اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۱۰۷۳
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۷
شوشان ـ عارف عفراوی :
 
اکنون  قرن بیست یکم را سپری میکنیم ، دموکراسی و مردم سالاری یکی از شعارهای اصلی این قرن می باشد. بگذریم از اینکه در خیلی از کشور های جهان دموکراسی صرفا به منزله شعار بوده و در میدان عمل و اجرا هیچ نقشی نداشته و  فقط کلید واژه ای جهت عوام فریبی است، اما در هر صورت ساختار انتخاباتی در آن کشور وجود دارد.
 
قرن بیست یکم اوج بلوغ ارتباطی و سیاسی است؛ بطوری که یک تحول و یا تغییر سیاسی در کسری از ثانیه از غرب کره زمین به شرق کره زمین و یا بلعکس منتقل و توسط آحاد مردم مورد تحلیل،بررسی،نقد و یا تایید قرار می گیرد.

امروزه از مجموع 193 کشور جهان حدودا 43 کشور توسط نظام پادشاهی در قالب های سلطنت مشروطه،سلطنت مطلقه،سلطنت فدرال و سلطنت ترکیبی و در بقیه کشور های باقی مانده انتخابات مختلف سیاسی بصورت مستقیم و غیر مستقیم برگزار می شود.  
 
یکی از تفاوت های انسان و حیوان قدرت انتخاب و اختیاری است که خداوند متعال آن را در اختیار بشر قرار داده است که با استفاده از آن مسیر  درست و یا غلط را با اراده خورد برگزیند و آینده خود را رقم بزند. حال اگر به این بیاندیشیم که به مدت یک یا دو روز این قدرت اختیار را بصورت موقت از ما سلب کنند چه تغییر و یا چه اتفاقاتی در زندگی مان رخ می دهد؟؟؟ متاسفانه در این دوران بلوغ سیاسی و فکری جهان ، مردم آن دسته از کشور هایی که توسط نظام پادشاهی اداره می شوند از قدرت انتخاب و تعیین سرنوشت کشور خود محروم و نمی توانند نفس سیاسی ای تازه کنند. در کشور عزیز ما پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران که پایه و اساس آن مردم سالاری است، انتخابات متعددی نظیر انتخابات ریاست جمهوری،مجلس خبرگان رهبری،مجلس شورای اسلامی و شوراهای شهر و روستا در هر چهار و هشت سال یک بار بصورت آزاد برگزار می شود.

انتخابات در جمهوری اسلامی ایران همانند یک تنفس سیاسی می باشد و در هر دوره از انتخابات مردم جهت انتخاب شخص مورد نظر خورد پای صندوق آمده تا نفس سیاسی ای را تازه کنند¬.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار