده، این تازه کم ترین هزینه برای ایران در جنگ با نظام تک قطبی است و احتمال شدت یافتن آن بیشتر خواهد بود. 

چراکه بلوک غرب و آمریکا موجودیت و استقلال خود را با چالش هایی نظیر ایران، روسیه، چین و... روبه رو می بیند و نمی تواند نسبت به سیاست کاور وحمایت که کشور های بلوک شرق از هم می کنند را تحمل کنند برای همین سیاست تسلیح اوکراین، تایوان، رهاسازی بمب دست ساز تروریسم در افغانستان، آشوب های داخلی در ایران و تنش ها در قفقاز را طراحی کردند. 

بهترین دفاع حمله است، باید خارج از مرزها به جنگ قدرت های غربی رفت
اتفاقات قفقاز همگی جنگ برسر یک انرژی برای حفظ استقلال آمریکا و اروپا است، اروپا تشنه گاز دریای خزر، ایران، الجزایر، قطر، امارات است ایران در قفقاز نمی تواند بی تفاوت بماند چون این موضوع خدمت به بلوک غرب خواهد بود.

بنظر می رسد دنیا آماده تغییرات بسیار مهمی می شود، این مساله به تصمیم گیری های مهم و البته جلوگیری از نفوذ در تصمیم گیری ها نیاز دارد تا مبادا از معادلات منطقه و جهان خارج شویم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار