اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۰۲۷۰
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۴
ماه پيش از اين حادثه هم در خانه‌اش مورد هدف گلوله قرار گرفت، اما هفته پیش وقتي مجدد گلوله شليك شد، در ايذه به قتل رسيد.
 خبرگزاري‌ها علت اين حادثه تلخ را عنوان نكردند، اما پيگيري‌هاي  نشان مي‌دهد كه اكبر ليموچي به دليل جنايتي كه از قبل براي يكي از نزديكان او رخ داده، هدف گلوله متهمان قرار گرفته است. بر اساس اخبار منتشرشده در خبرگزاري‌ها؛ افراد مسلح سوار بر خودروي ال 90 به يك كافه در شهرستان ايذه حمله كردند و با شليك گلوله، اكبر ليموچي از فعالان رسانه‌اي منطقه را به قتل رساندند. افراد مسلح با حمله به كافه‌اي در خيابان سلمان فارسي شهر ايذه او را به گلوله بستند.

«سرهنگ صمد عباسي» سرپرست مركز اطلاع‌رساني و ارتباطات معاونت اجتماعي ناجا در توضيح اين خبر اعلام كرد: «عامل اين جنايت سوار بر خودرو ال 90 به محل جنايت آمد و با ورود به كافه مقتول را به قتل رساند. تيم پليسي براي شناسايي عاملان اين جنايت تحقيقات خود را آغاز كرده‌اند.» همچنين روز گذشته در جريان اين حادثه معاونت مطبوعاتي ارشاد بر پيگيري دقيق قتل اكبر ليموچي تاكيد كرده است.

يك فرد نزديك به خانواده مقتول كه نخواست نامش فاش شود در مورد اين حادثه  مي‌گويد: «نزديك دو سال پيش برادرزاده مقتول توسط افرادي خلاف‌كار به قتل مي‌رسد. برادرزاده مقتول به دليل يك درگيري به زندان مي‌افتد و آنجا با اين افراد آشنا مي‌شود. وقتي از زندان آزاد مي‌شود دور خلاف را خط مي‌كشد، اما اين افراد دست از سر او برنمي‌داشتند. تا اينكه يك روز او را به جايي در اطراف ايذه مي‌كشانند و برادرزاده مقتول را كه متولد 1371 بوده مي‌كشند. پس از اين ماجرا عموي مقتول يعني همين آقاي اكبر ليموچي طي سخنراني‌هايي كه در شهرستان ايذه داشت، مرتب اعلام مي‌كرد كه دستگاه‌هاي مربوطه بايد قضيه را پيگيري كنند، اما خب متاسفانه هيچ‌كس موضوع قتل را پيگيري نمي‌كرد و متهمان دستگير نشدند تا اينكه روز جمعه وقتي اكبر ليموچي در كافه‌اي در خيابان سلمان فارسي حضور پيدا مي‌كند متهمان او را به ضرب گلوله مي‌كشند.

«اميد حلالي» مدير خانه مطبوعات خوزستان نيز درباره اين اتفاق ناگوار  مي‌گويد: «در مورد اين اتفاق تلخ نمي‌توان با قاطعيت اظهارنظر كرد. بايد به دستگاه قضا و پليس اجازه داد تا بررسي‌هاي لازم را انجام دهند و نتيجه قطعي را اعلام كنند، اما اين امكان هم وجود دارد كه ماجرا به قتل برادرزاده ايشان مربوط باشد. حدود يك ماه پيش هم وقتي مقتول مهماني گرفته بود افرادي به خانه او حمله و تيراندازي كرده بودند. اين حادثه مي‌تواند ادامه همان تهديدها باشد. فعلا بهتر است در مورد حادثه گمانه‌زني نشود.»

«حسين سبزواري» بخشدار مركزي ايذه نيز ضمن تاييد حمله مرگبار به كافه‌اي در خيابان سلمان فارسی شهر ايذه و قتل اكبرليموچي گفت: «متاسفانه ايشان با اصابت گلوله جان باختند. تحقيقات پليسي براي شناسايي متهم آغاز شده است. اكبر ليموچي، سردبير روزنامه توسعه جنوب در يك كافه در خيابان سلمان فارسي ايذه مورد اصابت گلوله افراد ناشناس قرار گرفت و پس از انتقال به بيمارستان اين شهر، به‌رغم تلاش پزشكان به علت شدت جراحات جان باخت.»


همچنين فرمانده انتظامي ايذه نيز روز جمعه گفت: «در پي قتل فردي با سلاح گرم در اين شهرستان، دستورات ويژه براي شناسايي و دستگيري عاملان قتل صادر شد.»


معاونت مطبوعاتي ارشاد بر پيگيري دقيق قتل اكبر ليموچي تاكيد كرد
معاونت مطبوعاتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در پي حادثه تلخ كشته شدن اكبر ليموچي، مدير مسوول روزنامه توسعه جنوب، با صدور اطلاعيه‌اي ضمن تسليت به خانواده اين مدير رسانه‌اي و همكارانش، بر پيگيري دقيق موضوع تاكيد كرد و گفت: «مسوولان انتظامي و قضايي استان خوزستان از لحظه وقوع حادثه تحقيقات خود را براي بررسي حادثه آغاز كردند و تا حصول نتيجه با دقت بر پرونده نظارت دارند تا اعلام نتايج از سوي مراجع ذيصلاح، از گمانه‌زني در خصوص پرونده خودداري و اخبار را تنها از مراجع رسمي دنبال كنند.»
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار