اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۰۴۴۰
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳
در آیین پایانی هفتمین جشنواره فیلم کوتاه خوزستان اسامی برگزیدگان این جشنواره در هر بخش معرفی و اعلام شد.
آیین پایانی هفتمین جشنواره فیلم کوتاه خوزستان شامگاه جمعه با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین رضا کلاه‌کج، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و جمعی از هنرمندان و فیلمسازان خوزستانی برگزار شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در آیین آغازین این برنامه ضمن قدردانی از جامعه هنری و فیلمسازان از برگزاری هفتمین دوره جشنواره پس از هفت سال ابراز خرسندی کرد و آن را اتفاقی مبارک در این عرصه دانست.

دراین جشنواره از میان ۲۵۰ اثر رسیده به این جشنوراه ۴۶ اثر در چهار بخش داستانی، مستند، تجربی و پویانمایی به رقابت پرداختند که طی سه روز متوالی این آثار در سینما فردوسی اهواز به نمایش درآمدند و نقد و بررسی شدند.

پس از قرائت بیانیه‌ توسط هیات داوران متشکل از سیدحمید موسوی، سیامک عباسپور، مهسا طبیب، ایوب مروانی، سید مرتضی سبزقبا، فرهاد پروین و رضا سیادت اسامی برگزیدگان این جشنواره به شرح زیر اعلام شد:

تندیس جشنواره برای بهترین صدای فیلم به بهشاد مطیعی برای فیلم "چولان" و دیپلم افتخار بهترین صدای فیلم به علیرضا نوذرپور برای فیلم "هبوط"اعطا شد.

در بخش بهترین تدوین تندیس جشنواره به بهنام بیرم وند برای فیلم "دشت بهار" و دیپلم افتخار این بخش به حسین نادری برای فیلم "هبوط" داده شد.

هیات داوران تندیس جشنواره را در بخش بهترین تصویربرداری به امین دولتخواه برای فیلم "لالایی‌های ابوحمیظه و در بخش بهترین فیلمنامه به فراز ستایش برای فیلم "مرد کله‌ای" اعطا کردند.

در بخش بهترین کارگردانی فیلم تجربی اثر "آدم‌" کوردمان پویش و علی خیری موفق شد تندیس جشنواره را از آن خود کند. و تندیس جشنواره برای بهترین کارگردانی فیلم پویانمایی به هدیه عطاییان برای فیلم "جای خالی" داده شد.همچنین تندیس جشنواره در بخش بهترین کارگردانی فیلم مستند به محمد کریمی برای فیلم "دشت بهار" و دیپلم افتخار این بخش به سید عدنان طاهری برای فیلم "بردی" تعلق گرفت.

رویا شجاع‌نژاد نیز در بخش بهترین کارگردانی فیلم داستانی تندیس جشنواره را برای فیلم "دندان اسب" از آن خود کرد.

فیلم "مالیه" به کارگردانی ایمان مصطفایی در بخش عفاف و حجاب و فیلم "زنده به گور" به کارگردانی مهران کلنگ‌دار در بخش آسیب‌های اجتماعی شایسته تقدیر معرفی شدند.در پایان اعلام برگزیدان نیز تندیس بهترین فیلم جشنواره به فیلم "مریم" به کارگردانی احمد معبودی رسید.

دبیر هفتمین جشنواره فیلم کوتاه خوزستان نیز گفت: آنچه در جشنواره هفتم شاهد بودیم حاصل هفت سال زحمات و رنج فیلمسازان استان بود که از میان آثار رسیده گلچین آن‌ها انتخاب شد.

مهدی کیخایی گفت: با وجود اینکه در هر جشنواره‌ای لاجرم خطا نیز وجود دارد اما تلاش شد تا این دوره از جشنواره با کمترین خطا رو به رو باشد.

وی ضمن تبریک به برگزیدگان جشنواره بیان کرد: کسانی که فیلمی ساختند حتی اگر برگزیده جشنواره نباشند اما از کسانی که فیلمی نساخته‌اند جلوتر هستند.

دبیر جشنواره در ادامه از عدم توجه صنایع استان نسبت به فیلمسازن استان گلایه کرد و گفت: از صنایع بزرگ استان درخواست می‌کنیم به فیلمسازان استان توجه داشته باشند هزینه ساخت فیلم کوتاه بالا است و این وظیفه بر دوش صنایع است تا از این طریق از فیلمسازان استان حمایت کنند.

وی یکی از دلایل کاهش تولیدات در حوزه فیلم کوتاه را نبود منابع لازمی دانست و گفت: ساخت فیلم با کیفیت به منابع مالی لازم نیاز دارد

 برگزاری جشنواره فیلم کوتاه خوزستان پس از هفت سال وقفه در تیرماه سال جاری به انتظار فیلمسازان و علاقمندان هنر هفتم پایان داد و تکاپو و شور جدیدی را میان هنرمندان عرصه فیلم استان ایجاد کرد با این حال برگزار کنندگان و فیلمسازان خوزستانی برگزاری منظم جشنواره را به عنوان یک مطالبه جدی از مسئولان متولی درخواست می‌کنند.ششمین دوره جشنواره فیلم کوتاه خوزستان سال ۹۵ برگزار شد و پس از آن به دلایل متعددی از جمله مسایل مالی و شیوع بیماری کرونا برگزاری آن با هفت سال وقفه مواجه شد.به گفته دبیر جشنواره فیلم کوتاه خوزستان بیش از ٢۵٠ اثر به دبیرخانه هفتمین جشنواره فیلم کوتاه خوزستان ارسال شده که از این تعداد ۴۶ اثر از فیلمسازان استان به مرحله نهایی رسیدند.

از 47 اثر منتخب 23 اثر در حوزه داستانی، 13 اثر در حوزه مستند، هفت اثر در حوزه تجربی و چهار اثر در حوزه پویانمایی در بخش رقابتی هفتمین جشنواره فیلم کوتاه خوزستان شرکت داده شدند که از ۲۰ تا ۲۳ تیر ماه جاری در محل سینما فردوسی اهواز در سه سانس اکران شدند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار