شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۰۴۷۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۶
شوشان ـ  فاضل خمیسی :

کدام کتاب آسمانی را سراغ دارید که با رحمانیت و بخشش آغاز ، و در جای جای آن از عدالت و حق مظلوم داد سخن می‌گوید، کتابی که همه را به برادری و همزیستی فرا میخواند و از خشونتِ ستمکارانه بیزار است.
گفته میشود اگر آموزه های قرآنی بدرستی پیاده شود بشریت رنگ سعادت همگانی را تجربه  و آرمان شهر موعود در ذاتِ این کتابِ مقدس نهفته است. متاسفانه بدلیل کم سوادی و قشری دیدن مفاهیم قرآنی توسط گروهی به اصطلاح معتقدین به آن و دشمنی نهادینه شده و تاریخی،  برخی از فِرق و خشونت ورزانی که حیاتشان وابسته به تفرقه و دشمنی بین انسانها  است، این کتاب حیات بخش ، قربانی جهل مقدس یا زیاده خواهی دشمنانش قرار گرفته ، بطوریکه  این «مهربانترین کتاب آسمانی» به بهانه ی آزادی بیان چندین بار و بصورت مکرر و سازمان یافته مورد بی رحمی و هتاکی قرار میگیرد!
 آزادی بیان همانطور که از عنوانش پیداست دال بر مبانی تئوریک بر بستر گفتار و نوشتاریست که در آن نقادانه بر موضوعی بحث و جدل بعمل آید ، در صورتیکه آتش زدنِ مقدس ترین کتاب میلیونها مسلمان نه مبنای تئوری دارد و نه صورت عقلی، بلکه «عملی» مجرمانه و بیشرمانه است که مفهوم آزادی را لوث و نادانی هتاکان را به نمایش درمی آورد. شاید این عمل ضد اندیشه گرایی  بدنبال به انفعال کشاندن و بروز رفتارهای خشونت آمیز معتقدانی باشد که قرار است از دهها شبکه ی تلویزیونی پخش و در آن چهره ای خشمناک و غیر قابل کنترل از «اسلام» به نمایش درآورده و بدین وسیله «اسلام هراسی» را با چنین پروژه هایی گسترش دهد که لازم است در این زمینه هوشیاری استراتژیک داشته و تحت هیچ شرایطی در دام بازی دشمنان قرار نگرفته و کماکان بر چهره ی عقلانی، برهانی و رحمانیت اسلام و قرآن پای فشرد. مجوز دادن به هتاکی و توهین به میلیونها انسان ، در واقع عین خشونت ورزی عامدانه و رفتاری مستبدانه در راستای مقابل هم قرار دادن گروههای انسانی است که در نیمه ی پنهان آن سیاست بازانی قرار دارند که بدنبال خط کشی های مذهبی و قومی و نژادی و در نهایت، سلب یک زندگی مسالمت در اجتماع بشری هستند.
   شاید کشورهای  سوئدو دانمارک در بهداشت و اقتصاد سرآمد باشد اما با دادن مجوز قرآن سوزی به بهانه ی آزادی بیان، مشخص شد آنها هنوز از لایه ی خودبرتر بینی و آپارتاید عقیدتی خارج نشده و خشونت ورزانی هستند که با نقاب تمدن احترامی برای غیر از خود قائل نیستند...
    آیا آن دولتمرد سوئدی که به دیوانه ای مجوز اهانت به دیگران را میدهد ، میداند که حتی دست زدن بدون طهارت و وضو به قرآن جایز نیست و این کتاب از نظر صدها میلیون مسلمان روح خداست که بوسیله ی کلمات به جهان هدیه داده شده است؟
 آیا دولت های سوئد و دانمارک میدانند که قرآن نماینده ی هیچ دولت یا مشرب فکری نبوده و اهانت به آن توهین به فطرت انسانی و اعتقادات فردی و گروهی انسانهاست؟
    ای کاش تمامی غیرمسلمانان میدانستند که تک، تک کلمات قرآن با خون و‌گوشت مسلمانان عجین و کمتر مسلمانی است که هنگام تلاوت بر روی صفحات قرآن اشک نریخته باشد!
 ای کاش آن هتاک نادان،  میدانست که «قرآن» امانت خدا برای بهروزی انسانهاست و کتابی وحدت گرا مبتنی بر برهان است ..
 و در پایان ای کاش:
 دولتی که بی مهابا اجازه ی جسارت به کتاب خدا  را میدهد میدانست: «قرآن از جان  برای مسلمان عزیزتر است»

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار