شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۰۱۷۹
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۱
شوشان ـ  نوید قائدی :

بعد از سال ها نوشتن و گوش ندادن و مصداق نرود میخ آهنین در سنگ تصمیم گرفته بودم دل از انتقاد و توصیه و ارایه راهکار بردارم اما گفته های مقام ارشد استان دلیلی شد تا سکوتم را بشکنم، البته قصد زیاده گویی ندارم فقط به اختصار چند جمله ای می نویسم تا شاید مرحمی بر دل ریش خود باشد.

آقای استاندار تازه نفس از این که فرموده بودید استان ۱۶ سال از قطار توسعه کشور عقب مانده است تعجب کردم که با چه محاسبه و ادله مستندی چنین مطلبی را بیان کرده اید، از اینکه ۸ سال درگیر جنگ و ۸ سال هم درگیر سازندگی بودیم قابل قبول است اما چگونه جمع این ضدین منجر به ۱۶ سال عقب ماندگی شده جای تعجب دارد.
اما از اینکه فرموده اید برنامه ریزی برای توسعه نداشته ایم اتفاقا بسیار با شما موافق هستم.البته باید در کنار عدم برنامه مجموعه ی دیگری از عوامل مانند بی لیاقتی، بی ارادگی و بی انصافی و بی غیرتی و فساد و فرصت طلبی بعضی از مسئولان و نهادهای اداری را جای داد.

جناب استاندار اتفاقا در گذشته به همان دلایل جنگ در سال هایی متمادی اعتبارها و فرصت های طلایی بسیار مناسب و قابل قبولی به استان تخصیص یافته که مدیران از جذب و اجرای آن ها ذلیل بوده اند که مصادیق آن زیاد است(به عنوان نمونه عدم کارایی ستاد بازسازی استان بعد از جنگ و یا وام بانک جهانی برای رفع مشکل فاضلاب شهر اهواز).البته که گذشته، گذشته است و نبش قبر کردن هم دردی از مردم و مصایب آن ها دوا نمی کند.

فقط برای حضرتعالی چند توصیه دارم، حسب برنامه توسعه آمایش خوزستان و ترسیم برنامه های مدت دار کاربردی با هماهنگی کامل یک تیم مجرب و کارشناس در چهار حوزه عمرانی،اقتصادی،فرهنگی و اجتماعی در بستر اصول زیست محیطی اقدام عاجل کنید، چهار ستاد چابک و اجرایی زیر نظر  خودتان تشکیل دهید و امور استان را راهبری نمایید، سفارش و توصیه و  رفاقت و ... را کنار بگذارید و نیروهای کاردان و متخصص را در سمت ها چیدمان نمایید و مدیران را پاسخگوی خود و افکار عمومی کنید تا شاید بتوانید در یک برهه ی زمانی مشخص مثلا ۲ و ۴ سال مقدمه تغییرات را فراهم و این احساس و امید را در مردم زنده کنید.

جناب استاندار مردم خوزستان خسته و ناامید هستند و در تمامی حوزه ها آنچنان مشکلات وافر هستند که اکثر مردم سودای فرار و مهاجرت دارند و امارها این ادعا را ثابت می کند،به دلیل مشکلات کشور حتی اگر تمام توان خود را به کار گیرید بعید است به دلیل کمبود اعتبار و مشکلات اقتصادی جامعه و بخش خصوصی و اصناف و ... بتوانید براحتی در مسیر توسعه قرار گیرید، زمینه سازی و امنیت سرمایه گذاری تمامی مشتاقان در استان را فراهم کنید که استان پر از فرصت های جداب و سودآور است که می تواند بخش بزرگی از موتور توسعه استان باشد، اما شک نکنید اگر حرکتی صادقانه انجام شود ولو اثرات آن اندک باشد مردم و افکار عمومی آن را درک خواهند کرد و قدر دان شما خواهند شد.

در نهایت از همفکری و مشایعت با افراد خبره و کاردان و دلسوز در استان دریغ نکنید که کلید واژه توسعه خوزستان ساماندهی دقیق نهاهای اجرایی و بعد تقویت امور فرهنگی و اجتماعی است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار