اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۰۹۴۷
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۲
سناریوی ِتکراری ِکلنگ زنی!
شوشان ـ محسن مرادی :

سالهاست که در دولت های احمدی نژاد و روحانی و رییسی وعده انتقال آب به دشت ایذه و باغملک شنیده و دیده می شود .در هر سه دوره ریاست جمهوری کلنگ زنی طرح انتقال آب به دشت‌هاي ايذه و باغملك بر روی کاغذ انجام شده و نماینده وقت نیز در هر دوره به فراخور خویش این طرح را مصادره به مطلوب نموده و خود را سوپر من معرفی نموده و هر دولت نیز وعده بهره برداری از این طرح را دو تا سه ساله می دانسته و چه بنرها و پوستر های بزرگی در سراسر شهر و روستاها زده نشد اما تنها عایدی که شهرستان ايذه نصیبش شده جیره بندی آب و زخم ناسور از وعده های نمایندگان مجلس و دولت ها بوده است.

شهرستان ایذه در شمال شرق خوزستان قرار دارد، و رودخانه كارون به طول 200 كيلومتر در آن جاري است و سه سد كارون 3 ، كارون 4 و شهيد عباسپور در اطراف آن ساخته شده است بيش از 20 سال است كه آب به صورت جيره بندي توزيع مي‌شود و در طول 24 ساعت شبانه روز تنها چند ساعت محدود آب در لوله ها جريان دارد. ديدن منبع‌هاي آب در پشت‌بام‌ خانه‌ها در ايذه يك امر عادي و وجود اين وسيله يكي از ضروريات زندگي در اين شهر است.در سال‌هاي اخير بيش از گذشته بحران آب بر زندگي مردم تاثير گذاشته است و به ويژه در اواخر فصل بهار و تابستان برخي از روستاهاي اين شهرستان و بعضي محله‌هاي درون شهر با قطعي آب روبه رو مي‌شوند و آب از طريق تانكرهاي حمل آب بين مردم توزيع مي‌شود. مشکلات کمی و کیفی تأمین آب شرب و کشاورزی در شهرهای شمال شرق استان خوزستان بویژه شهرستان های ایذه و باغملک، در کنار مشکلاتی نظیر گرمای روز افزون، کاهش شدید منابع آب زیرزمینی و پدیده ریزگردها، نارضایتی مردمی، بیکاری از بین رفتن اراضی و باغات کشاورزی و درنهایت مهاجرت به سایر استان ها را، به دنبال داشته است.

نمایش اول:

محمدرضا رحیمی معاون اول دولت احمدی نژاد در سال 1390 در مراسم آغاز عملیات اجرایی پروژه انتقال آب از رودخانه کارون به دشت ایذه و باغملک، که حداقل از سال 1373 تاکنون بطور طرحی مدون تهیه شده و خواسته دیرین مردم منطقه ایذه و باغملک به شمار میرود، شرکت کرد و طی سخنانی در جمع مردم این شهرستان گفت این پروژه با اعتباری بالغ بر هفت هزار میلیارد ریال ظرف شش ماه توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء سپاه اجرا خواهد شد و 35 هزار شغل مستقیم ایجاد خوهد کرد.

معاون اول وقت رییس جمهور قریب سه سال است که چشم انتظار چنین روزی هستیم تا به محضر شریف شما عزیزان برسیم برای این کار بزرگ. من هم در مقدمه می خواهم عرض کنم جناب آقای دهقان اشاره فرمودند اگر این سه نفر (رحیمی معاون اول، حجازی استاندار، نامجو وزیر) نبودند، طرح انجام نمی شد. من می خواهم عرض کنم که اگر خود ایشان (علیرضا دهقان) نبود، این طرح اجرا نمی شد. هرگز نمی خواهم تعارف کنم که اگر خود ایشان نبود، این طرح انجام نمی شد.

این طرح انتقال آب کارون، نتیجه ی مداومت و خوش خلقی و تواضع و اخلاق نیکویی ایشان بود. مگر می شد به آقای دهقان گفت که این شدنی نیست؟ انصافاً نمی شد.

من خدا را شاهد می گیرم که همین است و چیز دیگری نیست. خوب، اولاً رقم و بودجه خیلی زیاده. بعد از مراجعات خالصانه ایشان، من خدمت آقای رئیس جمهور رفتم و رضایت ایشان را بلافاصله با توجه به علاقه ای که به مردم خوزستان دارند، (گرفتم و) بدون هیچ گونه مقامتی پذیرفتند.قرار شد این طرح را در واقع سال گذشته شروع کنیم. چون از قبل بودجه دیده نشده بود، خیلی مشکل و دشوار بود ولی بنای ما سال گذشته بود. این طرح گرچه در نهایت ۷۰۰ میلیارد هزینه خواهد داشت، البته جناب آقای دهقان از اول گفتند ۶۰ میلیارد تومان. خب، ما هم گفتیم ۶۰ میلیارد مهم نیست اگر می شود ۳۰ تا ۴۰ هزار هکتار را آبیاری کنیم. کم کم شد ۱۲۰ ، ۲۰۰ ، ۳۰۰ و امروز آقای مهندس رضانیا (رئیس آب و برق خوزستان) صحبت از ۷۰۰ میلیارد می کند ولی به هر حال ارزش دارد.

اگر این اتفاق بیافتد که ان شاء الله خواهد افتاد، که مجری این طرح قرارگاه خاتم الانبیاء است، از سردار هاشمی پرسیدم چند ماهه تحویل می دهید، سردار گفت شش ماهه. (در اینجا، رحیمی رو می کند به طرف سردار هاشمی از مسئولان قرارگاه خاتم و سخنان خود را ادامه ادامه می دهد:
-
رحیمی خطاب به سردار هاشمی): شدنی است که به مردم وعده بدهیم؟

- سردار هاشمی خطاب به رحیمی): در فایل صوتی، مبهم است. (ظاهراً می گوید تهران که رفتیم، عرض می کنم

- رحیمی خطاب به سردار هاشمی): در تهران جواب می دهید؟ (با تأکید و تعجب). خوب ما می خواهیم به مردم قول بدهیم.

-سردار هاشمی خطاب به رحیمی): در فایل صوتی، مبهم است.

-رحیمی خطاب به سردار هاشمی): شما می خواهید کوه را سوراخ کنید و آب بیاورید. کاری ندارد که. خب، خودت کجایی هستی؟

-سردار هاشمی خطاب به رحیمی): در فایل صوتی، مبهم است. (ظاهراً می گوید لر یاسوجی هستم

- رحیمی خطاب به سردار هاشمی): خب، اینها هم همه لر هستند. ما هم که عاشق لرها هستیم. حالا بین شش ماه و یکسال، برای سال آینده زراعی، و اول بهار، اگر آب را برسانیم، قسمت اول زمین ها را زیر کشت می بریم. قولش را بدهم؟ (خطاب به سردار هاشمی(

- سردار هاشمی خطاب به رحیمی): در فایل صوتی، مبهم است. (ظاهراً می گوید اگر پول بدهید، انجام می دهیم.

- رحیمی خطاب به سردار هاشمی): چه پول بهت بدهیم، چه ندهیم، ما بهار آب را از شما می خواهیم!

به این ترتیب، بخش اصلی سخنان رحیمی یعنی قول دادن به مردم ایذه پایان می یابد.

نمایش دوم:

بعد از نمایش رحیمی معاون اول رییس جمهوری دولت احمدی نزاد و دهقانی نماینده وقت ایذه و باغملک،نوبت به نمایش و مانور نماینده ای دیگر و در دولتی دیگری می رسیم .نماینده بعدی که ید طولایی در وعده و وعیدهای ناشدنی داشت و در اظهار نظری مضحک خود را کاشف نفت می داند محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه را برای تعریف و تمجید از خود به ایذه می کشاند و بار دیگر پروژه ای که در دولت احمدی نژاد کلنگ زنی شده بود را در بوق و کرنا می کند و صحبت از اختصاص اعتبار و ... می کند و صحنه نمایش باز هم تکرار شد و باز هم تنها عایدی مردم ایذه بی آبی و جیره بندی آب بود و باز زخم ناسور وعده ها و شعارهای دروغین و ریاکارانه.پنج سال بعد از نمایش رحیمی در ایذه نوبت به نوبخت رسید.

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه در ۱۰ اسفند ۱۳۹۵گفت: عملیات اجرایی طرح انتقال آب به دشت‌های ایذه و باغملك تا قبل از پایان یافتن كار دولت یازدهم آغاز می شود. محمدباقر نوبخت سه شنبه در حاشیه بازدید از سد كارون سه با اشاره به هدف از سفرش به ایذه اظهار كرد: با توجه به مشكلات و ظرفیت‌های موجود در این شهرستان اقداماتی برای بهره‌برداری از آب دریاچه كارون سه و منتقل كردن آن به دشت ایذه در حال انجام است و برای همین به این شهرستان سفر كردم.وی این شهرستان را دارای استعدادهای فراوان كشاورزی دانست و خاطرنشان كرد: باید از آب موجود در ایذه برای مصارف شرب و توسعه كشاورزی استفاده كرد لذا برای عملی شدن انتقال آب از دریاچه سد كارون 3 به دشت ایذه یك تیم كارشناسی انتخاب شده است.رئیس سازمان برنامه و بودجه بر اولویت رفع مشكلات مردم منطقه به عنوان بخشی از اولویت‌های دولت تاكید كرد و گفت: در سفر رئیس جمهوری به خوزستان 16 هزار میلیارد ریال از سوی سازمان برنامه و بودجه برای تامین آب و فاضلاب خوزستان تخصیص یافت كه این رقم با توجه به پیشرفت كار پرداخت خواهد شد.وی در‌باره مشكلات راه‌ها و جاده‌های این شهرستان هم گفت: به منظور رفع مشكلات جاده‌ای و تردد مردم پشت دریاچه سد كارون سه، 200 میلیارد ریال تخصیص می‌یابد.

نمایش سوم:

پنجشنبه 30 فروردین ماه 97 با حضور اردکانیان وزیر نیرو ، شریعتی استاندار خوزستان و جمعی از مسئولان کشوری و استانی کلنگ آغاز عملیات اجرایی طرح انتقال آب سد کارون 3 به شهرستان ایذه به زمین زده شد .با بهره برداری از این طرح 800هزار نفر در مناطق ایذه، باغملک، هفتکل و رامهرمز از نعمت آب شرب سالم برخوردار می شوند همچنین آب مورد نیاز بخش های کشاورزی و بهداشت نیز از این طریق تامین خواهد شد که یکی از بزرگترین پروژه های وزارت نیرو در استان خوزستان می باشد .اعتبار مورد نیاز این طرح از طریق فاینانس که توسط یک شرکت چینی تامین شد ۴۰۶ میلیون یورو است و این رقم تنها برای بخش سامانه است .همچنین برای انتقال۵۸۰۰ متر تونل حفاری صورت می‌گیرد و ۱۰۵ کیلومتر خطوط انتقال آب برای کشاورزی دشت‌های اطراف تالاب میانگران و بندون صورت می‌گیرد.گفتنی است با شروع به کار عملیات احداث این پروژه 4 هزار نفر در بخش های مختلف در منطقه مشغول به کار می شوند .

محمدرضا شمسایی مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان در مراسم کلنگ زنی انتقال آب از سد کارون ۳ به شرق استان خوزستان با بیان اینکه تامین آب شرب، بهداشت و کشاورزی از طریق این پروژه است، اظهار کرد: مطالعات این طرح از دو سال پیش شروع و بعد از مناقصه بین‌المللی به این مرحله رسید.وی افزود: این طرح برای ۷۵۳ هزار نفر برای مناطق ایذه، باغملک، هفتکل تا رامهرمز انتقال می‌یابد و ۷ شهر و ۶۷۹ روستا برای مدت ۳۰ سال از طریق این پروژه تامین خواهد شد. مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان اضافه کرد: هزینه که توسط یک شرکت چینی تامین شد ۴۰۶ میلیون یورو است و این رقم تنها برای بخش سامانه است. یک‌هزار و ۹۵۰ میلیارد تومان با دلار دولتی هزینه طرح است.شمسایی گفت: ۸۰۱ متر مکعب حجم آب برای تامین دشت‌های مورد نظر است. ۲۰ هزار هکتار در این طرح تامین آب خواهد شد.وی ادامه داد: با این کار رونق قابل توجه در بخش کشاورزی انجام می‌شود؛ برای ۴۰ هزار هکتار مطالعه کشاورزی و ۲۰۰ هزار هکتار گلخانه کار انجام می‌شود.شمسایی با بیان اینکه این پروژه می‌تواند برای رفع مشکل چاره ساز باشد، افزود: ۵۸۰۰ متر تونل حفاری صورت می‌گیرد که با استفاده از لوله‌های فلزی انتقال آب انجام می‌شود و طی این کار ۱۰۵ کیلومتر خطوط انتقال آب برای کشاورزی دشت‌های اطراف تالاب میانگران و بندون صورت می‌گیرد.این مسئول ادامه داد: این طرح بزرگترین پروژه وزارت نیرو در خوزستان است؛ علاوه بر ۹۵۰ میلیارد تومان این طرح، مبلغ انتقال به رامهرمز نیز اضافه می‌شود.وی با بیان اینکه نهایت این پروژه ۲۸۰۰ میلیارد تومان برای نهایی شدن کار هزینه می‌شود، بیان کرد: طرح کلنگ‌زنی شده در دوره قبل کارشناسی نشده و مطالعات آن انجام نشده بود و این پروژه کار اصلی است.

اما این کلنگ زنی بازهم وعده ی بی عمل دیگری بود که تنها عایدی مردم ایذه و باغملک شنیدن شعار تکراری انتقال آب بودند.

نمایش چهارم:

حال بعد از وعده های بی عمل در دولت های احمدی نژاد و روحانی،این بار در دولت رییسی باز هم وعده انتقال آب از سدکارون سه به دشت حاصلخیز اما بی آب شده ی ایذه و باغملک داده شد و کلنگ این ابر پروژه برای چندمین بار زده شد اما بعد از کلنگ زنی این طرح؛نماینده سابق ایذه که بیشتر وقت و زمان خویش را بجای پیگیری مطالبات مردمی در فضای مجازی می چرخید و به زمین و زمان فحاشی و پاچه گیری می نمود در توییتی نوشت که این طرح یکسال و نیم کار اجرایی و پیشرفت فیزیکی را از سر گذرانده است که مشخص نیست این پیشرفت فیزیکی کجا صورت گرفته که با چشم قابل مشاهده نیست و اصلا لوکیشن این پیشرفت فیزیکی درکجاست؟نکند در فضای مجازی و با استفاده از هوش مصنوعی یک و سال پیشرفت فیزیکی پروژه را شخصا می بیند و دیگران از دیدن ان عاجز و ناتوان هستند.براستی تا چه زمانی می تواند در فضای مجازی مردم را فریب بدهد و به ریش مردم بخندد.هر چند که شورای محترم نگهبان صلاحیت وی را برای کاندیدا شدن رد کرده و او را شایسته و لایق ندانسته که در معرض رای مردم قرار دهد.

کلنگ زنی چند باره پروژه این بار در دولت رییسی

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس یازدهم در مهرماه 1402عنوان کرد: در حوزه انتخابیه بنده در دو سال اخیر پیگیری‌های جدی و موثری برای اجرای طرح آب شمال شرق، یعنی برداشت آب از سد کارون ۳ اتفاق افتاد. دولت هم نگاه ویژه‌ای برای اجرا دارد که امیدواریم این نگاه ویژه به اجرا و عملیات تبدیل شود، چراکه تنها نگاه ویژه کفایت نمی‌کند و نمی‌تواند مردم را از این وضعیت خارج کند.ایزدپناه با تاکید بر اینکه در دو سال گذشته تلاش زیادی شد که طرح انتقال آب شمال شرق عملیاتی شود و تقریباً به نقطه خوبی رسیده‌ایم، اضافه کرد: درحقیقت اجرای این طرح یعنی برداشت آب از سد کارون۳ در منطقه ما دو منظوره است. بخشی برای اجرای طرح مقام معظم رهبری در حوزه کشاورزی معروف به طرح ۵۵۰ هزار هکتاری است که تقریباً ۱۸ هزار هکتار آن در حوزه ایذه و باغملک است و بخشی هم برای تامین آب شُرب است.وی ادامه داد: یعنی اگر آب از سد کارون سه برداشت و انتقال پیدا کند، دو شاخه می‌شود؛ یک شاخه برای تامین آب شرب ایذه، باغملک، رامهرمز و هفتگل و بخشی هم برای آب کشاورزی ۱۸ هزار هکتار از طرح مقام معظم رهبری است.نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به توجه به طرح آبرسانی شمال شرق خوزستان در بودجه ۱۴۰۲، گفت: این طرح پیشنهاد بنده بود که خوشبختانه در کمیسیون تلفیق بودجه رای آورد و در مجلس هم تصویب و به تایید شورای نگهبان رسید و الان قانون است. ایزدپناه با اعلام اینکه راه‌های زیادی برای تامین هزینه اجرای طرح آب‌رسانی به مناطق مختلف خوزستان به‌ویژه ایذه و باغملک امتحان شده است، اضافه کرد: قبل از طرح موضوع فروش سهم نیشکر دولت، جلسات متعددی هم در خوزستان هم در وزارت نیرو و هم در سازمان برنامه و بودجه تشکیل شد تا مبالغی را برای اجرای کار در نظر بگیرند که بتوانیم کلنگ این انتقال آب را از محل سد کارون سه به زمین بزنیم و ایستگاه پمپاژ و محل برداشت آب را شروع کنیم. نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آنچه گفته شد مجموعه‌ای از پیگیری‌هایی بود که در سه چهار ماه گذشته در بحث تامین هزینه طرح انتقال آب از سد کارون ۳، توسط مسئولین استان و نمایندگان انجام شده، گفت: امیدوارم شاهد روزی باشیم که این پروژه‌ای که سال‌های سال شعار آن داده شد و مردم عملاً چیزی ندیدند در دولت انقلابی و مردمی سیزدهم به عمل برسد و مردم لذت استفاده از آب شرب سالم -که الان از آن بی‌بهره‌اند- را ببرند. مردم هم در جریان باشند هم نمایندگان و هم دولت به جد دنبال این هستند که آن‌ها را به این آرزوی دیرینه‌شان برسانند.

همچنین استاندار خوزستان در دی ماه 1402 گفت: پیمانکار طرح انتقال آب از کارون ۳ به ایذه مشخص شده و مراحل نهایی امضای قرارداد آن در دستور کار قرار دارد. علی اکبر حسینی محراب استاندار خوزستان امروز در نشست بررسی پروژه‌ها و مشکلات ایذه اظهار کرد: در نشست امروز مصوبات سفر به ایذه که حدود ۵۰ مورد است در حوزه‌های مختلف همچون کشاورزی، صنایع، آب و برق، تربیت بدنی، آموزش و پرورش و سایر زمینه‌ها مورد بررسی قرار گرفت. وی افزود: یکی از مهمترین مصوبات ایذه مربوط به سازمان آب و برق برای انتقال آب از دریاچه کارون ۳ به ایذه و پس از آن باغملک، قلعه‌تل، رامهرمز، هفتکل و مناطق اطراف برای آب شرب و کشاورزی است که گزارشی در این خصوص ارائه شد. روند کار در حال انجام است گرچه این پروژه باید از سال‌های گذشته انجام می‌شد.حسینی محراب ادامه داد: جهت اجرای آن نیاز به پیمانکار قوی هست که دو تونل در مسیر را حفر نموده و آب را از کوه‌ها عبور دهد. کار بزرگی است و هزینه سنگینی در بر دارد. خوشبختانه پیمانکار این طرح مشخص شده و مراحل نهایی امضای قرارداد آن در دستور کار قرار دارد. برای شروع پروژه نیز وزیر نیرو یا یکی از مسئولان کشور به استان خواهد آمد تا در سریع‌ترین زمان ممکن این کار انجام شود. استاندار خوزستان عنوان کرد: با اجرای این پروژه انتقال آب اراضی ایذه، باغملک، رامهرمز و مناطق اطراف از لحاظ کشاورزی متحول می‌شود و توأم با اجرای طرح کشاورزی ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری زمین‌های مسیر را تا جایی که بودجه تخصیص داده شود آماده خواهیم کرد.

نمایش پنجم:

وزیر نیرو طرح فدک را با ویژگی‌هایی چون احداث ١٤ کیلومتر تونل یکپارچه و مستقیم بین سد کارون ٣ و شهرستان ایذه در منطقه شمال شرق استان خوزستان به عنوان یکی از بزرگترین، مهمترین و موثرترین طرح های آبرسانی کشور در جهت تامین کامل آب منطقه معرفی کرد.علی‌اکبر محرابیان ۲۲ دی ماه در آیین آغاز عملیات اجرایی سامانه انتقال آب حد فاصل سد کارون ٣ تا شهرستان ایذه موسوم به فدک (طرح جامع تامین آب شهرهای شمال شرق خوزستان از سد کارون ۳ ) با بیان اینکه در استان خوزستان طی سال‌های متمادی پروژه‌های سدهای بزرگ اجرایی شده است، اظهار کرد: بزرگترین سدهای بزرگ کشور و سدهای بزرگ جهان در این استان در قالب ٦ سد بزرگ قرار دارد، اما مراحل تکمیل این پروژه‌ها و رساندن آب به دست مردم اعم از آب شرب و آب کشاورزی آن‌ طور که لازم بوده، پیش نرفته است.محرابیان به مشکلات تامین آب شرب و کشاورزی استان خوزستان در سال ٩٩ و تابستان ١٤٠٠ اشاره کرد و افزود: یکی از مهمترین برنامه‌های دولت سیزدهم تامین مناسب آب برای اقصی نقاط استان خوزستان بود. این در حالی است که مردم استان با وجود سدهای بزرگ، از نعمت آب گوارا برخوردار نبودند و همچنین این آب در بخش کشاورزی به مزارع مردم نرسیده بود.وزیر نیرو ادامه داد: با یک اقدام جهادی و برنامه‌ریزی گسترده، این اقدام را برای تمام استان در دستور کار قرار دادیم . طرح آبرسانی غدیر که سالیان سال کلنگ عملیات اجرایی آن به زمین خورده بود و بخش‌هایی از آن اجرا شده بود، متاسفانه آن‌گونه که لازم بود آب با کیفیت مناسب برای مردم تامین نکرده بود.وی خاطرنشان کرد: بنابراین در یک اقدام گسترده و جهادی با فعالیت پیمانکاران و قرارگاه خاتم الانبیاء و با مدیریت خوب مدیران استانی طی ١٠ ماه عملیات آبرسانی انجام شد و آب بسیار گوارا و با کیفیت دز به منازل حدود ٦٠ درصد مردم این استان رسید.

وزیر نیرو با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای اجرای طرح‌های آبرسانی در اقصی نقاط استان خوزستان گفت: با مطالعات انجام شده ٦ طرح آبرسانی برای اقصی نقاط استان در دستور کار قرار گرفت و عملیات اجرایی این طرح ها با سرعت خوبی در دستور کار است.وی طرح فدک را یکی از بزرگترین، مهمترین و موثرترین طرح‌های آبرسانی کشور دانست که همراه با اجرای ١٤ کیلومتری تونل به صورت یکپارچه و مستقیم بین سد کارون ٣ و شهرستان ایذه در منطقه شمال شرق استان خوزستان و در جهت تامین کامل آب این منطقه اجرایی می‌شود.وزیر نیرو با بیان اینکه انتقال آب از کارون ٣ به ایذه تاکنون با برگزاری ٥ جلسه کارشناسی با حضور شخص وی انجام شده است، یادآور شد: تلاش شده است این عملیات اجرایی بدون تعرضی به مزارع مردم و زمین‌های کشاورزی و دیگر نقاط انجام شود.وی با بیان اینکه طرح اضطراری آبرسانی نیز برای ایذه و کل منطقه اجرا و حفر ٣٠ حلقه چاه در دستور کار قرار گرفته است، افزود: تا کنون عمده ‌حفاری این طرح‌ها و چاه‌ها تمام و تجهیز و خطوط انتقال اجرا شده و نقطه پایانی کار اجرای یک مخزن بزرگ ٢٠ هزار متر مکعبی بود که قبل از این مراسم مخزن مورد بازدید قرار گرفت و این طرح در حال اجرا است.محرابیان تاکید کرد: همه تلاش ما این است که تا دو ماه آینده حداکثر این طرح اضطراری را به مرحله بهره‌برداری برسانیم و شاهد حل مشکل مردم به طور موقت باشیم تا در زمان باقی‌مانده طرح اصلی را هم هرچه سریعتر اجرایی کنیم.وی با بیان اینکه عملیات واقعی اجرایی را امروز با حضور پیمانکار اصلی شروع می‌کنیم، اظهار کرد: از همکاران خواسته‌ایم همان حماسه‌ای که در طرح غدیر آفریدند را بتوانیم در قالب اجرای این طرح تکرار کنیم و در منطقه مهم شمال شرق خوزستان به عنوان یک منطقه حاصلخیز در بخش کشاورزی، برای بیش از ٧٢٠ هزار نفر تامین آب شرب انجام شده و این عملیات هرچه سریع تر به پایان برسد.محرابیان با بیان اینکه عملیات اجرایی این پروژه را که مصوبه هیئت دولت و سفر رئیس جمهوری است را امروز شروع می‌کنیم، ادامه داد: اجرای این پروژه اشتغال قابل توجهی ایجاد می‌کند.وی افزود: علاوه بر آن، مسائل شهرستان ایذه مورد بررسی و مصوبات سفر ریاست جمهوری که نیاز به تقویت اعتبارات دارد را پیگیری خواهیم کرد.

نتیجه

طرح انتقال آب از سد کارون سه به دشت ایذه و باغملک سال هاست که در دولت های مختلف کلنگ زنی می شود اما این ابر پروژه در حد همان کلنگ زنی باقی مانده و هیچ اتفاقی برای این طرح جز شنیدن شعار و وعده حاصلی نداشته است.ایا دولت رییسی به این وعده جامه عمل خواهد پوشاند یا باز وعده دیگری به صفحات وعده های این طرح افزوده خواهد شد؟





نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار