اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۹۹۲۲
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۲
جمعی از اعضای خانه مطبوعات خوزستان با رییس مرکز آموزشی شهید هاشمی دیدار در خصوص برگزاری کلاس ها و دوره های آموزشی برای اصحاب رسانه در آن مرکز رایزنی کردند .
امید حلالی ، شهرام گراوندی  ، سید رسول موسوی ، احمد خنیفر ، محمدی ادیب  و  پیمان نجف پور با حضور در مرکز آموزش سردار شهید علی هاشمی با طارق بدوی، رییس مرکز آموزشی شهید هاشمی دیدار و در خصوص انعقاد تفاهم نامه ای برای برگزاری کلاس ها و دوره های آموزشی اعم از سواد رسانه، رسانه و فرهنگ، اصول خبرنویسی ، تاریخ شفاهی انقلاب و دفاع مقدس ،عکاسی خبری ، سبک زندگی ایرانی اسلامی و جامعه سالم  ... گفت و گو و رایزنی کرده و توافقات لازم صورت پذیرفت .
امید حلالی، مدیر خانه مطبوعات با اشاره به تکثر رسانه های خوزستان در سالهای اخیر ، اظهار کرد:رسانه در نگاه غایی باید مطالبه گر و عدالت جو باشد و در مقام منافع عامه حرکت کند و رانت جو و صدقه بگیر نباشد .
وی افزود:ما در خانه مطبوعات به دنبال ریل اصلی رسانه هستیم یعنی منافع عام را بر منافع فردی ترجیح دهیم .
پیشکسوت مطبوعات خوزستان گفت: ما مطالبه گر و عدالت جو هستیم و ماموریت و رسالتمان بست آگاهی جامعه و تعالی فرهنگی است و اینها قانون مطبوعات هستند ،رسالت رسانه ها و مطبوعات تعریف شده است ، حقوقشان هم تعریف شده است .
حلالی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری ( مدظله العالی) که فرموده اند؛ رسانه ها افسران جنگ نرم هستند ، تاکید کرد: ما نیز می گوییم رسانه ها افسران و فرمانداران فرهنگی هستند و هر کجا کم کاری دیدیم باید مقابلش بایستیم و به نوعی مدعی العموم هستیم .
وی افزود: مدعی العموم دادستان حکم صادر می کند اما رسانه ها گزارش می دهند ، عنوان می کنند ،عکس می گیرند .
حلالی با اشاره به نیاز خانه مطبوعات به محلی برای کلاس های آموزشی ،بیان کرد: در صورت موافقت آمادگی این را داریم با استفاده از اساتید و پیشکسوتان و نخبگان مطبوعات استان کلاس ها و دوره های مختلفی در زمینه های ، سواد رسانه، اصول خبر نویسی ، گزارش نویسی ،رسانه و فرهنگ ، تاریخ شفاهی ، عکاسی خبری و .... در مرکز آموزشی شهید هاشمی برگزار نماییم .
وی تصریح کرد :  ما در خانه مطبوعات به دنبال اعتلای فرهنگی هستیم ، ما پول نداریم اما همت داریم ، محتوای قابل ترائه داریم ، افراد نخبه ای به بتوانند تقویم آموزشی را پر کنند هم داریم ، افراد مجرب ، دانا ، فهمیده ای که می دانند جامعه کجا مشکل دارد .
حلالی در پایان گفت:دست همکاری را به سوی شما دراز می کنیم و در این راه از هر کار و تلاشی فروگذار نخواهیم بود .


سید رسول موسوی پیشکسوت مطبوعات خوزستان گفت ؛ اگر این تفاهم نامه به انجام برسد موقعیت بسیار خوب و جدیدی از بُعد اجتماعی برای خوزستان و بنام آیت الله موسوی جزایری خواهد بود .
وی افزود : همه باید همت کنند که این اتفاق بزرگ و عظیم بیفتد ، چرا ؟ چون این کار دقیقا مثل کارهایی است که در دوران انقلاب در مسجد جزایری انجام می شد .
پیشکسوت مطبوعات تصریح کرد ؛ در اینگونه مراکز با دادن فکر و آموزش صحیح جوانانی که به مصادیق انقلاب را دنبال می کردند آموزش داده می شد .
موسوی با اشاره به زحمات آیت الله موسوی جزایری در طول دوران انقلاب بیان کرد ؛ آیت الله موسوی جزایری مظهر وحدت و وفاق بود و از همه مهمتر مظهر اداره ی فرهنگی بود .
وی ادامه داد: قسمت بالای مسجد جزایری نیز کتابخانه بود که محل تجمع نخبگان فرهنگی انقلاب بود که به دنبال تدوین اصول قانون اساسی بودند .
پیشکسوت مطبوعات استان خوزستان گفت: بحث ما بحث انقلاب است ،انقلاب نه مال ما و نه مال هیچکس دیگری است انقلاب مال همه اقشار و افراد است .


شهرام گراوندی پیشکسوت مطبوعات خوزستان گفت ؛ یکی از بزرگترین آسیب هایی که در استان خوزستان به صورت ملموس همه با آن مواجه هستیم و خیلی ها از آن به عنوان فرصت یاد کرده اند ، تنوع قومی خوزستان است .
وی افزود: بنا بر تجاربی که در زندگی به دست آورده ام متوجه شدم که این تنوع قومی نه تنها فرصت نبوده بلکه تهدید بوده است .
گراوندی بیان کرد: در اقوام مختلف چه عرب ، بختیاری ،شوشتری ،دزفولی ،بهبهانی و ‌‌‌‌... به محض اینکه کسی بخواهد رشد کند و اوج بگیرد تا بتواند خدمات به عامه استان بدهد از سوی دیگر اقوام استان بخصوص طیفی که مدعی روشن فکری هستند وی را سرکوب کرده و جلوی پیشرفتش را به هر نحو ممکنی می گیرند اما در استان های که تنوع قومی ندارند و یکدست هستند اینگونه اتفاق ها رخ نمی دهد .
این استاد دانشگاه بیان کرد: بیایید ما کسانی که این آسیب را آفت استان می دانیم همپوشانی کنیم ، بیایید این آسیبی که دیگران آن را تبلیغ کردند و انتفاع شخصی بردند را ما در عمل تلاش کنیم و ثابت کنیم تا این عارضه از بین برود .
وی ادامه داد: آن زمان می توانیم بگویم ما فرزندان شاخصی هستیم که توی انقلاب با این موارث و دردهایی که به ما رسیده آشنایی کامل داریم تا بتوانیم خوزستان را از این وضعیت نجات دهیم .
گراوندی با اشاره به رتبه یک مهاجرت خوزستانی به خارج از استان گفت : اکثر نخبگان و فرزندان این استان یا رفته اند یا بدنبال مهاجرت هستند .
وی گفت:در اهواز بسیار شرکت هایی همچون فولاد خوزستان،فولاد اکسین ،مناطق نفت خیز و ....  هستند که سالهای بسیار شیک و خوبی دارند اما کی از این سالن‌ها استفاده می کند ، خروجی فرهنگی‌شان چیست ؟ تولید محتوایی که انجام میشود .
بنابراین بیاییم با احاطه بر این معضل و عارضه به سمت سویی برویم که همپوشانی کنیم فارغ از تمام قومیت ها به داد خوزستان و نسل های بعد خوزستان برسیم .

در پایان طارق بدوی رییس مرکز آموزشی شهید هاشمی اظهر کرد: اولین آیه ای که بر پیامبر (ص) نازل شد بر قرابت و تعلیم و تعلم و علم دلالت دارد و نشان می دهد که اسلام چقدر به این قضیه احتمام دارد .
وی افزود :  چند روز قبل مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در سخنانش فرمود ؛ «من در دلم آفرین می گویم به استکبار جهانی و نقشه هایی که ریختند آفرین گفتم ، چون خوب کار میکنند و مبنی کار آنها آموزش است .
رییس مرکز آموزشی شهید هاشمی گفت ؛ تُونی بِلِر نخست وزیر انگلستان گفته بود من برای دولتم سه اولویت دارم اولویت اولم آموزش است ، اولویت دوم آموزش است و اولویت سومم هم آموزش است و این آموزش و تعلیم و تعلم باعث پیشرفت کشورهای غربی و برخی کشورهای شرقی بوده و شده است .
وی ادامه داد : متاسفانه در کشور ما  این قضیه مورد توجه قرار نگرفته و مورد احمال قرار گرفته و مخصوصاً در استان خوزستان که یکی از استانهای زیرین جدول رده بندی آموزش و پرورش است .
بدوی تصریح کرد: مرکز شهید هاشمی به تازگی توسط آیت الله موسوی جزایری با حضور پسر شهید علی هاشمی افتتاح و راه اندازی شد .
وی با بیان اینکه در این  مرکز هدف ما آموزش و تعلیم و تعلم است ، گفت ؛ اهداف این مرکز را در دو نکته خلاصه میکنم ، یکی بحث خدمت علمی به جامعه اسلامی است و نکته بعدی تربیت کادر مجرب برای شبکه و برای انقلاب ، ما در شبکه به افراد رسانه ای حرفه ای و قدرتمند و آموزش دیده برای به روز رسانی کادر شبکه  الاهواز نیاز داریم .
رییس مرکز آموزشی شهید هاشمی با بیان اینکه آمادگی همکاری با خانه مطبوعات را داریم بیان کرد ؛ اینکه در خانه مطبوعات اینگونه دلسوزانه در حال کار و تلاش هستید قابل تقدیر و ارزشمند است ،بنابراین با اصل قضیه که باید هم پوشانی وجود داشته باشد چرا که کار جزیره ای نتیجه نداده و نمی دهد ، دید قومی نیز حتی به خود آن قوم هم ضربه می زند .
بدوی تصریح کرد: ما با اصل قضیه همکاری موافقیم و واضح و مبرهن است که باید هم پوشانی وجود داشته باشد و ان شالله در ادامه بر روی جزییات همکاری گفت و گو خواهیم کرد .
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار