شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۰۲۵۱
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۶
شوشان ـ عبدالرحمن نیک سرشت :

نیروهای انقلابی ولایتمدار، بدلیل برخورداری از بصیرت آخربینی مکتبی، دغدغه مندهای خاصی نسبت به حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی دارند و این حس مسئولیت پذیری آنها جوهره ی جهاد و خمیر مایه سبک زندگی مومنانه می باشد  که همواره در تقابل با استحاله و زیست مترفانه ی عصر مدرن قد علم کرده است.

البته، نگارنده برای نشان دادن ماهیت زیست مترفانه عصر مدرن به ترجمه، تفسیر و تاویل دو واژه ی «اتراف» و «مترف»، در کاربرد قرآنی آن اشاره می کند که نزدیک به همان معنای لغوی آن است. یعنی؛ نازپروردگی غرق در معاصی که ناشی از عیاشی و سرخوشی های دنیوی است و مشتقات این واژه نیز هشت بار درقرآن کریم (پنج بار به صورت اسم مفعول، و سه مورد فعل ماضی)، به کار رفته و در تاویل همه آنها  این سبک زندگی مورد نکوهش و مذمت قرار گرفته شده است.
با این توصیف، بدون تردید بعد از قائله ی زن، زندگی، آزادی شاهد صف بندی های سیاسی با گرایشات خاصی در جامعه ایرانی می باشیم. یعنی؛ شاهد ناآرامی همان کسانی که راحت استحاله فرهنگی غرب شدند و خواهان آزادی عمل در زیست مترفانه ی عصر مدرن هستند به همان سیاقی که اغلب مردمان کره خاکی در کشورهای دیگر زندگی می کنند و آن سوی میدان در مقابل آنها نیروهای انقلابی ولایتمدار که حامی سبک زندگی مومنانه هستند قد علم کرده اند و مرتب به قوه ی قضائیه و ضابطین آن نهیب می زدند که چرا در مقابل این افراد قاطع، ضربتی و سرکوبگرانه عمل نمی کنند و از طرفی سلبریتی ها و دیگر متجددین سکولار جامعه ایرانی به سیر جهانی شدن سبک زندگی مترفانه گرایش دارند چون منافع حرفه ای آنها از این گذار تاریخی تامین می شود و همچنان به دو قطبی سازی این پدیده اجتماعی دامن می زنند.
 از سوی دیگر مقامات عالیرتبه نظام نسبت به تحرکات سیاسی این قشر حساسیت نشان نمی دهند و بیش از حد تاثیر و  خطر مخالفت خوانز های آنها را جدی نمی گیرند آن گونه که  به شدت در مقابل منافقین، تجزیه طلبان و جواسیس برخورد کرده اند .

القصه، نیروهای انقلابی ولایت مدار معتقدند که سلبریتی ها و دیگر متجددین سکولار جامعه ایرانی از این فضای تلطیف شده از سوی مقامات عالیرتبه نهایت سواستفاده را می نمایند و بی محابا، مبلغ و مروج زیست مترفانه ی عصر مدرن هستند و عملا در تقابل با ارزش های معنوی سبک زندگی مومنانه، متجاهرانه ایستاده اند.

الغرض، قوه قضاییه و ضابطین آن بخوبی می دانند که حرف نیروهای انقلابی ولایت مدار برحق است و چنانچه اگر برخورد قانونی نکنند مدعیان روز به روز متجاهر تر ظاهر می شوند تا در نهایت کشور را در یک نزاع اجتماعی فرسایشی مستمر بین آمرین به معروف و متجاهرین به فسق فرو ببرند و به همین دلیل سعی بر آن دارند که با تدابیر قانونی غیر سرکوبگرانه و کاملا سرعت گیرانه مبنی بر وضع جریمه و پلمپ اماکن به مقابله برخیزند که بدون تردید قوه قضاییه بعنوان حکم مرضی الطرفین نمی خواهد کارکردی خلاف فلسفه وجودی خود داشته باشد و نقش تَأْدِیبی و تربیتی خود را از میان بردارد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار