اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۹۹۱۳
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۳

شوشان ـ دکتر حسن هانی زاده، تحلیلگر مسائل بین المللی : ارتش های امریکا و رژیم صهیونیستی با انجام یک رزمایش مشترک گسترده زمینی ، هوائی ودریائی تلاش دارند تا کشورهای مستقل منطقه را مورد تهدید نظامی قرار دهند. مقامات ارشد نظامی امریکا برگزاری این رزمایش را با هدف نشان دادن عمق اتحاد نظامی میان ارتش های امریکا واسرائیل صورت گرفته و طیف وسیعی از اهداف و سناریوهای احتمالی را شامل می شود.

هر چند بر گزاری رزمایش مشترک بین ارتش های امریکا و رژیم صهیونیستی در طول سالهای گذشته بارها صورت گرفته اما تحولات منطقه از جمله تشدید بحران اوکراین واختلافات چین وتایوان بر گزاری این رزمایش بزرگ نظامی را تسریع بخشیده. دیمتری مدودف رئیس شورای عالی امنیت ملی روسیه اخیرا پیش بینی کرد که اگر ناتو همچنان به ارسال سلاح های پیشرفته به اوکراین ادامه دهد ممکن است به جنگ جهانی سوم منجر شود.

طبیعی است اظهار نظر شخصیتی مانند دیمتری مدودف که در گذشته پست های ریاست جمهوری و نخست وزیری روسیه را بعهده داشته وحشت امریکا و ناتو را به دنبال داشته و مانورامریکا و اسرائیل برای تقابل با روسیه وچین و تا اندازه ای ایران بر گزار شده است.

این رزمایش نوعی تهدید برای صلح بشریت و منطقه تلقی می شود زیرا ماجراجوئی ناتو و رژیم صهیونیستی در بحران اوکراین ممکن است به برخورد نظامی غرب و روسیه منجر شود که این برخورد از نوع جنگ کلاسیکی نخواهد بود. از سوی دیگر تهدید مکرر رژیم صهیونیستی علیه تاسیسات هسته ای ایران به مفهوم نقض اشکار قوانین بین المللی است وپیامدهای خطرناکی برای ثبات وامنیت منطقه به دنبال خواهد داشت. تاسیسات هسته ای جمهوری اسلامی همواره تحت اشراف ونظارت آژآنس بین المللی انرژی هسته ای قرار دارد وهر گونه تعرض به این تاسیسات به واکنش های غیر قابل پیش بینی ایران منجر می شود.

اگر رژیم صهیونیستی همچنان به تهدیدات خود علیه ایران ادامه دهد واین تهدیدات از دایره پروپاگاندای سیاسی ورسانه ای خارج وعملیاتی شود، قطعا در درجه اول نابودی رژیم صهیونیستی رقم زده خواهد شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار