اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۱۰۶۸
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷
شوشان ـ علی عبدالخانی :

دکتر فاضل خمیسی برخاسته از کوچه و پس کوچه های مناطق آسیاباد و حصیرآباد، صخیریه و عامری و... است. برغم همه تحولاتی که در گذر زمان برای همه ی ما اتفاق می افتد می توان اذعان کرد که او هنوز هم به ذره ذره ی اهواز و روستاها و شهرهای آن عشق می ورزد. هنوز فوتبال در کوچه های خاکی و شنا در میان صخرهای کارون را به یاد می اورد و در آن نوستالوژی زیبا حل و ذوب می شود.

او همچون بسیاری از هم سن و سالهای خود مردی خودساخته است و نه تنها وجود سختیهای اقتصادی در ابتدای راه را منکر نمی شود بلکه آن شرایط را سبب آبدیدگی و پُختگی خود می داند. او تحصیل در کنار کار بویژه در طول دو مقطع راهنمایی و دبیرستان را نقطه عطف در تکوین شخصیت اجتماعی خود تلقی می کند.

ولع در خواندن کتاب و تبدیل شدن آن به عادت روزانه اگرچه در میان نوجوانان و جوانان آن نسل کاملا طبیعی و رایج بود، اما عادت دکتر خمیسی به کتاب در هیچ دوره ای حتی در زمانی که برخوردار از مسئولیت های مختلف آموزشی شد نیز عادت به خواندن کتاب را رها نکرد و در کنار این یار مهربان و معرفت ساز باقی ماند.

بر کسی پوشیده نیست که مادیگری به همراه سیری ناپذیری و اصرار بر افزایش درآمد ( به هر شیوه و از هر راه ) دامان بسیاری از مدعیان اخلاق محوری را گرفته است. در حالی که میزان درآمد و درجه ی برخورداریهای مالی  به عنصر ارزشیابی آدمیان تبدیل شده است می بینیم که دکتر خمیسی بجای راه اندازی یک کسب و کار موجه و پردآمد اقتصادی، اولین کافه کتاب مدرن را با هزینه ی بسیار بالا راه اندازی می کند و با این کار نه تنها قید منافع موجود در سایر سرمایه گذاریها را می زند بلکه با وجود زیان مستمر اما به امید به آنکه بتواند فرهنگ کتابخوانی را دوباره احیا بکند، ضرر و زیانها را بمدت چندین سال به جان خرید اما دست از عشق و علاقه ی خود برنداشت.

نگارنده با ذکر موضوع کتاب درصدد معرفی این نامزد از زاویه ی معنوی و فرهنگی هستم. زاویه ای که بسیاری از مدعیان با آن فاصله ی  طولانی دارند. البته تاکید بر بُعد معنوی این شخصیتِ اهوازی شاید این تداعی را ایجاد بکند که ایشان در ابعاد دیگر بویژه در بُعد سیاسی از دانش و تجربه ی لازم برخوردار نباشد که از قضا عکس آن صادق است و این مرد از جمله ی فعالان سیاسی و اجتماعی خوشنام و معروف در سطح استان بوده و برای ورود به عرصه انتخابات با طرح و برنامه ی کامل به میدان آمده است.

بسیاری از کارشناسان مستقلِ امور انتخاباتی ایشان را بعنوان یکی از گزینه های مطرح در این انتخابات می دانند. خمیسی از جمله فعالان خردورز به شمار می آید که از روحیه چانه زنی مستدل و قناعت ساز جهت تحقق اهداف برنامه ی خود در دوره ی پس از راهیابی به مجلس بهره می جوید.از دیگر مزایای جنبی که می توان برای ایشان برشمرد، قلم روان و خلاقیت وی در نویسندگی است. براساس شناخت و بدور از هرگونه تعصب می توان گفت که بزرگترین آرزوی این نامزد انتخاباتی چیزی بجز رشد و تعالی همه جانبه ی اهواز و خوزستان نیست.

سخن در مورد دکتر خمیسی را در همینجا به پایان می بریم و برای ایشان و سایر نامزدهایی که دلشان برای اهواز می تپد را به پایان می بریم.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار