اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۰۴۹۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۸
شوشان ـ سید علی حمیده کیش شاه قاسمی :

در هفته اول مرداد ماه سال جاری سفری به یاسوج داشتم،یکی از برادرزاده هایم از من سوال کرد که عمو"کًر قوچی"یعنی چه؟ منظورش را سوال کردم . فهمیدم فردی که بخش اعظم مشکلات خانواده ناشی از عملکرد اوست ، خود را کر قوچی معرفی کرده است.
همین مسئله من را یاد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری انداخت.
انتخاباتی که جریان حاکم ،کُر قوچی خود، جناب رئیسی را با سر و صدا زیاد به میدان آورد که بقول خودشان کشور را نجات دهند. اما شد آنچه نباید می شد.
اوضاع بر عکس انتظارات مردم که امید داشتند با همسویی سه قوه و هماهنگی که با رهبری نظام دارند، و وعده های مشخصی که جناب رئیسی داده است ، با برون رفت از موانع ومشکلات موجود، به سرانجامی خوش برای ملک و ملت تبدیل شود. اما به یکباره همه چیز برعکس شد. وعده هایی که سید ابراهیم رئیسی در جلسه علنی دفاع از کابینه خود مطرح کرد و می خواست با عمل به آنها اعتماد را بازسازی کند و برگرداند. وعده هایی که تا حالا هیچکدام از آنها محقق نگردیده و بر زمین مانده است.
رئیس جمهور در اولین گفت‌وگوی تلویزیونی خود با مردم وعده هایی درباره مذاکرات برجام، ساخت مسکن، تامین کالاهای اساسی، بازگشایی مدارس داد و در دومین سخنرانی خود به مسائلی همچون ساخت ۴ میلیون مسکن در آینده، لغو تحریم‌ها و مذاکرات برجام و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی گفت.
از مهمترین وعده های رئیسی در زمان انتخابات که نمی‌توان آنها را فراموش کرد ، وعده های اصلاح نظام اقتصادی و تک رقمی شدن تورم، ایجاد یک میلیون شغل در سال و تغییر رویکرد مدیریت دولت در بازارهای مختلف، سامان دادن به بازار سرمایه و بورس ،اصلاح نظام اقتصادی و تیم هماهنگ اقتصادی و موارد دیگر را می توان برشمرد. رئیس دولت سیزدهم در نشست علنی مجلس نیز از برنامه دولت با ۳۰ مسئله اصلی خبر داد که به گفته او ، برای برون رفت از مشکلات موجود، این راهکارها احصا شده است.
در مورد هماهنگی تیم اقتصادی باید گفت: اگر تیم اقتصادی دولت گذشته با هم هماهنگ نبودند، تیم اقتصادی دولت رئیسی از یکدیگر خبر ندارند و هر کدام وعده ای متناقض دادند و مردم دیگر به وعده های آنها مبنی بر بهبود وضعیت اقتصادی هیچ باوری ندارند.
با گذشت دو سال از عمر دولت رئیسی در دورانی که حاکمیت یک دست و هماهنگ در اختیار جریان حاکم است ، ضمن اینکه هیچ خبری از وعده های جناب رئیس جمهور نیست ، به نظر می رسد به رغم یک دست شدن مدیریت کشور هیچ اراده ای مبنی بر پاسخگویی وجود ندارد. بلکه به دنبال مقصرانی از جمله مدیران دولت قبلی ، تحریم و مسائلی دیگر می گردند.
همه می دانند که کابینه دولت محرومان با شعار کاهش گرانی روی کار آمد، اما نه‌تنها از شتاب گرانی و مشکلات معیشتی مردم کاسته نشد؛ بلکه بر گرانی افزوده شده و قیمت‌ها همچنان در حال افزایش است. این در حالی است که از منظر کارشناسان و صاحب‌نظران اقتصادی، نگاه تک‌بعدی به مسئله اقتصاد و معیشت مردم از مهم‌ترین دلایلی است که مانع از تحقق اهداف و وعده های داده‌شده این دولت می‌شود.
واقعیت این است که عدم سیاست متوازن و همه جانبه به متغیرهای سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و مسائل بین‌المللی که بهم پیوسته و مرتبط هستند و بدون توجه به این مؤلفه‌ها امکان حل مشکلات اقتصادی و وعده های داده شده وجود ندارد.
با اینحال کًر قوچی و دولتش و جریان رسانه ای گسترده و تندروهای کفن پوش حامیانش را  به وعده ی داده شده و وضعیت بسیار اسفبار کنونی، بویژه گرانی‌های پی در پی اقلام و اجناس، افزایش چند ده درصدی تورم و قیمت‌های نجومی چند صد درصدی مسکن، خودرو، زمین، لوازم خانگی و افزایش قیمت دلار، گوشت، مرغ، برنج، مواد بهداشتی، پوشاک و هزاران فشار اقتصادی دیگر بر ملت، که زندگی را برای مردم سخت و ناممکن ساخته است، ارجاع میدهم .
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار