اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۹۹۰۵
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۸
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان
ارسلان غمگین گفت : در سال 1401 حدود 58 درصد افزایش حقوق داشتیم و حداقل میزان مزد دریافت شده 67 میلیون ریال بوده است؛ پیش بینی می‌شود در سال آینده افزایش بسیار خوبی را با توجه به شرایط تورم کشور داشته باشیم.
ارسلان غمگین، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان  درخصوص اقدامات این اداره کل اظهار داشت: اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی این افتخار را دارد که با 75 درصد جامعه در ارتباط است و یکی از مهم‌ترین و بزرگترین دستگاه‌های خدمت‌رسان به جامعه محسوب می‌شود؛ این ارتباط 75 درصدی نشان دهنده حجم وسیع وظایف این دستگاه در سطح استان و کشور است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان بیان داشت: اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی در 5 حوزه انجام وظیفه می‌کند؛ حوزه معاونت روابط کار متشکل از 5 اداره، ارتباط تنگاتنگی با جامعه کارفرمایی و کارگری دارد، معاونت تعاون نیز با 17 گرایش وظیفه نظارت بر تعاونی‌ها را بر عهده دارد، همچنین حوزه معاونت امور اجتماعی وظایف متعددی از جمله امور فرهنگی، اجتماعی، آسیب‌های اجتماعی، بیمه‌ای و ورزشی را بر عهده دارد، معاونت اشتغال و کارآفرینی در این اداره کل نیز از دبیرخانه اشتغال، اداره کل اتباع خارجی، کارآفرینی و کاریابی‌ متشکل شده است، معاونت توسعه منابع انسانی و پشتیبانی نیز خدمات دهی به 700 نفر از همکاران ارزشمند ما را برای آماده‌سازی جهت خدمت‌رسانی به مردم بر عهده دارد.

غمگین پیرامون برنامه‌های این اداره کل برای اشتغال جوانان عنوان داشت: در معاونت روابط کار بخشی به عنوان بازرسی کار وجود دارد که این بخش وظیفه مراقبت در مقابل حوادث کار و نظارت بر تمامی واحدهای تولیدی و کارگاه‌ها برای اجرای صحیح قوانین کار را دارد؛ 80 هیئت رسیدگی به دادرسی کار را داریم و با توجه به جمعیت 1 میلیون نفری جامعه کارگری استان، این واحد از سال گذشته 30 تا 33 هزار رأی میان کارگر و کارفرما صادر کردند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان تصریح کرد: 400 تشکل کارگری و کارفرمایی در استان وجود دارد که مطالبات کارگری را از جامعه خود پیگیری می‌کنند؛ سرپل میان این جریان واحد اداره تشکلات کارگری و کارفرمایی در این اداره کل است.

غمگین افزود: دولت در زمینه کار و کارآفرینی برنامه‌های بسیار خوبی را پیاده‌سازی می‌کند که برای اجرا به استان‌ها ابلاغ می‌شوند، یکی از موضوعات کارآفرینی اراده تسهیلاتی است که دولت در قالب برنامه‌ریزی کمیته‌های فنی به متقاضیان و کارجویان در جهت کارآفرینی ارائه می‌شوند.

وی درخصوص رفاه بیشتر کارگران مشغول به کار در ادارات ادامه داد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به جهت اینکه جامعه بانشاطی را در بحث کار، تولید و تلاش داشته باشد؛ معاونت‌هایی را تحت عنوان امور اجتماعی و فرهنگی و امور رفاهی در کشور و استان راه‌اندازی کرده است در این راستا این وزارتخانه چندین برنامه‌ویژه را برای این قشر در نظر دارد؛ نخست ایجاد 7 مجموعه‌های فرهنگی و ورزشی کارگری در استان، ‌برگزاری جشنواره امتنان (شناسانی واحد کار، کارگر و گروه نمونه) و برگزاری صدها رویداد ورزشی در استان از جمله این برنامه‌ها است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان در رابطه با برنامه‌های مربوط به مسکن، معیشت و خانواده کارگران ابراز داشت: برنامه‌ها در سطح کلان به شرکت‌ها ابلاغ می‌شود برای مثال ایجاد تعاونی مسکن و مصرف جهت ایجاد سرپناه برای جامعه تولیدی و کارگری به شمار می‌رود که جمع کثیری از شرکت‌ها با پیگیری‌های انجام شده تعاونی‌های مسکن را راه‌اندازی کرده‌اند؛ امسال نیز برنامه‌ریزی خوبی از سوی دولت سیزدهم درخصوص تعاونی مسکن جامعه کارگری صورت گرفته است و در حال تدوین این برنامه جهت ابلاغ به دستگاه‌ها و شرکت‌ها هستیم تا به یاری خدا طی سال‌های آینده کارگر فاقد مسکن نداشته باشیم.

غمگین گفت: امور رفاهی در شرکت‌ها بر عهده خود آن‌ها و ما تنها ناظر هستیم تا حقی از کارگران ضایع نشود.

وی اظهار داشت: در حوزه معاونت تعاون، نظارت عالیه بر تعاونی‌های استان صورت می‌گیرد، استان خوزستان 5 هزار تعاونی فعال دارد که 1 هزار تعاونی از آن در حوزه مسکن است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان بیان داشت: تعاونی‌های مسکن به لحاظ ساخت با مسکن و شهرستازی مرتبط هستند و از نظر قوانین و نظارت به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سپرده‌ شده‌اند.

غمگین درخصوص اخذ مجوز برای مشاغل خرد تصریح کرد: در صورتی که فردی متقاضی مشاغل خرد یا خانگی بود باید از طریق سامانه مروبوط به آن اقدام کند و مجوز شغل وی پس از گذشت 3 الی 10 روز صادر خواهد شد.

وی افزود: زمانی که فردی متقاضی طرح صنعتی باشد باید طرح ابتدایی آن را در قالب پروپزال تهیه کند و مجوزهای لازم از طریق دستگاه اجرایی مربوط به طرح صادر می شود؛ پس از آن در کمیته‌های فنی متقاضی تسهیلات می‌شوند و چنانچه بحث اشتغال آن صحیح باشد به بانک معرفی شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان ادامه داد: در حوزه مشاغل روستایی و عشایری حدود 600 میلیارد تومان تسهیلات طی 3 سال پرداخت شد؛ تسهیلات امسال در قالب تبصره 18 و 16 بود.

غمگین درخصوص عیدی کارکنان ابراز داشت: هم اکنون جلسات مربوط به حقوق کارکنان در جریان است و پس از تصویب در شورای عالی کار به استان‌ها ابلاغ خواهد شد.

وی گفت: در سال 1401 حدود 58 درصد افزایش حقوق داشتیم و حداقل میزان مزد دریافت شده 67 میلیون ریال بوده است؛ پیش بینی می‌شود در سال آینده افزایش بسیار خوبی را با توجه به شرایط تورم کشور داشته باشیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار