اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۰۷۲۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱
(جناب پناهیان دیواری کوتاهتر از معلمین نبود؟)
شوشان ـ  محمدرضا چمن نژادیان :

این روزها بخاطر اقدامات وحشیانه و جنایتکارانه ی رژیم کودک کُش اشغالگر مشاهده می شود. که هیجانات پاک مردمی و انساندوستانه ی نهادهای مدنی ضد صهیونیزم در ایران اسلامی و سایرنقاط دنیا به خروش آمده است. در پرتو همین خروش انسانهای پاک نیت و دلسوز ضد ظلم در ایران اسلامي مشاهده می شود. عده ای از دست اندرکاران و مسئولان حکمرانی فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی فرصت را مغتنم شمرده اند. تا عقده گشایی نمایند و بجای اینکه پاسخگوی  مطالبات ملت و علل ناکارآمدی  حکمرانی خود باشند. با سخنان آتشین  احساسی بدون آسیب شناسی کارشناسانه نهادهای مظلوم۶ و اصیلی مانند آموزش و پرورش و جامعه ی فرهنگی را با اتهامات واهی متهم و تهدید به تعطیلی می کنند. با سوء استفاده از فضای مقدس و احساسات بی شائبه ی ملت مسلمان در حمایت از کودکان، زنان و مردم مظلوم فلسطین به فرافکنی می پردازند.این جماعت خودی که جلودار در داشتن جامع امکانات رسانه ای، حمایتی و تربیونهای شبانه روز حاکمیتی ( صدا و سیما، ائمه جمعه و جماعات، بولتن و رسانه های مختلف، انواع نمایندگی در تمام دستگاههای ریز و درشت تا قواء حاکمه و...)  بدون پاسخگویی می باشند. برای پیشبرد اهداف خالص سازی خود به نوعی در صدد استقرار حکمرانی طالبانیسمی در نهادهای فرهنگی به ویژه تعلیم و تربیت با هجوم بی رویه و استخدامهای فله ای هم صنفان می باشند. در همین راستا با خطابه خوانیهای خیابانی عامه پسند ، تحریک کننده و نابخردانه ی اجتماعی موجبات تحقیر، تخریب جامعه ی فرهنگی و تشویش اذهان عمومی را با رفع مسئولیت از خود و حاکمیت می خواهند فراهم نمایند. این طیف خطیبان مبسوط الید باتوپخانه ی پوپولیست و احساسات صادقی که به صحنه می آیند.  بدنبال فرافکنی و فرارهای رو به جلو با شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت ۴۴ ساله ی خود می باشند. به استحضار ملت شریف و این جماعات ظاهر الصلاح دلسوز ارزشهای خودی می رساند، طبق آمار و اطلاعات رسمی دولت مردمی توسط جناب دولابی نماینده ی آقای رئیسی در امور روحانیت در جمع طلاب اعلام فرمودند: از ۷۵ هزار مسجد کشور اسلامی ۵۰ هزار آن بسته است!!! با وجودی که فقط سال ۹۵ حوزه‌ های علمیه بانوان حدود ۷۰ هزار نفر مشغول به تحصیل و ۹۰ هزار نفر  فارغ‌ التحصیل شدند، و۱۵۰ هزار مرد و حدود ۴۱ هزار طلبه اهل سنت نیز تحصیل می کردند. با این اوصاف به نظر می‌رسد تعداد روحانی‌های کشور بیش از نیم میلیون نفر باشند. در حالی که ۷۰ تا ۸۰ درصد مساجد کشور امام جماعت ندارند. این وضعیت وخیم زمانی است، که به ازای هر مسجد ۶ روحانی در کشور وجود داشته است. حال باید آقایان بخاطر خلوتی نماز جمعه و جماعات با بسته بودن مساجد بگویند کی مقصر است؟ وکجاها باید تعطیل شوند؟
 آیا اینجا هم آموزش و پرورشی را که عملاً با موازی کاری و شیفت کردن اعتباراتش تعطیل کرده اند مقصر است؟ مراکز حوزوی متعدد و متنوع با نمایندگی های مبسوط الیدی که از فرق سر تا ناخن پای نظام اسلامی با اختصاص بودجه های کلان و سرسام آوری وجود دارند. اعتباراتی که زمانی خرج موازی کاری بدون اثربخشی و پاسخگویی می شوند.که آموزش و پرورش مملکت همین امسال فقط ۲۳ هزار مدرسه اش بخاطر بی توجهی ها معلم نداشته اند،و تهران ام القرای اسلامی ۴۵۰۰ مدرسه اش کمبود معلم داشته است. طبق آمار داده شده ۲۰۰ هزار نفر دانش آموز واجد شرایط تحصیل هم ثبت نام نکرده اند.!!

 آیا با این وضع فاجعه بار تعلیم و تربیت، مملکت ایران برای ویرانی دیگر نیازی به جنگ و دشمنی خارجی دارد؟ آیا این فاجعه ناشی از ناکارآمدی حکمرانی در امر تعلیم و تربیت نیست؟ درمملکتی که مدیر مدرسه اش توان تهیه اوراق امتحانی محصلین خود را ندارد و دست به دامن ... می باشد، و معلمش سرویس دانش آموزانش برای امرار معاش می باشد و مدیران ادارات آموزش و پرورش آن برای آب خوردنش هم باید از دیگران اجازه بگیرد. چه انتظاری از آن برای کارآمدی و تربیت شهروندان متعهد به هنجارها با آزاد اندیشی،  مهارت آموزی، خلاقیت و مسئولیت پذیر می توان داشت؟
 این وضعیت اسفبار آو پ در حالی است، که طبق آمار رسمی فقط برای یک قلم کوچک و حاشیه ای مانند کانونهای فرهنگی و هنری مساجد در سال ۱۴۰۲ از طرف وزارت ارشاد اسلامی ۴۷۷ میلیارد تومان اعتبار داده شد.

حال عزیزانی که رگ گردن کلفت می کنند بفرمایند برای ۱۰۷ هزار مدرسه ی کشور چه بودجه ای اختصاص داده شده است؟ با وجودی که فضاهای آموزشی هم  اکنون بجای اینکه محل تربیت و مهارت آموزی محصلین، انجمن اولیاء و مدرسه باشند. تبدیل به محل کسب و کار برای درآمدزایی و تامین مایحتاج اولیه ی مدارس شده اند. دوستان دلسوز، خطیبان مبسوط الید و سخنوران شهیر سئوال؟ آیا این آموزش و پرورش را خودتان و خودمان عملاً تعطیل نکرده اید؟ آیا شماهایی که بند ناف رسالت ذاتی الهی و غیر دولتی تان را به شیر تانکر لایزال بدون بازگشت بیت المال گره زده اید. آیا باز در لوای مقاصد فرامرزی منطقی و احساسات پاک مردمی  بدون توجه به وضعیت اسفبار عمومی و تضعیف زیر ساخت‌ های مادی و معنوی که در اثر ناکارآمدی های حکمرانی تان به وجود آمده است، می خواهید عنان کار آموزش و پرورش را برای ویرانی بیشتر با تعطیلی  بدست بگیرید؟ عزیزان  برای حفظ جایگاه معنوی و نشاط مساجد به گفتمان سنتی و اصیل خودتان برگردید.زیرا آنجایی که باید تعطیل شود،آموزش و پرورش نیست. گر چه آنرا عملاً با تضعیف و موازی کاری ناکارآمدانه تعطیل نموده اید.

در پایان تاکید می شود، حال اگر حاکمیت و حکمرانان فرهنگی به سرنوشت مطلوب خودشان و مملکت دلسوز و متعهد هستند. باید در برنامه های خود مانند لوایح  برنامه ای راهبردی بلند مدت، میان مدت و سنواتی با آسیب شناسی عالمانه مبادرت به تعطیلی کامل نهادهای موازی کار نمایند. ردیف اعتبارات به نهادهای غیر پاسخگو را حذف گردانند. و در اسرع وقت ممکن آموزش و پرورش  را بصورت مدنی و با اختیارات کامل مدیریتی، علمی و برای تربیت کاربردی نسلهای تمدن ایرانی اسلامی تقویت نمایند
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار