اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۰۴۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۲
خطاب به کاندیداهای مجلس؛
شوشان ـ  هوشنگ نوبخت :

این روزها در حالی خوزستان مظلوم و عزیزمان همچنان با چالش های بزرگی در اوج گرما دست و پنجه نرم می کند که در شب ها، زیر پوست شهر، عده ای زیر سرمای کولرهای چند تیکه برای آینده ی مردم که نه، برای آینده خودشان در حال برنامه ریزی و تشکیل جلسات متعدد هستند.
متاسفانه تنها در چند استان کشور و منجمله خوزستان ما، این روند به یک عادت و بدعت نامناسب تبدیل شده که یک سال مانده به انتخابات، خیلی ها فضای فکری، روح و روان افکار عمومی و تیتر همه محافل و مجالس را به سمت مسائل نسبتا پوچ سیاسی می برند و ذهن همه را درگیر مسائلی می کنند که هیچ خروجی مطلوبی تاکنون نداشته و زین پس نیز نخواهد داشت جز ایجاد تفرقه بین فرهنگ ها، طوایف، شهروندان و اقوام مختلفی که همه ناخواسته طی فرآیندی پله ترقی عده ای می شوند که نیت شان رسیدن به نقطه ای است که خود می خواهند.

از این بابت برای فضای حاکم بر خوزستان عزیزم متاسفم که همزمان دارم جو استان های نسبتا خوب و پیشرفته ی کشور از جمله اصفهان، یزد، تهران، آذربایجان شرقی ،مرکزی و ... را رصد می کنم و می بینم که همه درگیر زندگی شان هستند و تنها یک ماه مانده به انتخابات ، کمی وارد این فضا می شوند و اتفاقا همیشه ی خدا هم انتخاب به نسبت بهتری نسبت به ما خوزستانی ها دارند و شرایط مطلوب زیست بوم شان هم این را محرز کرده است.

این مقدمه نسبتا طولانی بهانه ای بود که یک تذکر جدی به کاندیداهای حضور در رقابت مجلس شورای اسلامی بدهم و هم یک یادآوری کنم ، هم استانی های عزیزم را که کمی به آرشیو ذهنی شان مراجعه کنند و ببینند محصول هزاران شب نشینی، کشتن صدها گوسفند و خوردن هزاران وعده ی شام و رد و بدل شدن میلیون ها وعده و خرید و فروش انبوه سیم کارت ها منجر به چه خروجی مطلوبی از سوی نمایندگان مجلس برای شهرها و زیست بوم مان شده که باز هم قصد کرده ایم با طناب پوسیده و سیاسی عده ای وارد این محرکه بازی ها شویم.

نکته این که بیان این مطالب به هیچ عنوان با ذات انتخابات منافات ندارد و اتفاقا تاکید من بر آن است که مردم حضور حداکثری اندیشمندانه داشته باشند اما خود درگیر فضای سفسطه گرایانه خیلی ها نکنند که نان چهار سال و شاید هم چهل سال آینده شان در گرو همین شب نشینی ها و کباب ها و المفتح هاست برای فتح کرسی هایی که برای خدمت صادقانه چیده نشده اند.
متاسفانه تحقیقات میدانی فضای حاکم بر افکار عمومی در خوزستان نشان می دهد که ۸۰ درصد شهروندان استان از عملکرد نمایندگان فعلی شان در مجلس رضایت ندارند و بدتر اینکه قصد کرده اند به نشانه اعتراض، یا با انتخابات قهر کنند و فضا را در اختیار عده ای محدود قرار دهند که یکه تازی کنند یا اینکه از سر ناچاری به چهره هایی روی آورده اند که آن ها هم سابقه و رزومه موفقی در خدمت صادقانه به شهرهایشان نداشته اند.

خلاصه کلام این که از اهالی شریف خوزستان می خواهم که به زندگی شان بچسبند و تنها چند هفته ی مانده به انتخابات، ذهن شان را درگیر یک تصمیم درست ، عقلانی و منطقی کنند و از الان وارد چالش ها ی تفرقه افکنانه ، شام های مسئله دار و نشستن روی سفره هایی نکنند که خروجی شان فرستادن کسی به مجلس باشد که دغدغه اش سفره ی من و تو نیست.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار