شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۱۲۹۶
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۹
چرا که رئیس قوی تحول می آفریند و فرد ضعیف بدبختی و بد شگونی؛ مصداق حکایت از «چاله به چاه نباشیم» یا «خود کرده را تدبیر نیست.» نشویم
شوشان ـ  دکتر حمید خادم مسجدی :

درسوره ی مبارکه حجرات، آیه ۱۳ آمده است «یا ایهاالناس اناخلقناکم من ذکر وانثی ...ان اکرمکم عندالله اتقاکم ان الله علیم خبیر»
در بدو ورود اسلام، امت مسلمان می گفتند که ما برتریم و خداوند متعال با این کلام خدا مردم را به این نکته رهنمون کرد که بین انسانها هیچ تفاوتی وجود ندارد و همه دربرابر خداوند یکسان هستند، وکسی عزیز و گرامی تر است که با تقواتر باشد، پس با استناد به این مطلب، چرا باید مسئولان محترم استان از مدیران کل تا جز و مدیران شهرستان در انتصابات خود به دنبال قومیت گرایی می روند. سالهاست که اقوام مختلف با جمعیت کم و زیاد از قوم معزز عرب، لر زبانهای غیور، بختیاری و دزفولی و کرد و ... در این شهرستان در کنار هم با عزت ورفاقت  و دوستی گذران زندگی می کنند و فرزندان این اقوام به عنوان شهروندان زاده همین شهرند و در مدارس تحصیل کرده و نشو و نما کرده اند و پس از آن در دانشگاههای کشور در رشته های متنوع تحصیل کرده ومدارج عالیه را پیموده اند و همچنان این فرزندان از اقوام مختلف باهم رفیق و دوست وبرادرند و برخی در همین شهر ایفای خدمت می کنند و برخی در سایر نقاط کشور عزیزمان مصدر خیر و خدمت هستند.
در این میانه تخصص و تعهد در امور از زبان و  قوم برتر است، چرا که امور وکارها را تخصص ها و تجربه ها اجرا می کند نه زبان و قومیت، چند سالی است انتصابات شهرستان از سوی مسئولان استانی و شهرستان به جای تعهد؛ به قومیت و زبان گراییده است، یعنی مثلا اگر در اداره یا دانشگاهی چند فرد لایق و مدیر کاردان متخصص باشند ولی از قوم خاصی نباشند ما باید از سایر نقاط استان یک فرد کم تجربه یا فاقد تجربه و تخصص را مسئول برگزینیم چرا، چون که از قوم خاص مورد نظر ماست.
به خودمان بیاییم ما پایتخت تمدن و صادر کننده مدیران لایق هستیم ... چه شده نیروهای توانمند نظارگر تغییرات و در بیرون گود قرار گرفتند.  
مجددا استناد می کنم به آیه فوق و مسئولان شهرستان را به رعایت تقوا دعوت می کنم و انتظار می رود در جهت رضای خدا و رضای مردم؛ گام بردارند و از ایجاد دسته بندی ومرز بندی قومیتی در شهرستان و استان و کشور دست برداشته و متخصصین و مجربین را مصدر امور و در راس ادارات و دانشگاهها قرار دهند تا باعث پیشرفت  شود و از نگاه حزبی؛ قومیتی متعصبانه دور شوند.
که البته خداوند در سوره رعد می فرمای: خودمان بایستی تغییر در شیوه انتخاب رئیس خوب را بخواهیم تا ایجاد شود. ان وقت است که جامعه را به سر منزل اصلی و جایگاه خودش رساندیم.
 إِنَّ اللَّهَ لا يُغَيِّرُ ما بِقَومٍ حَتّىٰ يُغَيِّروا ما بِأَنفُسِهِم ۗ  
به امید آن روز
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار