اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۱۱۸۳
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۱
شوشان ـ هوشنگ نوبخت :

ده ها جلسه گرفتند، ده ها نفر را در لیست مدنظرشان برانداز کردند و بعد از کلی مصوبه و پز دادن و توجیه عقلانی، شخصی را از اصفهان که همیشه برای ما خوزستانی ها ، شهر زیبا و موفقی بوده را فراخوان کردند و با ژستی مدنی وار او را بهترین گزینه برای خروج اهواز از بحران ها دانسته و تجربیات او در شورا و شهرداری نصف جهان را هم مزید برتری ایشان بر گزینه های بومی قلمداد کردند.
اینک و پس از ماه ها به دلایلی که دیگر برای همه مبرهن شده، شورایی که باید نماد شور و مشورت در یک جامعه شهری باشد، دو سر یک طناب پوسیده را گرفته اند و هر کدام آن را به سویی می کشند به گونه ای که اگر مجله طنز گل آقا هنوز هم منتشر می شد، بارها کاریکاتور شورای شهر اهواز و داستان هایش را روی جلد کار می کرد.
جالب تر و تلخ تر این که ، نه تیم موافق ماندن امینی، دلایل مستند و محکمه پسندی برای دفاع از شهردار و تیمش بیان می کنند و نه دار و دسته ی مخالف ماندن شهردار، دلیل منطقی و عاقلانه ای به افکار عمومی ارائه می دهند و بهانه خنده داری مثل اصفهانی بودن یا عدم حضور فرزندش را تیتر کردند که هیچکدام حرف حسابی به حساب نمی آیند.
آری، شورایی که ده ها ابهام در شیوه رای آوردن شان و حضورشان در این جایگاه برای مردم شبهه بوجود آورده بود و چند ماهی هم به ظاهر خود را نزد افکار عمومی یکدست و همدل نشان دادتد، اینک ۱۲ جلسه را بدون توجه به شعور و مطالبه مردم شهری که لبریز از چالش و بحران است، نیمه رها کرده و نتوانستند تصمیمی واحد برای ادامه فعالیت شهردار امینی بگیرند و تکلیف مهمترین شخص اداره این شهر به ظاهر نفرین شده را مشخص کنند این در حالی است که متاسفانه هیچ مسوول و مرجع بالادستی هم تاکنون گوش این اعضا بی تفاوت نسبت به خواسته های مردم را نپچیده و از آن ها نخواسته که این همه این مسخره بازی را ادامه ندهند و در یک نشست مشورتی منطقی و عقلانی، تکلیف ادامه فعالیت شهردار را مشخص کنند.
نکته آخر این که چگونه مردم اهواز به کسانی اعتماد کرده اند که فرهنگ یک جلسه مشورتی با هم را هم ندارند در حالی که در بنرها، پوسترها و تبلیغات انتخاباتی شان، صدها وعده داده بودند که اهواز را از این وضع اسفناک خارج کنند.
شوربختانه اکثر رسانه های استان هم در این خصوص منفعلانه عمل کرده اند یا  به جای دفاع از حق مردم و مطالبات بر زمین مانده بر گرده ی زخمی این شهر، به دو دسته تقسیم شده و هر کدام طرف یک دسته از اعضای شورا را گرفته و از خواسته های ناحق آن ها دفاع می کنند.
امیدوارم در صورت تکرار عدم تشکیل جلسه و نتیجه مطلوب برای تعیین تکلیف شهردار کنونی که در بسیاری جاها موفق عمل کرده و در خیلی از مناطق هم کار شاخصی به سرانجام نرسانده، نهادهای امنیتی، نظارتی و حکومتی چنان با تمامی اعضای شورای شهر اهواز برخورد قاطع داشته باشند و حتی اقدام به انحلال آن کنند که دیگر چنین اشخاصی به خود اجازه ندهند به عنوان نماینده شهروندان بر این کرسی ها بنشینند. کسانی که نام شورا را یدک می کشند اما فرهنگ مشورت گرفتن با مردم و  حتی با خودشان را هم ندارند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار