اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۰۵۵۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۰
همیشه مادر شهید علی هاشمی می گفت: «من مادر دو شهیدم؛ حاج علی و حاج قاسم؛ کور شوند چشمانم از غصه ندیدن شان ...» و حالا خداوند چشم دلش را به دیدار فرزندان روشن کرد.
حاجیه خانم «زکیه اهوازیان» مادر سردار سرلشکر شهید حاج علی هاشمی، مشهور به سردار هور، صبح امروز درگذشت.

متن زیر بخشی از گفت‌وگویی منتشرنشده با مرحومه اهوازیان است که مربوط به ارتباط حاج قاسم سلیمانی و شهید علی هاشمی و همچنین تأکید حاج قاسم به دیدار با این مادر شهید، پس از شهادت سردار هور است.

همیشه مادر شهید علی هاشمی  می گفت: «من مادر دو شهیدم؛ حاج علی و حاج قاسم؛ کور شوند چشمانم از غصه ندیدن شان ...» و حالا خداوند چشم دلش را به دیدار فرزندان روشن کرد.

این زنِ شجاع و صبور، مادر فرمانده‌ای بود که وقتی از حاج قاسم سلیمانی پرسیده بودند: «آیا شما در جنگ، نیروی علی‌هاشمی بودی؟» محکم جواب داد «نه!» و بعد از مکثی گفت: «من نیروی مجید سیلاوی بودم و مجید سیلاوی نیروی علی‌هاشمی بود. مگر نیروی علی‌هاشمی بودن الکی بود؟».

مدت ها بود که نام این مادر شهید با نام حاج قاسم سلیمانی گره خورده بود؛ پیوندی ناگسستنی که حتی شهادت هم نتوانست آن را کمرنگ کند.

مادر شهید علی‌هاشمی تعریف می کرد: حاج علی که شهید شد؛ دنیا از جلوی چشمم افتاد. وقتی حاج قاسم می‌آمد خانه‌مان انگار علی را می‌دیدم و دوباره زنده می‌شدم.

همیشه می‌گفتم حاج قاسم پسر خودم هست. فرقی ندارد با علی. حاج قاسم وقتی می‌آمد اهواز می‌گفت «باید برم خونه‌ مادر شهید علی‌هاشمی» می‌گفت «صبحونم باید با یوما باشه» وقتی در را باز می‌کردم از جلوی در صدایم می‌زد: «مادر مادر مادر...» وقتی می‌رسید در اتاق دست‌هایش را به حالت دعا به آسمان می‌رساند و می‌گفت: «خدا رو شکر دیدمت. مادر». از وقتی علی بود تا بعد از شهادتش، حاج قاسم پایش را از این خانه نبُرید.

در تمام 22سال بی‌خبری که خیلی از نزدیکان علی نه تنها سراغی از ما نمی‌گرفتند بلکه جرات نداشتند اسم علی را بر زبان بیاورند حاج قاسم می‌آمد دیدنم.

بهش می‌گفتم: «سر چشممی مادر» مثل علی برایش سفره می‌انداختم. خدا می‌داند بین حاج قاسم و حاج علی فرق نمی‌گذاشتم.

داغی که شهادت سردار دل ها بر دل این مادر گذاشته بود؛ کم از داغ شهادت سردار هور نداشت. مادر شهید هاشمی می گفت: خبر شهادت حاج قاسم را که شنیدم انگار یک بار دیگر علی را از دست داده بودم.

علی که شهید شد انگار یک پاره از وجودم را با خود برد. حاج قاسم هم تکه دیگری از وجودم را کَند. اگر الان حاج قاسم و پسرم را یک بار دیگر می دیدم می‌گفتم حلالتان کردم.

حاج قاسم یک چیز دیگر بود. همه شهدا خوبند اما قاسم پسرم بود. وقتی در قاب در می‌دیدمش انگار حاج علی را دیده بودم. حاج قاسم که می‌آمد عطر علی را می‌آورد.

به همه هم می‌گویم که من مادر دو تا شهیدم؛ حاج قاسم و حاج علی. کور بشوند این چشم‌هایم از غصه‌ نبودنشان ... و حالا خداوند چشم دل این اسوه ی تمام عیار ایستادگی و ایثار را به دیدار فرزندان روشن کرد.

به گزارش تسنیم، حاجیه خانم "زکیه اهوازیان" مادر سرلشکر شهید علی هاشمی مشهور به سردار هور، شامگاه جمعه 27 مردادماه دارفانی را وداع گفت.مراسم تشییع مرحومه اهوازیان ساعت هشت صبح فردا یکشنبه در بهشت آباد اهواز برگزار و در قطعه 2 به خاک سپرده خواهد شد.

منبع: تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار