اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۰۴۵۴
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۱
گفت و گو : هوشنگ نوبخت

تا چندی پیش محبوب دل هواداران استقلال بود و در همه ی ورزشگاه های کشور او را یک صدا تشویق می‌کردند.پسر محبوب بختیاری  فوتبال ایران، این روز ها در گرمای بیش از پنجاه درجه در منطقه کیانشهر اهواز در حال آموزش به استعدادهای ناب فوتبال خوزستان است.
میلاد میداودی از جمله چهره‌هایی است که تا سالها در ذهن چند نسل متوالی از فوتبال کشور باقی خواهد ماند.امروز فرصتی دست داد تا با این مربی جوان گفتگوی مفصلی داشته باشیم که ماحصل آن را تقدیم حضورتان می کنیم.

در ابتدا به مخاطبین ما بگوئید، روزگار میلاد میداودی بعد از خداحافظی از فوتبال چگونه می گذرد؟

با سلام خدمت مردم عزیز ایران، جامعه فوتبال و همه ی کسانی که مخاطب ما در این مصاحبه هستند.خوشحالم که دیگر بار فرصتی دست داد تا با هواداران خونگرم فوتبال کشور ارتباط بگیرم.
مطلع هستید که حدود پنج سال است فوتبال را کنار گذاشتم و طی این مدت در دوره های مختلف مربیگری شرکت کردم تا تجربه ام را به علم روز پیوند بزنم.
در این مدت و مقطعی در کادر فنی شهرداری بم خدمت علیرضا اکبر پور و مردم عزیز این شهر بودم بعد از آن نیز مدتی کمک آقای سهراب بختیاری زاده در تیم خوشه طلایی و سپس استقلال خوزستان بودم امسال نیز در دهدشت سرمربی یک تیم لیگ دست سومی بودم که تجربه ی مفیدی برایم بود و هم اکنون نیز درگیر آکادمی و مدرسه فوتبال خودم در اهواز هستم و قصد دارم در رده های مختلف لیگ های برتر استانی شرکت کنم و خدا را شکر شرایط نسبتا خوبی نیز بر فضای آکادمی ام حاکم است.

تا چه دوره ای از کلاس های مربیگری را پیموده ای؟

مدرک مربیگری B آسیا‌ را گرفته ام و ان شالله در اولین فرصت ممکن نسبت به ادامه دوره های تکمیلی و پیشرفته نیز اقدام خواهم کرد ضمن اینکه اولویت کنونی من این است که به فرزندان مستعد اهوازی کمک کنم تا به آرزوهایشان در فوتبال نزدیکتر شوند.

برای خیلی ها سوال است چرا مربیان جوانی امثال میداودی ها در کادر فنی تیم های مطرح خوزستانی یا لیگ برتری نیستند؟

اینکه چرا در کادر فنی تیم های مطرح کشور یا استان نیستم به چند دلیل است یکی اینکه، امری طبیعی است که سرمربی تیم ها بر اساس سلیقه خودشان کادر فنی و کمک هایشان را انتخاب می کنند یا بالعکس ممکن است من نتوانم خودم را با خیلی از افراد یا شرایط یک باشگاه وفق بدهم ضمن این که تا کنون همیشه اولویت و علاقه ام کار با آقای بختیاری زاده بوده و در چند نوبت نیز کنار ایشان بوده ام ضمن اینکه پیشنهادات دیگری هم داشته و دارم که هنوز تصمیمی برای همکاری با دوستان دیگر نگرفته ام.

 چه قدر فضای حاکم بر فوتبال کشور را رصد می کنید و تحلیل تان از شرایط کنونی چیست؟

شرایط کنونی فوتبال را مثل همه و البته بیشتر و جدی تر رصد می کنم و معتقدم که شرایط امسال نیز برای چند تیم خیلی بهتر از بقیه است و متاسفانه شرایط استقلال چندان ایده آل نیست. طبق صحبت های که اخیرا آقای نکونام و مدیران باشگاه داشته اند و تماس هایی که خودم با برخی دوستان برقرار کردم همه امیدواریم که در روزهای باقی مانده اتفاقات خوبی برای باشگاه بزرگ استقلال رقم بخورد چون در میدان نقل و انتقالات دستاوردهای خوبی برای باشگاه رخ نداد اما با همه ی این تفاسیر و با وجود جواد نکونام و همان بازیکنان باکیفیت سال گذشته، استقلال امسال هم می‌تواند جز مدعیان قهرمانی باشد.

 شرایط تیم های خوزستانی را در لیگ برتر آینده چگونه ارزیابی می کنید؟
 
تیم های خوزستانی متاسفانه باز هم به دلیل عدم امکانات کافی، نداشتن بودجه مناسب و یارگیری خوب، شرایط مطلوبی برای رقابت با دیگر تیم ها ندارند غیر از فولاد که شرایط نسبتا بهتری دارد اما خیلی سخت است که خود را مدعی قهرمانی بداند.یکی از دلایل عدم نتیجه گیری مطلوب تیم های خوزستانی این است که شرایط ساختاری مناسبی با توجه به وضعیت سخت آب و هوایی استان ندارند به همین دلیل خیلی از بازیکنان شاخص ترجیح می دهند در استانهای دیگر فوتبالشان را ادامه دهند. به هر حال امیدوارم که امسال چند تیم خوزستانی به سرنوشت تلخ نفت مسجدسلیمان دچار نشوند.

 بین شرایط کنونی که در آن قرار دارید و احتمال حضورتان در کادر فنی یک تیم بزرگ، کدام را ترجیح می دهید؟ 

هر کس توی زندگی و حرفه ای که دارد دنبال ترقی و پیشرفت است و من هم از این قاعده مستثنا نیستم و نمی خواهم شعاری حرف بزنم تا زمانیکه وقت آزاد داشته باشم در خدمت نوجوانان و جوانان مستعد اهوازی و خوزستانی هستم و اگر پیشنهاد همکاری مطلوبی از سوی دیگر باشگاه ها به دستم برسد آنرا بررسی و قطعا استقبال می کنم.

 ارتباط تان با بازیکنان هم نسل تان چگونه است و اینکه از وضعیت همدیگر تا چه حد خبر دارید؟
 با همه ی بچه ها و دوستان همبازی قدیمی ام ارتباط نزدیک دارم و البته خوزستانی ها را بیشتر می بینم.اخیرا هم تیم پیشکسوتان استقلال دهه ی هفتاد و منتخب خوزستان بازی های دوستانه ای در دیگر شهرها برگزار می کنند و من هم توفیق همراهی با این عزیزان را دارم ضمن این که وقتی تهران هستم هم تلفنی و هم حضوری خدمت همه دوستان می رسم.

حرف پایانی شما؟

در پایان امیدوارم شرایط فوتبال مملکت بهتر شود، وضعیت تیم استقلال به خاطر دل هواداران میلیونی اش به نقطه مطلوب برسد و تیم های خوزستانی هم علیرغم همه ی سختی ها و کمبود ها، نتایج مطلوبی در لیگ آینده بگیرند به گونه ای که دغدغه سقوط نداشته باشند و بتوانند خودشان را در میانه جدول نگه دارند و کلام آخر اینکه هم اکنون در زمین ورزشی کارون منطقه کیانشهر اهواز با تمام وجود در خدمت رده های سنی ۶ تا ۲۱ سال هستم و امیدوارم بتوانم در این مقطع برای این استعدادهای ناب فوتبال مثمرثمر باشم.خیلی از هواداران هنوز مرا فراموش نکردند و همیشه به من لطف دارند و من هم از همین طریق اعلام کنم که تا نفس دارم، عاشق هواداران فوتبال مملکت ام، تیم محبوبم، استان عزیزم هستم و بهترین ها را برایشان آرزو می کنم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار