اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۰۴۷۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۷
شوشان ـ عبدالرحمن نیک سرشت :

افشاگری سیدحسن نصرالله در مورد پشت پرده ی اصرار به نسخه سوزی از قرآن در سوئد و موضعگیری قاطع نخست وزیر عراق همگی در راستای وقوع خطر بزرگ تری است که امت اسلامی را از ناحیه اسرائیل به تهدید می کشاند و بهتر است.دولت جمهوری اسلامی، ضرورت قطع رابطه باسوئد را در دستور کار خود قرار دهد.
برای این که تکرار آن جنایت نابخشودنی توسط شهروندان سوئدی که با مجوز و حفاظت پلیس آن کشور صورت می پذیرد نشان از عدوات و کینه توزی عمیقی است که بر طبق یک نقشه ی صهیونیستی پیش برده می شود.

به هرحال باتوجه به این که درهفته‌های اخیر اعتراضات گسترده‌ ی امت اسلامی نسبت به وقوع این اهانت را شاهد بودیم با این حال متجاهرین جنایتکار سوئدی، دست از عمل منفور خود نکشیده اند بلکه عزم و دهن کجی خود را در جهت اهانت به همه ی مسلمین و نیز دولت های آنها نشان داده اند به گونه ای,که انگار، غیرت و حساسیت های مسلمانان را نسبت به این عمل کریه ی خود  تست می کنند و این شیطنت های مرموز فقط از ناحیه موساد طراحی می شوند.

القصه، ظریفی هوشمندانه در یادداشتی نوشت؛ ایران باید سوئد را به قطع رابطه تهدید کند و برخلاف برخی اظهار نظرهای نه چندان دقیق در مورد جدایی ایدئولوژی از منافع ملی، باید توضیح داد که ایدئولوژی بخشی از منافع ملی کشورها را تشکیل می‌دهد. منافع ایدئولوژیک شامل ارزش‌های یک ملت است که باید در سطح بین المللی پیگیری شوند.
البته وی معتقد است تحرک دیپلماتیک در مورد ماجرای اخیر، بخشی از ظرفیت ایران را فعال می‌کند که مزیت نسبی اصلی سیاست خارجی کشور محسوب می‌شود. ممکن است برخی این مسئله را مطرح کنند که منافع اقتصادی کشورها با قطع ارتباط با سوئد به مشکل بر می‌خورد.
اما در میان کشورهای اسلامی، نفع اقتصادی غیر قابل جایگزین با کشورهای دیگر وجود ندارد که قطع ارتباط با سوئد آن‌ را زیر سوال ببرد. به خصوص در مورد ایران، این مساله قابل توجه است در نهایت ضربه اقتصادی که سوئد از این ماجرا متحمل می‌شود بسیار بیشتر از آن است که تصور می کنیم .
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار