اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۱۰۱۷
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۹
شوشان ـ علی اسدزاده :

-ان الله یامرکم ان تودواالامانات الی اهلها ...
عالم هستی پر است از سنت‌های الهی و سنت‌های الهی همان قواعد و قوانین لا یتغیر حاکم بر عالم هستی است، اعم ل از عالم ماده و  ماورای ماده.
به‌عنوان نمونه آیه یازده از سوره مبارکه رعد که می‌فرماید: »خداوند سرنوشت هیچ قوم (ملتی) را تغییر نمی‌دهد مگر آنکه آنچه را  در خودشان است تغییر دهند«.
یا آیه شریفه‌ی هفت از سوره مبارکه محمد (ص): »ای کسانی که ایمان آوره‌اید، اگر (آیین) خدا را یاری کنید، خدا هم شما را یاری می‌کند و گام‌هایتان را استوار می‌دارد«.
این سنت الهی است. اگر طریقی که می‌روید، جهت‌گیری کاری که می‌کنید یاری خدا، دین خدا، احکام و ارزش‌های الهی باشد، خدا هم شما را یاری خواهد کرد و قدم‌هایتان را با ثبات می‌گرداند و این نشانه‌های نصرت الهی است.
به همین لحاظ وقتی ملت ایران با دست خالی، ولی با اهدافی پاک و خدایی و با سلاح ا...اکبر علیه حکومت طاغوتی شاهنشاهی سر تا پا مسلح که همه‌چیز در اختیار داشت و از حمایت و پشتوانه‌ی آمریکا و اربابان غربیش مستظهر بود، قیام کرد، خدا هم آنان را یاری و نصرت داد و گام‌هایشان را استوار و متنعم به نعمت آزادی،استقلال و جمهوری اسلامی نمود. این پیروزی و ثبات جمهوری اسلامی و درخشش مقتدرانه‌ی آن، خلاف تصور و موجب شگفتی مادیگرایان، دشمنان داخلی و خارجی و استکبار جهانی شده است.
آری پیروزی انقلاب اسلامی بر نظام طاغوتی و ستم‌شاهی و دفع همه‌ی توطئه‌ها و دشمنی‌ها، کودتاها و دردسرسازی‌های گروهک‌های ملحد و منافق و تجزیه‌طلب و مزدور و غالب آمدن برآنها وبر جنگ تحمیلی هشت ساله و سرکوب تروریست‌های مزدور بسیار خشن و بی‌رحم و مروت در منطقه و فائق آمدن بر اغتشاشات داخلی  مزدوران خارج‌نشین و فریب‌خوردگان داخلی،واتحادبزرگ امروزمستضعفین وآزادگان ومردم تحت سلطه وظلم بی حد وحصر آمریکا و صهیونیسم منطقه  تحت عنوان جبهه مقاومت مقابل جبهه استکبار وصهیونیسم جهانی، اینها همه بی‌شک از نشانه‌های تحقق وعده‌های تخلف‌ناپذیر خدا متعال و نصرت‌ها و یاری اوست.
و این یاری و نصرت‌های الهی که موجب پایداری و ماندگاری نظام اسلامی وصدور آرمانهای  انقلاب اسلامی گردید، ی به برکت خون شهدای عزیز و اخلاص انقلابیون مقاوم و خستگی‌ناپذیر است و رهبری‌های بی‌بدیل امام راحل (رض) و مقام معظم رهبری مدظله العالی می‌باشد. و عواملی مثل وحدت کلمه و توحید کلمه، اتحاد و یکپارچگی، بیداری و هشیاری، توکل به خدا و تبعیت از دستورات الهی و فرامین و رهنمون های رهبر معظم انقلاب، اتکال به خدا و قرآن و قیام برای خدا، روحیه‌ی شهادت‌طلبی و شهادت را فوز عظیم دانستن و ... می‌باشد.
در ذیل اشاره به بعضی خصوصیات انقلاب که باعث نفوذ و صدور آن بین ملت‌های آزادی‌خواه و حق‌جو شده است اشاره می شود:
*انقلاب اسلامی غایت‌گرا، آرمان‌گرا، عالم‌گرا و جهان‌شمول و خواسته‌های آن مطابق با فطرت انسانی و ... بود که توانسته تحولی شگرف در عرصه‌ی بین‌المللی و در معادلات سیاسی دولت‌های جهان پدید آورد که بسان تیغی دولبه همزمان علیه کمونیسم و کاپیتالیسم صهیونیسم به کار گرفته شد و با شعار استراتژیک نه شرقی نه غربی  به مقابله با سلطه ابرقدرت‌های شرق و غرب در افتاد و ملل اسلامی و غیراسلامی را به ارزش‌های اسلامی و مکتب مترقی اسلام ناب محمدی فراخواند و بر رابطه مستقیم میان انقلاب و ایدئولوژی و توجه به معنویات و سجایای انسانی تاکیدکرده وآنرا شرط لازم و ضروری برای تحقق آرمان‌های الهی و وسیله‌ی نیل به مقاصد انسانی دانسته و بر آن تأکید دارد.
دستاوردهای بزرگ و مهم انقلاب اسلامی:
مهم‌ترین و بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی همان چیزی است که امت حزب‌ا... در شعارهای راهپیمایی‌های انقلاب سر می‌دادند و تکرار می‌کردند یعنی: استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی. هرسه بسیار مهم و جزء اهداف اصلی انقلاب بود که تحقق پیدا کرد و دنیای استکبار و قدرت‌های سلطه‌جو و تمامیت‌خواه، آن‌ها را برای هیچ ملتی برنمی‌تابند و این همه دشمنی برای همین است. اما به نظر می‌رسد که الآن جمهوری اسلامی مقدم‌تر و بالاتر و حفظ و حراست از آن، از اوجب واجبات است و امام راحل (رض) بر این تأکید داشتند، زیرا که حیات و بقای استقلال و آزادی هم منوط به حفظ جمهوری اسلامی است و هرچه این نظام مقدس جمهوری اسلامی که خون‌بهای شهیدان و مبارزات سالیان دراز مجاهدین راستین و مخلص و مقاومت امت حزب‌ا... است، قدرتمندتر و از پشتیبانی ملت برخوردارتر باشد، بیشتر تضمین‌کننده استقلال و آزادی و موجب ترقی، تعالی و امنیت و آسایش ملت و سعادت دنیا و آخرت امت می‌باشد.
علاوه بر اینها، باید بدانیم که جمهوری اسلامی هدف غایی و نهایی نبوده، بلکه مقدمه و زمینه‌ساز برای استقرار حکومت جهانی موعود جهانی امام زمان (عج) می‌باشد که به سادگی و ارزان به دست نیامده و خون‌بهای صدها هزار شهید انقلاب، دفاع مقدس، دفاع از حرم، دفاع از آرمان‌های انقلاب و حفظ امنیت و مقابله و مبارزه‌ی مستمر با دشمنان زیاده‌خواه و سلطه‌جوی خارجی و مزدوران و ایادی داخلی و خارجی‌شان می‌باشد.  از همین رو است که آن را »امانتی الهی« دانسته‌اند و مسئولیت حفظ و حراست از آن بر دوش آحاد مردم و بیشتر مسئولین می‌باشد.
*در دیدگاه امام راحل، بنیان‌گذار جمهوری اسلامی (ره)، اصل اسلام و به تبع آن جمهوری اسلامی ایران امانتی است که هرگونه قصور و تخطی از مراقبت و محافظت از آن موجب صدمات جبران‌ناپذیری خواهد بود که اثرات سوء آن تا قرن‌ها خودش را نشان می‌دهد و حفاظت از آن واجب عینی است (صحیفه‌ی امام، جلد 12، ص 416 و جلد 15، ص 249).
*امام راحل تأکید داشتند که هرچه داریم از کربلا داریم و این نام و یاد را باید حفظ کرد و این انقلاب که محصول خون سیدالشهدا علیه‌السلام است، امانتی الهی است که متعلق به ما نیست، بلکه به تعبیر امام (ره) امانتی است که باید به خلف صالح و شایسته سیدالشهدا علیه‌السلام، حضرت مهدی (عج) سپرده شود (صحیفه‌ی امام، جلد 8 ص 526 و 538).
*امانتداری ویژگی مسئولین و کارگزاران حکومتی: با بررسی اندیشه‌های امام، می‌توان دریافت که مهم‌ترین ویژگی کارگزاران و مسئولین مطلوب در دیدگاه ایشان، امین بودن افراد در نزد ملت و امانتداری ایشان است. چنانچه در قرآن آمده است: »ای مؤمنان! از خیانت به خدا و پیامبر بر حذر باشید و نیز در امانت‌های بندگان خدا، خیانت نکنید«.
انجام ندادن وظایف اجتماعی و عدم کارایی در پست و مقام و خدمت نکردن به مقتضای مسئولیت، مصداق خیانت است.
از دیدگاه امام خمینی (ره) انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی امانت الهی است که برای تحقق هدفی بالاتر و والاتر یعنی تشکیل حکومت جهانی حضرت ولی عصر (عج) شکل گرفته است. با توجه به سخنان ایشان: امام زمان، صاحب اصلی این انقلاب و جمهوری اسلامی است. چنانچه فرمودند: خداوند همه‌ی ما را از قیدهای نفسانی رها فرماید تا بتوانیم این امانت را به سر منزل مقصود برسانیم و به صاحب امانت حضرت مهدی موعود ارواحنا لتراب مقدمه الفداء رد کنیم (صحیفه‌ی امام، جلد 18، ص 472).
*در آن (مبارزه با ظالمین و ...) سستی نشود تا وقتی ان‌شاءا... علم را به دست صاحب علم بدهند (صحیفه‌ی نور، جلد 21، ص 4).
و اما نکات آخر:
*از بزرگترین آفات یک نظام عدم رعایت اهلیت‌ها در مدیریت است. مشکلی که پس از پیامبر اسلام (ص) برای جامعه‌ی اسلامی پیش آمد، به سبب عدم رعایتظ اهلیت بود. افرادی بر سر کار آمدند که شایستگی و کفایت برای اداره‌ی امور لازم را نداشتند، به همین دلیل در اقامه‌ی حق کوتاهی کردند و سیره و سنت پیامبر را به تعطیلی کشاندند.
*قرآن کریم بر این اصل تأکید دارند که اداره‌ی امور مردم امانت سنگینی است که باید به شایستگان و اهل آن سپرده شود: »ان الله یأمرکم ان تودوا الأمانات الی اهلها؛ همانا خداوند امر می‌کند شما را به اینکه امانات را به اهلش (صاحبان صلاحیت هاوشایستگیهای لازم) برگردانید«.
انتخابات ها هم در جمهوری اسلامی یکی از مصادیق مهم سپردن مسوءلیت های جمهوری اسلامی به دست کسانی است که اهلیت آن را داشته باشند.
لازم به ذکراست، داوطلبینی که به مردم جهت رای دادن تائیدومعرفی می شوند با توجه به حد اقل داشتن شرایط و صلاحیت ها می باشدو وظیفه  مردم شریف رای دادن به داوطلب اصلح می باشدیعنی در بین صالحین، داوطلبی که بیشترین شرایط وصلاحیت ها را دارد ،.
به امید توفیق عمل به فریضه واجب انتخاب نمایندگانی اصلح برای مجلس شورای اسلامی وخبرگان رهبری
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار