اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۱۰۸۲
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۴
شوشان ـ نوید قائدی :

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ برگزار شد و تعدادی از منتخبان مردم بزودی در بهارستان آغاز به کار خواهند کرد. در آستانه این تحول مهم، ضرورت برگزاری جلسه هماهنگی بین استاندار و نمایندگان منتخب مجلس ضروری است.
هماهنگی بین قوای مجریه و مقننه در هر استان، برای پیشبرد اهداف توسعه‌ای و حل مشکلات مردم ضروری است. استاندار به‌عنوان نماینده عالی دولت در استان و نمایندگان مجلس به‌عنوان منتخبان مردم، وظایف و مسئولیت‌های مشترکی در زمینه‌های مختلف از جمله توسعه اقتصادی، عمرانی، فرهنگی و اجتماعی دارند.
برگزاری جلسه هماهنگی بین استاندار و نمایندگان منتخب مجلس می‌تواند مزایای متعددی داشته باشد. ایجاد فرصت برای تبادل نظر و گفتگو بین طرفین در خصوص مسائل و مشکلات استان، آشنایی نمایندگان جدید با وضعیت استان و برنامه‌های دولت، هم‌افزایی و تعامل بین قوای مجریه و مقننه برای حل مشکلات، تسریع در روند توسعه و پیشرفت، جلب رضایت مردم و افزایش اعتماد عمومی از جملة این مزایا خواهد بود.
در این جلسه می‌توان در خصوص موضوعات مختلفی بحث و گفتگو کرد، از جمله اولویت‌های توسعه‌ای، برنامه‌های دولت برای حل مشکلات، چالش‌ها و موانع مقابل توسعه، راهکارهای جلب مشارکت مردم و سرمایه‌گذاران در برنامه‌های توسعه‌ای و تعامل و همکاری بین قوای مجریه و مقننه برای حل مشکلات استان از موارد مهم این جلسه می‌تواند باشد. البته بسیاری از شاخص‌های کلان و چالش‌ها باید با زبان آمار و ارقام و دقیق  مطرح و تشریح شوند تا بسیاری از نمایندگان که شاید از تجربه کافی برخوردار نباشند در بطن امور قرار گیرند.
برگزاری جلسه هماهنگی بین استاندار و نمایندگان منتخب مجلس، در همین ابتدای مسیر فرصتی مغتنم برای ایجاد هم‌افزایی و تعامل بین قوای مجریه و مقننه در استان است. این جلسه می‌تواند به حل مشکلات استان، تسریع در روند توسعه و پیشرفت استان و جلب رضایت مردم کمک شایانی کند.
البته پیشنهاد می‌شود باتوجه‌به اهمیت موضوع فارغ از نگاه‌های سیاسی و جناحی و دیگر تقسیم‌بندی‌هایی که به درد معیشت و توسعه استان نمی‌خورد از حضور افراد خبره و حتی نمایندگان و استانداران ادوار هم دعوت شود تا دیدگاه‌ها و تجربیات خود را مطرح نمایند و چنانچه میسر باشد برای تداوم این جلسات دبیرخانه‌ای تشکیل و این جلسات تداوم داشته باشند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار