شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۱۳۱۲
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۶
انما المؤمن الاخوه
شوشان ـ محمدرضا چمن نژادیان :
               
احتراماً شهروندی معزز، برادران بزرگوار کنشگر و اکابر قومی تب و تاب انتخابات با تمام فراز و فرودهایش در مملکت و شهرستانهای ما مانند فینال در یک لیگ آماتور فوتبال با هزینه های گزاف بدون توجه به زیر ساخت‌ها بشکل دلخوشی های فصلی درون ورزشگاهی و خیابانی می باشد.

هنگامی که تمام شد یکنفر یا یک تیم جام را می برد عده ای هم یکی دو ساعت در خیابان‌های دور دور بوق بوق می زنند، شاید چند نفری هم در اثر هیجانات کاذب چند تا جیغ و ترقه قوی برای نگرانی یا خوشحال کننده ی افراد و  جامعه در بکنند.              

اما عاید نه تغییری در زندگی حرفه ای افراد،  نه اصلاح ساختار فرآیندی ورزشی و نه زمینه ی شراکت برای هواداران در سرنوشت باشگاه را بدنبال دارد.                          

البته بیشتر هیجانات فینال از آن نوجوانان و جوانان ناپخته با بزرگسالان دچار عقده ی سرکوب حقارت با ناکام در دیدن  فینالها می باشد‌.

 حال عزیزان ۴۵ سال است که جامعه ی ما بهمین شکل پوپولیستی، قومیت گرایی، قبیله گرایی ( فامیلی و سیاسی)  و با وعده های کاذب آلوده به ناهنجاری های اجتماعی مانند پول پاشی  و پلو خوری تحقیر کننده نماینده به مجالس فرستاده است.

کدام نماینده پس از اتمام اختیاری یا اجباری دوره ی مسئولیت و نمایندگی  پاسخگوی ناکامی ها و عدم تغییر توسعه محورانه وضعیت حوزه های انتخابیه و مملکت در کنار مردم ماندگار مانده است.؟ پس عزیزان با تمام شور و اشتیاق هیجانی پوپولیستی در انتخابات مدیریت شده ی حاکمیتی امروز آنچه سرمایه ی ماندگار همگان بوده و هست وحدت فی مابین قومی، آداب و سنن اجتماعی همدیگر می باشند، که در طول تاریخ و انتخابات گذشته تاکنون استمرار داشته و دارد.   
 

زیرا اگر همین امروز خدا ناکرده دست فردی از اطرافیان درد بگیرد یا اتفاق ناگواری بیفتد با نادیده گرفتن تمام اتفاق دیروز انتخابات با دست رد زدن به تمام هیجانات انتخاباتی زود گذر در کنار هم قرار می گیریم.       

س عزیزان در انتخابات اخیر بزرگان سیاسی، سرمایه های ایلی و طایفه ای در سوی ماجرای سیاسی برادران مان قرار گرفتند.

و روز شنبه یکنفر از دو نفر به عنوان نماینده ی همه ی ملت ایران،  مخالف و موافق به مجلس شورای اسلامی راه می یابد. و بقیه نخود نخود هر که رود خانه ی خود...             

امید است با وجود مسیری که الان خلاف نگاه تشکلی مشارکت مدنی و حکمرانی ملی پاسخگو در سطح کلان و خرد وجود دارد. با تمامی بدبختی ها و تلاش‌های اکثریت مخلصانه که گاهی منجر به کینه و بداخلاقی بین برادران با توهین و تخریب بزرگان گردیده است، خدا نکند منتخب اکثریت نقطه ی اتکاء برای طناب کشی عده ای قلیل از زورمداران، زراندوزان و متظاهران  قرار گیرند.            

امیدواریم نمایندگان منتخب ملت در این دوره واقعاً در مسیر تغییرات اساسی ساختاری های معیوب و کارآمدانه ی حکمرانی ها با منشاء خدمات کمی و انسجام کیفی در استیفای حقوق شهروندی، عدالت گستری و نطق های فساد ستیزانه در خانه ی ملت خود را اثبات نمایند. ملت هم به دانایی مدنی مجهز  در صدد مطالبات برحق خود با درخواست سازوکارهای مدنی در راستای رفاه عمومی ، منافع و امنیت قرار گیرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار