اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۰۶۰
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۲ - ۲۳:۲۷
بعدازظهر داغ شورای اهواز
آذر زمانپور گفت: در نهایت کار شورا ، باید مردم به شورا نمره دهند و باید به فکر بود چرا که ناگهان چقدر زود دیر می شود!
شوشان: نشست شورای شهر اهواز با حضور 18 نفر از اعضا در سالن اجتماعات شورای شهر اهواز برگزار شد. در این جلسه هدایت ممبینی، عاشور سواری پور و حجت مظفری غایب بودند. در ادامه فرازهایی از آنچه در این جلسه گذشت از نظرتان می گذرد.
در ابتدای این جلسه زیبا صالح پور عضو شورای شهر اهواز بار دیگر از آنچه عدم رعایت عدالت در تقسیم بندی اعضای کمیسیون های شورای شهر بود انتقاد کرد. وی از اینکه هیچکدام از بانوان شورا به ریاست کمیسیون ها انتخاب نشده است نیز گلایه داشت.

آذر زمانپور دیگر عضو شورای شهر اهواز نیز در این نشست گفت: با وجودی که دو ماه از آغاز بکار شورای شهر اهواز می گذرد اما این شورا فاقد استراتژی مشخصی و نظم خاصی برای ادامه کار است و این دوران با دورانی که این کلانشهر فاقد شورای شهر اهواز بود تفاوتی نکرده است.
زمانپور گفت: دوران آزمون و خطا سپری شده است. شورا چشم انداز و هدفی مشخص ندارد.
وی از عدم دیدار و رسیدگی اعضای شورای شهر به خانواده های معظم شهدا و ایثاگران انتقاد کرد و گفت : باید این عزیران توسط اعضای شورا تکریم شوند. چرا برای تسهیل در تردد جانبازان و معلولین در شهر طرح و ایده ای مطرح نمی شود؟
زمانپور به معضل فاضلاب در سطح معابر و محلات شهر اشاره کرد و گفت: فاضلاب در بسیاری از نقاط شهر اهواز سرازیر شده است. برای نمونه در پشت منطقه 6 دانشگاه آزاد اهواز که در محل تردد اساتید و دانشجویان دانشگاه می باشد بوی تعفن فاضلاب بیداد می کرد.
زمانپور ادامه داد : در نهایت کار شورا باید مردم به شورا نمره دهند و باید به فکر بود چرا که ناگهان چقدر زود دیر می شود!
این عضو شورای شهر اهواز به تهمت های ناروا علیه خود از سوی برخی از اعضای شورای شهر اهواز اشاره کرد و گفت : این رفتارها بدور از اخلاق اسلامی که داعیه دار آن هستیم می باشد. همان طور که در آیات آمده شورا باید محل متقین و صالحین باشد.
وی با انتقاد از نقل قول کذبی که از وی در خصوص شهردار منتخب اهواز ذکر شده است گفت : در تماسی که با شهردار منتخب اهواز داشتم وی هرگونه نقل قولی را در این مورد تکذیب کرد.
زمانپور حق شکایت و پیگیری قضایی از این نقل قول کذب را برای خود محفوظ دانست و گفت : از طریق قانون با هر کسی که بخواهد با حیثیت بنده بازی کند برخورد خواهم کرد.
زمانپور بیان داشت : من به عنوان یک زن هر جا که اقتضا کرده است ورود کرده و به عنوان یک کارآفرین 5 هزار نفر در این شهر شاغل کرده ام که بیشتر آنان از افراد خانواده های بدسرپرست یا بی سرپرست حمایت بوده اند.
وی با تکذیب دوباره نقل خود مبنی بر دخالت در عزل و نصب های شهرداری اهواز گفت : در صورت تکرا چنین اتهاماتی به حیثیت بنده از خود دفاع می کنم.

حجت الاسلام کاظم سواری عضو شورای شهر اهواز با تبریک انتصاب دکتر مقتدایی استاندار خوزستان گفت : شورای شهر اهواز ضمن حمایت از این انتصاب برای همکاری و تعامل با استاندار خوزستان در جهت رفع محرومیت ها و معضلات شهری اعلام آمادگی می کند.
وی با رد نداشتن نظم و استراتژی مشخص شورا گفت : امور شورا با جدیت و دلسوزی اعضا و با نظم و نسق خاصی دنبال می شود. برخی از اختلاف نظرها در میان اعضای شورای شهر امری طبیعی است. وی خواستار استفاده صحیح و بجا از قرآن، احادیث و روایات محدثه از سوی اعضای شورای شهر اهواز شد.
حجت الاسلام کاظم سواری به عدم سیستم فاضلاب در کوی سلیم آباد و کوی سیاحی اشاره کرد و گفت : در کوی انقلاب اهواز نیز که سرمنشا بسیاری از کارهای فرهنگی در کشور شده است و با دارا بودن مساجد شاخصی که سرمنشا طرح های صالحین، اسوه و معراج در کشور بوده با محرومیت های زیادی دست و پنچه نرم می کند.
وی با انتقاد از وضعیت آسفالت خیابان های کوی انقلاب گفت: در بحث تقسیمات مناظق شهرداری اهواز باید تجدید نظر صورت بگیرد.
وی ادامه داد: وسعت بسیاری از مناطق شهرداری اهواز نسبت به منطقه دیگر بیشتر است و تناسب در مناطق شهرداری اهواز رعایت نشده است. باید مناطق شهرداری اهواز را افزایش دهیم تا خدمات گسترده تر و بهینه تر شود.
سواری به وضعیت بغرنج فاضلاب در کوی سلیم آباد و سیاحی اشاره کرد و گفت: وضعیت فاضلاب و جمع آوری زباله در این مناطق اسفبار است.

حاج علی ناصری دیگر عضو شورای شهر اهواز نیز خواستار ارائه مباحث عملیاتی و اجرایی در شورا شد.
وی به مبحث آب و فاضلاب در شهر اهواز اشاره کرد و گفت : اگر قدر رودخانه کارون را می دانستیم فاضلاب را به آن وارد نمی کردیم. ناصری بیان داشت: اهواز دارای دو تصفیه خانه فاضلاب در غرب و شرق کارون است که تصفیه خانه فاضلاب شرق کارون هنور به اتمام نرسیده است.
وی به تصفیه خانه فاضلاب در منطقه چنیبه اهواز اشاره کرد و گفت: باید فاضلاب شهر به این تصفیه خانه هدایت شود تا رودخانه کارون از این مشکل رهایی یابد.
وی گفت : به گفته مسئولان شرکت آب و فاضلاب اهواز سیستم دفع فاضلاب شهری برای دفع آب های سطحی تعبیه نشده است. این اقدام باعث مخلوط شدن آب های سطحی و فاضلاب می شود که باعث اختلال در سیستم فاضلاب می شود.
وی به احداث مجتمع بنکداران اهواز اشاره کرد و با تقدیر از این اقدام موثر گفت: شهرداری اهواز با حمایت استانداری مجتمع مجهز و مدرنی برای بنکداران احداث کرده است.
ناصری به امکانات مجتمع بنکداران اهواز اشاره کردو گفت : این مجتمع دارای آب، برق، گاز، سالن غذا خوری، خیابان بندی است که مکان مناسبی برای بنکداران می باشد.
وی به اظهار رضایت بنکداران مستقر در مجتمع بنکداران اشاره کرد و گفت : با وجود این مجتمع با این تجهیزات حضور بنکداران در مرکز شهر معنا و مفهومی ندارد. وی خواستار ورود حضرات آیات موسوی جزایری و شفیعی برای صحبت با بازاریان و رفع معضل حضور بنکداران در مرکز شهر و استقرار آنان در مجتمع بنکداران شد و گفت : به نظر می رسد در این زمینه باید اختلافات میان اتحادیه بنکداران و موسسین مجتمع برطرف شود.
وی گفت : مجتمع بنکداران اهواز تمامی مجوزات زیست محیطی را اخذ کرده است و مسئولان استان باید با قاطعیت و درایت و مشورت با علمای استان با جدیت موضوع انتقال بنکداران از مرکز شهر اهواز به مجتمع بنکداران را پیگیری کنند.

* احمد باورساد دیگر عضو شورا نیز در واکنش به موضوع مطرح شده دعوت زنگنه برای تحقیق و تفحص، خواستار تحقیق و تفحص از احداث آبنمای موزیکال در بستر کارون در دوره مدیریت کتانباف شد که به گفته وی 3 میلیارد تومان هزینه در بر داشته اما طی چند باری که وی با خانواده به بولوار ساحلی رفته چنین اثری ندیده و گویا این مبلغ به زیر آب رفته است!
این مطلب قدری بعد با واکنش نوشادی و توضیحاتی در این باره مواجه شد و معاون شهردار عنوان داشت که این آبنما بزرگ ترین آبنمای موزیکال خاورمیانه است که دارای 50 پمپ بوده و درروزهای تعطیل و ایام اعیاد مذهبی و ملی فعال است و شهروندان از ان استفاده می کنند و فعالیت دائم این آبنما مستلزم هزینه بالای برق است و اگر شورا صلاح می داند شهرداری آماده روشن کردن دائمی این آبنما است.

* کارشناسان شهرداری ابراهیم نوشادی و شهباز زیلایی معاونین برنامه ریزی و معماری و شهرسازی با تسلط مثال زدنی از بودجه شهرداری دفاع کردند و به سئوالات اعضا پاسخ می دادند.

* سادات مجلس آقایان سید مهدی آلبوشوکه و سید محمدجواد رضوی با کرامت و بزرگواری به مناسبت عید سعید غدیرخم به اعضای شورا و کلیه حاضرین در صحن علنی اعم از شهروندان و خبرنگاران رسانه ها به شکل تبرک هدیه دادند و سید رضوی مقاله ای زیبا در اوصاف آقا امام علی(ع) و واقعه غدیر قرائت کرد و حاضرین را به فیض رسانید.

* تسلط حسین حیدری بر مباحث کارشناسی و حقوقی و رویه های شورا چنان بود که مرکزیت ثقل جلسه را بر عهده داشت و رییس شورا قبل از غالب رای گیری ها نظر وی را جویا می شد که کاری پسندیده بود و با تسط وی بر مباحث گویا جلسه رییس کارشناس و خبره دیگری هم داشت که حاصل سال ها ممارست حیدری در مدیریت کل امور شهری و روستایی استانداری خوزستان است.

* حجت الاسلام قربانعلی سعادت نیا نیز خواستار بررسی تخصصی حادثه گودبرداری غیر اصولی و تخریب 5 مغازه و یک واحد مسکونی در خیابان شهید وهابی شد.

* معارفه شهردار جدید اهواز مهندس سید خلف موسوی در روز شنبه در تالار مهتاب اعلام شد.
برچسب ها: شورای شهر ، اهواز ، حاشیه ،
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
انتشار یافته: ۶
comment
comment
واقع بین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
comment
1
1
comment عجب شورای شهری! سالی که نکوست از بهارش پیداست! تا موقعی که شورای شهر مردم اهواز را قانع نکند که دلیل عوض کردن کتانباف چه بوده! اعتماد بر نمی گردد
comment
حاج جلال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
comment
0
1
comment در این شورای اهواز به غیر از چند نفر که واقعا متخصص هستند . اکثریت آنها .....
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
comment
0
1
comment چرا صحبت های اسکندر زنگنه در شورا را نزدید؟ البته در پاسخ به صحبت های علاسوند و موضوع 200 میلیون تومان خرج سرپرست شهرداریبرای تعمیر 200 متر منزل مسکونی!
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
comment
0
1
comment متاسفم برای خبرگزاری هایی که در جلسات شرکت می کنند و فقط خبرهای پاستوریزه منتشر می کنند. انگار واقعا در شورا خبرهایی است! اینها که دیگر حرف ها و رفتارهای خود شوراییان است و امیدوارم که فردا باز هم رسانه های منتقد متهم نشوند
comment
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
comment
1
1
comment واقعا متاسفم یعنی ریس شورا در جلسه های شورا هیچ چیزی نمی گوید یا می گوید شما چون خوشتان نمی آید درج نمی کنید این امانت داری خبر نیست ریس شورا به هیچ کس باج نمی دهد و با افراد اتوبوسی سر سری ندارد و ایمان داشته باشید در آینده نزدیک حقایق و زدبندهای خیلی ها رو می شود
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۲
comment
0
0
comment در پاسخ به اقای احمد: چرا در اینده؟ همین الان بفرمایند روشن شویم. شهروندان که نامحرم نیستند! بجای بگم بگم کردن به ایشان بفرمایید زودتر حرف شان را بزنند تا چند ماه دیگر ریاست شان بر شورا تمام نشده!
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار