اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۰۶۸۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۲
طوفان الاقصی، اقدامی در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی بود ،گام مهمی برای آزادسازی قدس باشد.
به دنبال تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای عادی سازی روابط با کشورهای عربی،‌ تجاوز و اهانت به مقدسات و فلسطینیان،‌ جریان مقاومت با انجام عملیات طوفان الاقصی که به نظر ادامه هم خواهد داشت نشان داد که دستگاه‌های اطلاعاتی  و امنیتی این رژیم توانایی رصد اقدامات جریان مقاومت را ندارند و با این عملیات منحصر به فرد،‌ غافلگیر شدند.

طبق آخرین گزارش‌ها که از سوی شبکه صهیونیستی کان اعلام شده تعداد کشته‌های عملیات طوفان الاقصی توسط نیروهای مقاومت فلسطین علیه اشغالگران به ۳۰۰ نفر رسید. همچنین وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که در حملات  حماس تا این لحظه ۱۵۹۰ نفر زخمی شده‌اند که ۱۹ نفر از آنها در وضعیت مرگ بالینی‌اند و وضعیت ۲۹۳ نفر دیگر وخیم و خطرناک است. این وزارت همچنین اعلام کرد که بیش از ۲۵۰ اسرائیلی نیز کشته شدند.

روز گذشته به دنبال شلیک راکت‌ها و موشک‌های متعدد از نوار غزه به سمت شهرک‌های اطراف این منطقه موسوم به «غلاف غزه» و چندین شهر در داخل اراضی اشغالی از جمله تل‌آویو، آژیرهای خطر به صدا درآمدند و شهرک‌نشینان به پناهگاه‌ها رفتند. همچنین صداهای انفجارهای متوالی در غزه نیز به دلیل تلاش سامانه گنبد آهنین برای رهگیری موشک‌های شلیک شده مقاومت شنیده شد.

طوفان الاقصی؛ شکست اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی در برابر مقاومت

در پی این عملیات، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز گفت که سامانه گنبد آهنین برای مقابله با حملات گسترده به شهرک‌های صهیونیست‌نشین فعال شده است.

فرمانده گردان‌های القسام تاکید کرد که  برای پایان دادن به تجاوزات رژیم صهیونیستی عملیات طوفان الاقصی انجام شده و طوفان الاقصی بسیار بزرگتر از آن است که اشغالگران تصور می‌کنند.

محمد الضیف تاکید کرد: زمان آن رسیده که تمام قدرت‌های عربی و اسلامی برای به زانو درآوردن اشغالگران متحد شوند.

عملیات طوفان الاقصی نشان داد که جریان مقاومت طی سال‌های اخیر پیشروی قابل توجهی داشته است و در پی این تحولات حتما معادلات آینده منطقه تغییر خواهد کرد و طبیعتا رژیم صهیونیستی ناچار است در اقدامات و رفتارهای خود تغییراتی را ایجاد کند.

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس اظهار داشت: ما در آستانه یک پیروزی بزرگ و فتح مبین در جبهه غزه هستیم. چه کسی تصور می‌کرد که شاهد قهرمانی‌ها و شجاعت مردان مقاومت باشد که پیروزی را رقم زده‌اند.

هنیه با بیان این‌که غزه امروز در حال پاک کردن ننگ شکست‌ها از امت است‌، گفت: این نبرد آغازی برای آزادسازی قدس، خاک و مردم ما و آزادی اسیرانمان از زندان‌های اشغالگر اسرائیلی است.

رئیس دفتر سیاسی حماس همچنین خاطرنشان کرد: به آنها و به تمام جهانیان هشدار داده بودیم که ما در مقابل رخدادها در قدس و مسجدالاقصی ساکت نمی‌مانیم؛ حتی اگر همگان هم سکوت اختیار کنند.

شکست اطلاعاتی رژیم صهیونیستی و عدم اطلاع از زمان آغاز عملیات با وجود تبلیغات گسترده صهیونیست ها درباره دستگاه‌های جاسوسی خود،  انتقاد مقام‌ها و رسانه‌های صهیونیستی را برانگیخته است. « عاموس یادلین» رئیس سابق اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی می‌گوید این عملیات با شکست اطلاعاتی تل‌آویو همراه بوده است.

حجم عملیات طوفان الاقصی نه تنها برای رژیم صهیونیستی بلکه برای متحدان آمریکایی و اروپایی آن بسیار سنگین بود و واکنش‌های بسیاری نسبت به انجام این عملیات داشتند،‌ آدرین واتسون، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در حمایت از صهیونیست‌ها در بیانیه‌ای مدعی شد: «ایالات متحده آمریکا صراحتا حملات علیه غیرنظامیان اسرائیلی را محکوم می‌کند.»

طوفان الاقصی؛ شکست اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی در برابر مقاومت

واتسون در ادامه ادعاهایش در این بیانیه نوشت: «ما قاطعانه در کنار مردم و دولت اسرائیل ایستاده و بابت کشته شدن اسرائیلی‌ها در این حملات تسلیت می‌گوییم. جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی دولت آمریکا با تزاخی هانگبی، مشاور امنیت اسرائیل گفت‌وگو کرده و ما ارتباط نزدیک با شرکای اسرائیلی خود را حفظ می‌کنیم.»

 رسانه‌های صهیونیستی نیز به پیروزی مقاومت در عملیات «طوفان الاقصی» اذعان کردند و وبسایت عبری واللا نوشت: مقاومت غزه در این نبرد واقعا پیروز شد و توانست بهترین و با تجربه‌ترین سرویس اطلاعات جهان را غافلگیر کند و قوی‌ترین سیستم امنیتی خاورمیانه را به تمسخر بگیرد. در واقع مقاومت غزه توانست برای ساعات طولانی نبرد را در دست بگیرد که هرگز از ذهن بازیگران منطقه پاک نخواهد شد.

طوفان الاقصی؛ شکست اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی در برابر مقاومت

همچنین روزنامه عبری یدیعوت آحارونوت نوشت: ۵۰ سال پس از حمله غافلگیرانه یوم کیپور؛ اسرائیل دوباره غافلگیر شد.

«مهدی شکیبایی» کارشناس مسائل منطقه در گفت‌وگو با ایسنا در این زمینه اظهار داشت: آنچه اتفاق افتاد از هر نظر که ببینیم سرعتش خیلی بالا و غافلگیرانه بود؛ نه تنها سیستم‌های امنیتی رژیم صهیونیستی نتوانستند آن را رصد کنند بلکه سیستم‌های اطلاعاتی دوست اسرائیل هم متوجه نشدند.

وی تاکید کرد: بنابراین در وهله اول شکست بزرگ برای سیستم اطلاعاتی رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود که مدعی است تا کیلومترها دورتر از فضای فلسطین اشراف اطلاعاتی دارد، حتی کارشناسان نظامی معتقدند در ۵۰ سال اخیر چنین عملیاتی رخ نداده است. فلسطینی‌ها در یک عملیات غافلگیرانه نزدیک به ده‌ها اسرائیلی را به هلاکت رساندند و ده‌ها نفر هم مجروح و اسیر شدند؛ البته این اطلاعاتی است که به‌رغم بایکوت رسانه‌ای منتشر شده است.

بنابراین مقاومت فلسطین در این عملیت غافلگیری‌های زیادی برای صهیونیست‌ها داشت و گوشه‌ای از توان نظامی خود را به نمایش گذاشت، رسانه‌های صهیونیستی با انتقاد از عملکرد ارتش این رژیم در برابر نیروهای مقاومت، بیان کردند که فلسطینی‌ها کنترل چند شهرک را در دست گرفته اند و ارتش رژیم صهیونیستی نتوانسته اقدامی انجام دهد.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، شنبه را یک روز سخت برای فلسطین اشغالی دانست و گفت: جنبش حماس به دنبال «اسرائیل» است.

وی اعلام کرد: آنچه امروز اتفاق افتاد، بی‌سابقه بود و ارتش اسرائیل انتقام خواهد گرفت و ضرباتی سخت را به حماس وارد می‌کند.

تلاش رژیم صهیونیستی برای عادی سازی روابط با برخی کشورهای عربی و همچنین تداوم اشغالگری و جنایت علیه فلسطینیان از دلایل مهم انجام عملیات طوفان الاقصی بود که در این ارتباط زیاد النخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی ضمن محکوم کردن عادی‌سازی روابط با رژیم صهونیستی تاکید کرد: مقاومت ما در غزه پشتوانه‌ای برای کرانه باختری باقی خواهد ماند.

 النخاله در پیامی خاطرنشان کرد: کسانی که خواهان عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند باید بدانند و البته که می‌دانند این اقدام آنها به این معنا است که فلسطین، شهر قدس و همچنین مسجدالاقصی متعلق به ما نیست.

همچنین وزارت خارجه عربستان با صدور بیانیه‌ای خواستار توقف فوری تنش میان فلسطین و رژیم صهیونیستی و حفاظت از غیرنظامیان و نیز خویشتن‌داری شد.

در این بیانیه آمده است، عربستان تحولات بی‌سابقه میان شماری از گروه‌های فلسطینی و نیروهای رژیم اشغالگر را که منجر به افزایش سطح خشونت در تعدادی از جبهه‌ها شده است، از نزدیک دنبال می‌کند.

در بیانیه وزارت خارجه عربستان تاکید شده است که این کشور بارها نسبت به خطرات انفجار اوضاع به دنبال تداوم اشغالگری و محرومیت ملت فلسطین از حقوق مشروعشان و همچنین تکرار اقدامات تحریک‌آمیز سیستماتیک علیه مقدسات آن هشدار داده است. همچنین  مجدداً خواستار «برعهده گرفتن مسئولیت جامعه جهانی و فعالسازی روند مسالمت‌آمیز صلح شد» که مورد قبول باشد و منجر به راهکار تشکیل دو دولتی در راستای برقراری امنیت و صلح در منطقه و حفاظت از غیرنظامیان شود.

عملیات نیروهای مقاومت علیه رژیم صهیونیستی بار دیگر وحدت جریان‌های مقاومت را ثابت کرد و این‌که مقاومت نمی‌تواند تحولات نوار غزه را نادیده بگیرد و حتما در برابر هر اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی پاسخ قاطع و محکمی را به آنان خواهد داد همانند آنچه در عملیات طوفان الاقصی شاهد بودیم.

طوفان الاقصی؛ شکست اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی در برابر مقاومت

ناصر ابوشریف، نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران نیز در گفت‌وگو با ایسنا تاکید کرد که رژیم صهیونیستی طی روزهای گذشته و در اعیاد صهیونیستی از تمام خطوط قرمز تجاوز کرد، این درحالی است که گروه‌های فلسطینی قبل از آن تاکید کرده بودند که عبور از این خطوط منجر به جنگ واقعی و دینی نه سیاسی در تمام سرزمین‌های اشغالی و منطقه خواهد شد.

وی گفت که مسجدالاقصی از مهم‌ترین مقدسات مسلمانان است و هتاکی به آن بازی با آتش است، اسرائیل مسجدالاقصی را از نظر زمانی تقسیم کرد و اکنون با وحشیگری بی‌سابقه تلاش می کند که آن را تقسیم مکانی کند.

ابوشریف افزود: صهیونیست‌ها خون مردم فلسطین را مباح کرده‌اند و شهرک نشینان با خیال راحت و تحت حمایت نیروهای امنیتی آن رژیم در منطقه حواره، نابلس، جنین، طولکرم و تمام مناطق اشغالی دیگر می‌چرخند، بنابراین این پاسخ قدرتمند انجام شد و از خیلی وقت پیش هشدار آن را داده بودیم.

همچنین حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این عملیات قهرمانانه پاسخی قاطع به تداوم جنایت‌های رژیم اشغالگر و تجاوز پیاپی به مقدسات و تاییدی بر این است که اراده ملت فلسطین و تفنگ مقاومت تنها گزینه مقابله با تجاوز و اشغالگری است. این عملیات همچنین حامل پیامی به جهان عرب، کشورهای اسلامی و جامعه جهانی به ویژه آنهایی که است به دنبال عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی هستند، و به آنها گوشزد می‌کند که مسأله فلسطین مسأله‌ای جاودان و زنده است و تا زمان پیروزی و آزادی از بین نمی‌رود.»

عملیات طوفان الاقصی به کشورهایی که به دنبال عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند نشان داد که این رژیم حتی قادر نیست از خود دفاع کند چه رسد به این‌که بتواند از این کشورها حمایت کند.  براساس آنچه گردان‌های القسام اعلام کردند تعداد اسرای صهیونیست‌ها چندین برابر آن چیزی است که نتانیاهو تصور می‌کند، کارشناسان نیز این عملیات را سر آغازی برای آزاد سازی فلسطین و قدس تعبیر کرده‌اند و معتقدند در صورت ورود نیروهای مسلح کشورهای محور مقاومت به نبرد، اوضاع تغییر خواهد کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار