شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۰۲۷۸
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۹
استمداد طلبی و تظلم خواهی بازنشستگان فرهنگی از خانه نشینان ملت برای اجرا و احقاق حقوق قانونی
شوشان - محمدرضا چمن نژادیان - فعال مدنی / مدیر بازنشسته آموزش و پرورش : 
با تشکر از عنایتی که هر از چندگاهی و هفته ی بزرگداشت مقام معلم  برخی نمایندگان به حقوق  ضایع شده ی معلمان علی الخصوص همسان سازی حقوق بازنشستگان مصرع  در برنامه ششم داشته و دارند. و سخنان غرایی را در آستانه ی هر انتخابات پیرامون جایگاه معلم و معیشت بازنشستگان دارند.
لیکن فرهنگیان و بازنشستگان از مجلس و دولتمردان انقلابی درخواست دارند از فاز شعارهای ریاکارانه و امتحان پس داده شده به عمل در اجرای قوانین مصوب نظام تمکین نمایند. و نمایندگان محترم مجلس تنها  به وظیفه ی ذاتی و رسالت ملی و مدنی خود یعنی اجرای قانون و نظارت میدانی پایبند و تاکید با ابزارهای قانونی داشته باشند!  و بر اجرای بهینه ی قوانین و قانونهای بالادستی مصوب خودشان و نظام اسلامی نظارت دقیق و اثربخش داشته باشند.‌ و چنانچه در ادعاهای خود صادقند، متولیان سهل انگار را به صلابه ی استیضاح و پاسخگویی بکشاندند.
چرا نمایندگان محترم بجای نظارت و درخواست اعمال قانونی که سالها کار کارشناسی شده و هزاران ساعت وقت مملکت و ملت به آن اختصاص داده شده است. مراجع و دستگاههای بالای سری و راهبردی نظام تایید کرده اند. باز با سخنرانی و نطق های بی حاصل غرای آتشین و شعارهای ریاکارانه از زیر بار مسئولیتهای خود شانه خالی می کنند؟ و اشکهای تمساح گونه برای معلم و بازنشسته می ریزند؟ اما  برای عدم اجرای دائمی  قانون مصوب همسان سازی بدون پاسخگو نمودن کسی و دولتمردان را ماخوذه نمی کنند؟
 بازنشستگان لشکری و کشوری علاوه بر اینکه این پرسش و مطالبه را از نمایندگان دارند که به رسالت ذاتی تقنینی، شرعی دینی و ملی مدنی خودشان برگردند و بصورت ویژه نطق پیش از دستور برای موارد خاص داشته باشند اما در عمل  بر اجرای قوانین مصوب و کارشناسی شده تاکید و نظارت نمایند. فلذا نمی خواهند خود را به زحمت بیندازند تنها بر چرایی عدم اجرای قانون با سئوال و استیضاح شجاعانه پافشاری داشته باشند.
 و مشخصاً تاکید موکد بر اجرای قانون مصوب و ماده ۳۰ برنامه ی ششم در خصوص همسان سازی حقوق بازنشستگان فرهنگیان ( کشوری و لشکری) گردد.
قانونی که  در دولت قبل هم اجرایی شد، و در مجلس انقلابی و عدالتخواه می بایست رسمیت می یافت. اما به دولت عودت داده شد، و مجلسیان انقلابی و دولت مردمی هم تاکنون بی خیال آن شده اند،چرا!؟
بازنشستگان فرهنگی و نمایندگان معلمان بازنشسته ی ۳۱ استان ایران انتظار و درخواست عاجل دارند. مقامات عالی کشوری و نمایندگان محترم ملت در مجلس  که این پیام را می بینند، و این ندای تظلم خواهی را می شنوند، به ویژه  نمایندگان شهرستانهای خوزستان مرحمت بفرمایند، در هفته ی گرامیداشت مقام معلم که مقام معظم رهبری تاکید موکد بر نقش بی بدیل معلمی داشته اند. بجای تعریف و تمجید شعاری و ریاکارانه  با صدای بلند، رسا و ماندگار حقوق پایمال شده ی بازنشستگان را به عنوان اقدام عملی در تکریم پیشکسوتان فرهنگی از طریق عملیاتی شدن همسان سازی ۹۰ درصدی حقوق و مزایا با شاغلین را استیفا نمایند. و از اجحاف مضاعف  شده ی حقوق مسلم، قانونی و زندگی بازنشستگان فرهنگی  و... جلوگیری نمایند.
 وحق و حقوق قانونی و مصرع در برنامه ی ششم توسعه را که تاکنون در مجلس و دولت انقلابی  به تاخیر افتاده است، بدون کم وکاست در سال پایانی مجلس یازدهم اجرایی شدن  عاجل آن را با درخواست از دولت عملیاتی نمایند.
 زیرا مهلت اهمال شده بخاطر برای اجرای قانونی که حکم مقام معظم رهبری، تصویب مجلس و تایید شورای نگهبان را دارد، در آستانه ی اتمام می باشد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار