اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۰۴۵۰
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۳
رییس انجمن سینمای جوان اهواز:
رییس انجمن سینمای جوان اهواز با اشاره به برخورداری خوزستان از فیلمسازان مستعد و حرفه‌ای گفت: خوزستان استانی ثروتمند است که با وجود صنایع و شرکت‌های اقتصادی بزرگ، انتظار می‌رود این صنایع در کنار دیگر اقدامات خود و در راستای مسئولیت‌های اجتماعی به سینمای کوتاه نیز توجه داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری شوشان، مهدی کیخایی، در حاشیه هفتمین جشنواره فیلم کوتاه خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار شوشان اظهارکرد: فیلمسازان کوتاه با سوژه‌یابی و تمرکز بر موضوعات مختلف استان نقش مهمی در جریان‌سازی را برعهده دارند و تاکنون نیز آثار خوب و درخور توجهی در این حوزه تولید شده که علاوه بر سطح ملی در سطوح بین‌المللی نیز حائز رتبه و جایگاه شده‌اند؛ از این رو انتظار می‌رود صنایع استان نگاهی نیز به این حوزه داشته‌باند.

وی با ابراز خوشحالی نسبت به برگزاری هفتمین دوره جشنواره فیلم کوتاه خوزستان پس از یک وقفه چندین ساله عنوان کرد: امیدوارم هشتمین دوره جشنواره با فاصله کوتاه‌تر نسبت به دور قبلی برگزار و دیگر شاهد وقفه طولانی میان دوره های مختلف یک جشنواره نباشیم.

رییس انجمن سینمای جوان اهواز با اشاره به کیفیت آثار رسیده به جشنواره بیان کرد: آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره غافل‌گیرکننده و خوب بودند و می‌توان گفت از نظر کیفیت فنی و محتوایی تنوع خوبی را میان آثار فیلمسازان خوزستانی شاهد بودیم.

وی در ادامه اضافه کرد: البته آثار ضعیفی نیز به دبیرخانه جشنواره راه پیدا کرد که این مساله نیاز به آسیب‌شناسی دارد هر چند که از عدم برگزاری منظم جشنواره به عنوان یکی از دلایل عمده این ضعف می‌توان یاد کرد.

تزریق امید به فیلم‌سازان

به گفته کیخایی برگزاری این دوره از جشنواره شور، هیجان و امید تازه‌ای را در میان فیلمسازان خوزستان تزریق کرده است.

وی تاکید کرد: اگر روند برگزاری جشنواره به صورت منظم و مستمر باشد قطعا تعداد آثار تولیدی افزایش پیدا خواهد کرد که همین امر در افزایش کیفیت نیز موثر خواهد بود.

رییس انجمن سینمای جوان اهواز برگزار نکردن جشنواره را یک اشتباه استراتژیک و راهبردی خواند و گفت: این قبیل جشنواره‌ها باید به صورت منظم و برنامه‌ریزی شده در ساختار اجرایی قرار گیرند هر چند می‌دانیم شرایط مالی سخت است اما می‌توان با همکاری مجموعه‌های مختلف برگزاری جشنواره را رقم زد.

لازم به ذکر است، سیدحمید موسوی، سیامک عباسپور، مهسا طبیب، ایوب مروانی، سید مرتضی سبزقبا، فرهاد پروین و رضا سیادت هیات داوران هفتمین جشنواره فیلم کوتاه خوزستان هستند.

برگزاری جشنواره فیلم کوتاه خوزستان پس از هفت سال وقفه در تیرماه سال جاری به انتظار فیلمسازان و علاقمندان هنر هفتم پایان داد و تکاپو و شور جدیدی را میان هنرمندان عرصه فیلم استان ایجاد کرد با این حال برگزار کنندگان و فیلمسازان خوزستانی برگزاری منظم جشنواره را به عنوان یک مطالبه جدی از مسئولان متولی درخواست می‌کنند.ششمین دوره جشنواره فیلم کوتاه خوزستان سال ۹۵ برگزار شد و پس از آن به دلایل متعددی از جمله مسایل مالی و شیوع بیماری کرونا برگزاری آن با هفت سال وقفه مواجه شد.

به گفته دبیر جشنواره فیلم کوتاه خوزستان بیش از ٢۵٠ اثر به دبیرخانه هفتمین جشنواره فیلم کوتاه خوزستان ارسال شده که از این تعداد  چهل و هفت اثر از فیلمسازان استان به مرحله نهایی رسیدند. از چهل و هفت اثر منتخب بیست و سه اثر در حوزه داستانی، سیزده اثر در حوزه مستند، هفت اثر در حوزه تجربی و چهار اثر در حوزه پویانمایی در بخش رقابتی هفتمین جشنواره فیلم کوتاه خوزستان شرکت داده شدند که از ۲۰ تا ۲۳ تیر ماه جاری در محل سینما فردوسی اهواز در سه سانس اکران شدند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار