اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۹۹۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۹
مدیر عامل شرکت گاز استان خوزستان:
مدیر عامل شرکت گاز استان خوزستان با بیان اینکه دومین استان پرمصرف گاز صنعتی در کشور هستیم؛ ادامه داد: خوزستان استانی صنعتی است و ارزش افزودهای که از گاز ایجاد می شود در صنعت است؛ حدود 95 درصد از گاز مصرفی استان در صنعت می باشد برهمین اساس بیشترین ارزش افزوده را از گاز در کشور تولید می کنیم.


شوشان ـ نادرقلی زری میدانی، مدیر عامل شرکت گاز استان خوزستان پیرامون تاریخچه تأسیس شرکت گاز خاصتأ در خوزستان اظهار داشت: شرکت گاز در ابتدای دهه 1350 با عنوان گاز ( منطقه 1 ) تأسیس شد و وظیفه انتقال گاز را از سر شعبه های تولید گاز را برعهده دارد؛ طی سالیان دهه 50 تاکنون به واسطه وسعت شبکه های انتقال، پالایش و گازرسانی، شرکت گاز خوزستان به صورت مستقل فعالیت خود را آغاز کرد و با افتخار در خدمت مردم استان است.

مدیر عامل شرکت گاز استان خوزستان با اشاره به فعالیتهای این شرکت از بدو تأسیس عنوان داشت: حوزه فعالیتهای گازی استان خوزستان به سه دسته شهری، صنعتی و روستایی تقسیم می شود؛ گازرسانی شهری شامل مناطق مسکونی، تجاری و CNG است از بدو تشکیل شرکت تا این لحظه 20 هزار و 600 کیلومتر شبکه توزیع در سطح استان ایجاد کردیم.

زری میدانی بیان داشت: پیش از انقلاب یک محله از شهر اهواز گاز استاندارد داشت که با میزان گازکشی های کنونی قابل قیاس نیست از میزان 20 هزار و 600 کیلومتر شبکه توزیع 9 هزار 625 کیلومتر در شهر و 11 هزار کیلومتر را در روستاها گازرسانی کردیم .

وی تصریح کرد: جنوب استان به واسطه سهل العبور بودن اولویت گازرسانی شد؛ ضریب نفوذ گاز در جنوب استان بسیار خوب بوده است؛ زمانی که وضعیت این منطقه به حد قابل قبولی از نفوذ شبکه گاز رسید شمال استان را در نظر داریم؛ هم اکنون بیشتر پروژه ها در مناطق صعب العبور شمال استان متمرکز است.

مدیر عامل شرکت گاز استان خوزستان افزود: ماهیت گازرسانی، حفاری و لوله گذاری درون خاک است؛ حدود 971 هزار و 994خانوار شهری و 187 هزار و 975 خانوار روستایی را تحت پوشش گاز داریم به عبارتی تعداد کل مشترکان گاز در استان خوزستان به 1 میلیون و 159 هزار و 969 می رسد.

زری میدانی ادامه داد: ضریب نفوذ گاز در بحث شهری 99 درصد است و 1 درصد باقیمانده به دلیل توسعه شهرها می باشد، همچنین ضریب نفوذ گاز در حوزه روستایی 7/85 درصد است که اگر بخواهیم حوزه شهری و روستایی را در نظر بگیریم حدود 96 درصد خوزستان از نعمت گاز برخوردار هستند.

وی با اشاره به وضعیت مصرف گاز در استان و کشور ابراز داشت: پیش بینی می شد که امسال هفته ها و روزهای سردی را داشته باشیم، تبعات نعمت الهی برف و باران در کل کشور خوزستان را نیز بی بهره نگذاشته است؛ هرچند این دمای پایین در مناطق شمالی کشور محسوس تر است و در دو هفته گذشته 20 استان دمای کمتر از 15 درجه را تجربه کردند؛ این ماندگاری دما در شرق مازندران، گلستان، خراسان شمالی و رضوی سبب شد تا بخشی از مردم (حدود 17 هزار خانوار) به صورت جزیرهای و مقطعی دچار مشکل گاز شدند.

مدیر عامل شرکت گاز استان خوزستان گفت: برای اینکه بتوانیم گاز مناطق سردسیر کشور را تأمین کنیم باید برخی تمهیدات را از گذشته پش بینی می کردیم؛ این اقدامات که شامل پیش بینی سوخت دوم برای برخی صنایع در کل کشور ومحدودیت برخی صنایع پر مصرف می شد از ابتدای آذرماه شکل جدی به خود گرفت.

زری میدانی اظهار داشت: سیاست کلی شرکت ملی گاز تأمین پایدار و مستمر گاز برای بخش خانگی است و ما نیز بر این سیاست فعالیت می کنیم که در مدت زمستان گاز هیچ مشترک خانگی قطع نشود از مردم نیز انتظار میرود تا در این ایام با کاهش مصرف یاریگر ما باشند.

وی با اشاره به برنامه های شرکت ملی گاز برای خوزستان بیان داشت: از آذرماه امسال اقدامات جدی را در خصوص تعمیرات و اورهال ایستگاه ها و تاسیسات شرکت را انجام داده ایم تا بتوانیم هرگونه نقص و عیب را از قبل پیش بینی کرده و تمهیدات لازم را بیاندیشیم؛ همچنین تجهیزات لازم را فراهم کردیم تا مردم کسری و قطعی گاز را احساس نکند برهمین اساس با وجود مشکلاتی که در برخی نقاط استان وجود داشت اما به هیچ عنوان قطعی گاز نداشتیم.

مدیر عامل شرکت گاز استان خوزستان با بیان اینکه دمای آسایش بین 18 تا 21 درجه سانتی گراد است؛ عنوان داشت: دین مبین اسلام بر پرهیز از اسراف و لزوم مصرف بهینه تأکید دارد؛ این موضوع در گاز نیز صادق است و بناست تا از گاز به عنوان نعمت الهی استفاده شود.

زری میدانی با اشاره به وضعیت مصرف در استان تصریح کرد: وضعیت مصرف در استان وابسته به نوسانات سرما در استان است و به تبع آن کاهش و افزایش پیدا میکند.

وی افزود: نقش رسانه ها در کاهش مصرف گاز بسیار با اهمیت است؛ چالشی که در برخی از استان های شمالی به ویژه خراسان رضوی و جنوبی ایجاد شد و توانستیم میزان مصرف گاز را به شدت کاهش دهیم؛ رسانه های عمومی به عنوان زبان مسئولان و انتقال دهنده نظرات می توانند بازوی کمکی ما باشند و اطلاعات لازم را به مردم ارائه کنند.

مدیر عامل شرکت گاز استان خوزستان با بیان اینکه دومین استان پرمصرف گاز صنعتی در کشور هستیم؛ ادامه داد: خوزستان استانی صنعتی است و ارزش افزودهای که از گاز ایجاد می شود در صنعت است؛ حدود 95 درصد از گاز مصرفی استان در صنعت می باشد برهمین اساس بیشترین ارزش افزوده را از گاز در کشور تولید می کنیم.

زری میدانی ابراز داشت: در استان خوزستان از گاز ثروت تولید میکنیم و همه شهرهای خوزستان از نعمت گاز برخوردار هستند از تعداد 3 هزار و 420 روستای قابل گازرسانی در استان 2 هزار و 200 روستا دارای گاز هستند؛ امسال نیز 227 روستا در حال گازرسانی میباشند؛ برای سال آتی 50 پروژه با طول متراژ شبکه 1 هزار و 700 کیلومتر در 300 روستا برای 2 هزار و 500 خانوار با اعتباری بالغ بر 1 هزار و 500 میلیارد تومان را پیشبینی کردهای که عموما در بخش روستایی هستند.

وی در پایان گفت: از مردم خوزستان خواهشمندم در مصرف گاز صرفه جویی کنند تا مردم شمال کشور نیز از نعمت گاز بهره مند شوند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار