اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۰۲۴۲
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۵
به بهانه‌ی یک خبر؛
موافقت هئیت وزیران با افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، به گزارش خبرنگار ایلنا، جهرمی سخنگوی دولت، صبح امروز چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت، از موافقت هیئت وزیران با پیشنهاد تامین اجتماعی برای افزایش حقوق بازنشستگانِ تامین اجتماعی به میزان افزایش مصوبِ شورایعالی کار برای دستمزدِ کارگران خبر داد.
شوشان ـ محمدسعید بهوندی، بازنشسته‌ فرهنگی :

نوش جانشان، لابد این افزایشِ مطابق با حقوق کارگران، حق قانونی‌شان می‌باشد. اما؛ ای جماعتِ به غایت مومن و عدالت‌محورِ تصمیم‌گیر! مگر برای اجرای متناسب‌سازی یک میلیون هفتصد هزار بازنشسته‌ی کشوری با شاغلین‌ مشابه‌شان، سالها نیست که قانون مصوب نموده‌اید(ماده‌ی 30 قانون برنامه ششم)، پس چرا اینجا خبری از "به این میزان" افزایش حقوق‌ها نیست؟! آخر مگر همه عیال دولت محسوب نمی‌شویم و مگر در قبال معیشت آبرومندانه‌ی همه‌ی ما مسئول و پاسخگو نیست؟! پس این یک بام و یکصد هواها! را دولت و مجلس در روز رستاخیز و حساب و کتاب دقیق و بدون مماشات الهی، مخصوصاً وقتی پای؛" فَمَن يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ خَيْراً يَرَهُ وَ مَن يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ شَرّاً يَرَهُ‏ "( سوره زلزله، آیات ۷ و ۸) در میان باشد، آنگاه چگونه می‌خواهند پاسخگوی اقداماتشان باشند؟!

ایها‌المسئولین! مصوبه‌ی کاملا قانونی1399/7/1 دولت قبل چه ایرادی داشت که بایکوتش نمودید؟!،(چون بوسیله‌ی دکتر نوبخت انجام گرفته بود؟! درود بر شرفش) لایحه‌ی دائمی‌شدن متناسب‌سازی چه ایرادی داشت که عودتش دادید؟!(چون توسط دولت قبل به مجلس ارسال شده‌بود؟!) پیش‌بینی‌های اعتبار برای استمرار متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مشمول در بودجه‌های 1400 و 1401 چه نقصی داشت که نگذاشتید به مرحله‌ی تخصیص و اجرا برسد؟! شما را به تمامی مقدسات هستی قسم می‌دهیم؛ این لجاجت و بی‌اعتنایی شما با ما بر سر چیست که هیچ تمامی ندارد؟! چرا حداقل به هزاران سوال و بهت و حیرت‌مان پاسخ و واکنشی نشان نداده و در عوض؛ در قبال نفله‌شدن آشکار حق و حقوق قانونی ما اینچنبن لب فرو بسته‌اید؟! چرا چرا چرا و چرا....!!!

بنده یکی از همین بازنشستگان کشوری هستم و برداشتم بر اساس رفتار دولت و مجلس خصوصاً پس از واقعه‌ی بسیار تلخ و سوال‌برانگیز استرداد لایحه و همچنین عدم تخصیص 14 همت پیش‌بینی شده در قانون بودجه‌ی 1401 که حتی گویا تامین هم گردیده بود، بسیار تلخ و شوربختانه این است که؛ دولت و مجلس(حداقل هیئت رئیسه‌ی آن و نه تمام نمایندگان)، هر دو کوچکترین اعتقادی به دائمی‌شدن متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مشمول مشخصاً به مقدار 90 درصد ناخالص آیتم‌های مشمول کسورات حکم حقوقی شاغلین مشابه در هر دستگاه" ندارند و انجام آنرا به این مقدار در دولت قبل کاملاً اشتباه می‌دانند و لذا تمام تلاششان این است تا با مجاب نمودن و موافقت عده‌ای از بازنشستگان سرشناس و فعالان صنفی شناخته شده، اول موضوع را به برنامه‌ی هفتم بکشانند و در همین راستا ترمیم حقوقی را مانند؛ پنج درصد مهرماه سال 1401 برای بازنشستگان انجام دهند، ولی به هیچ وجه حقوق بازنشستگان را به حقوق شاغلین مرتبط نکنند و به اجرای تکلیف مندرج در ماده‌ی 30 قانون برنامه ششم برای رعایت در دریافت‌ها گردن نگذارند، چون آنرا غلط و ناصواب می‌دانند.

در پایان؛ چنانچه نظر اینجانب و تمامی بازنشستگانی که مانند بنده برداشت می‌نمایند، خلاف واقع بوده و امر واقع اینگونه نیست، حداقل رئیس کمیسیون اجتماعی و رئیس فراکسیون بازنشستگان مجلس؛ "جناب آقای عیسی‌زاده" که خود متولی مسائل و مشکلات ماست و همچنین سخنگوی دولت؛ "جناب آقای جهرمی" اعلام نمایند که؛ "خیر چنین نیست، بر عکس ما هر دو به متناسب‌سازی 90 درصدی حقوق بازنشستگان با شاغلین مشابه نه تنها کما‌کان معتقدیم بلکه درصدد اجرای آن هم هستیم، اما در پی پیدا کردن اعتبار کافی برای عملیاتی نمودن آن می‌باشیم". آنگاه بنده و همه‌ی کسانیکه اینگونه فکر می‌کنند، به سرعت از دولت و مجلس پوزش خواهیم خواست!
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار