اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۰۶۸۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۱
شوشان ـ حسن هانی زاده :

عملیات طوفان الاقصی که از بامداد روز شنبه بصورت مشترک از سوی حماس و جهاد اسلامی علیه رژیم اسرائیل اغاز شد یکی از پیچیده ترین عملیات میدانی رزمندگان فلسطینی در طول دو دهه گذشته تلقی می شود. این عملیات غافلگیر کننده نشانه شکست اطلاعاتی دستگاه های امنیتی رژیم صهیونیستی است واغازی بر پایان سلطه اطلاعاتی رژیم صهیونیستی بر اراضی اشغالی است. درعملیان طوفان الاقصی در کمتر از 8 ساعت حد اقل 5 هزار موشک نقطه زن و یکصد پهپاد رادار گریز از سوی حماس به سوی تاسیسات نظامی واقتصادی اسرائیل در اراضی اشغالی پرتاب شده وگنبد اهنین اسرائیل در رهگیری این موشکها نا کام مانده.
انسجام داخلی بین جنبش های مبارز میدانی فلسطین وهدف قرار دادن مهم ترین تاسیسات راهبردی رژیم صهیونیستی از نقاط قوت این عملیات تلقی می شود. تعطیلی مراکز حیاتی واستراتژیک رژیم صهیونیستی از جمله فرودگاه ها و تاسیسات اب شیرین کن اسرائیل در شهر حیفا نشان داد که این رژیم بشدت از درون اسیب پذیر است وقادر به تحمل ضربات کوبنده رزمندگان فلسطینی نیست. برای نخستین بار در طول یک دهه گذشته ارتش رژیم صهیونیستی کلیه نیروهای
احتیاط وذخیره خود را فرا خوانده واین نشان می دهد که شرایط در اراضی اشغالی کاملا بحرانی است. عوامل زیادی در شکل گیری عملیات طوفان الاقصی وجود دارد که از جمله حملات مکرر صهیونیستهای افراطی به مسجد الاقصی ومردم فلسطین ،حمله پهپادهای اسرائیلی به دانشکده نظامی شهر حمص سوریه واقدامات تهاجمی کابینه بنیامین نتانیاهو  بخشی از دلایل شکل گیری عملیات مسجد الاقصی است. لذا با توجه به اینکه ابتکار عمل میدانی اکنون در دست رزمندگان فلسطینی است به نظر می رسد ارتش اسرائیل قادر به مقابله جدید با رزمندگان فلسطینی نخواهد بود. از سوی دیگر فشار امریکا به عربستان برای عادی سازی رابطه با اسرائیل به نوعی رزمندگان فلسطینی را وادار ساخته تا این عملیات را به عنوان پاسخی به تلاش های اسرائیل برای نفوذ در کشورهای تاثیر گذار عرب تلقی کنند. عملیات  طوفان الاقصی یک عملیات راهبردی است که اگر بازیگران منطقه ای و بین المللی مانند قطر،مصر،امارات ،امریکا واروپا برای پایان دادن به ان ورود پیدا نکنند قطعا از مرزهای فلسطین اشغالی تجاوز ومحور مقاومت را نیز در گیر خواهد ساخت.
علت این امر هم این است که از بامداد روز شنبه کلیه نیروهای حزب الله لبنان  ونیروهای مقاومت در فلسطینی در این کشور برای تقابل احتمالی با ارتش اسرائیل به حالت اماده باش در امدند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار