اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۱۱۱۷
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۹
شوشان ـ  مجیدسعیداوی :

تاسال گذشته با ارایه قبض پرداخت عوارض نوسازی سال قبل به کاربرمربوطه در شهرداری عوارض سال جدید محاسبه و درهمان لحظه از طریق کارتخوان پرداخت می شد. کل فرآیند این عملیات حدود۲تا۳دقیقه طول می کشید.

بنده فردخوش حسابی هستم و دیناری ازاین بابت به شهرداری بدهی ندارم. امسال که برای پرداخت عوارض نوسازی آپارتمان کوچک خودم به شهرداری منطقه ۲مراجعه کردم به من گفته شد، روش پرداخت عوارض فرق کرده و بایدبه یکی ازکافی نت ها جهت ثبت سفارش مراجعه کنم. باتعجب گفتم که هرسال بنده عوارض را همین جا پرداخت میکردم پس چرا بایدبه کافی نت مراجعه کنم. گفتند رویه پرداخت فرق کرده وباید از این طریق اقدام کنید . درنتیجه به یکی از دفاترخدمات دولت مراجعه کردم خانمی که هم به تخلفات رانندگی و سهام عدالت و چیزهای دیگر رسیدگی میکرد پس از نیم ساعت که نوبتم رسید گفت برای پرداخت عوارض باید سندخانه همراهتان باشد.حدود۱۵ دقیقه وقت گرفت تاکار سند را انجام دهد. سپس ازمن کارت ملی خواست .گفتم خانم من میخوام .پول به حساب شهرداری واریزکنم به کارت ملی من چکار دارید. گفت باید سندت با کارتت مطابقت داشته باشد،کارت ملی راهم خدمتشان تقدیم کردم .گفت علاوه برهزینه دفترخدمات دولتی باید۲۶۰هزارتومان هزینه کارشناسی هم پرداخت کنی. گفتم خانم من که میخواهم عوارض را مثل هر سال پرداخت کنم هزینه کارشناسی برای چیست . این ملک که قبلا در هنگام خرید و انتقال سند بنام اینجانب کارشناسی شده و هز ینه کارشناسی هم پرداخت شده. گفت که فرآیند پردلخت عوارض اینگونه است و تا هزینه کارشناسی ملک پرداخت نشود امکان پرداخت هزینه عوارض شهرداری ممکن نیست.علاوه برآن باید پایان کار ساختمان هم باشد تا کارشناس بتولند کارشناسی کند که اگر پایان کار ملک هم دردسترس نباشد باید از طریق شهرداری مربوطه باکلی مراجعات بعدی مجددا پایان کاربگیری.

متاسفانه این روند آزاردهنده و وقت گیر و هزینه بر شهرداری باعث شده که پرداخت کنندگان عوارض نوسازی شهرداری که بامیل و رغبت کارپرداخت را انجام میدادند از این اقدام منصرف شده و عطای شهرداری را به لقایش ببخشند.

درحالیکه درسطح شهر بنرهای متعددی جهت تشویق مالکین به پرداخت عوارض نصب شده شگفت انگیزاست که چرا با تغییر رویه سهل و آسان پرداخت و جایگزینی روندی زمان بر و تحمیل هزینه اضافی به شهروندان ،شهرداری باعث فرار پرداخت کنندگان عوارض شده است.
شهرداری باید تسهیلاتی را ایجاد کند تا مردم با رغبت همکاری کنندنه با سخت گیری بی مورد باعث عدم همکاری شهروندان شود.

امیدوارم شورای شهروشهرداری اهواز همان رویه جذاب قبلی را اجراکنند و از این نوآوری وخلاقیت بی مورد که ظاهرا قرار است درکل مناطق شهری اجرا شود جلوگیری کنند.          
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار