شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۱۳۶۳
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۹
شوشان ـ هوشنگ نوبخت :

خشخاش یک گیاه دارویی و جادویی است از میان هزاران نعمتی که خدا در دل طبیعت برای ما انسان ها خلق کرده تا با تدبیر و نیاز از آن ها بهره ببریم.
خشخاش تا جایی خوب و مفید است که کاربرد علمی، پزشکی و دارویی داشته باشد و نه تنها جان انسان ها را به خطر نیندازد که باعث درمان یا تسکین التیام آن ها شود اما وقتی دست نااهلان بیفتد به مواد مخدری تبدیل می شود که خانمانسوز است و انسان را تا مرز نابودی پیش می برد.
فوتبال هم درست مثل خشخاش است. یک ورزش، سرگرمی، پدیده و یک هیجان شورانگیز که برای سلامت جسم و روح انسان ها پدید آمده است.
ورزشی که گسترده ترین ابعاد بشریت را در برگرفته و رسالت اش این است که رنگ ها، مرزها، جنگ ها و ژن ها را از بین انسان ها بردارد و آن ها را در یک قانون مشخص و در یک مستطیل سبز به هم نزدیک کند.
ذات فوتبال که یک ورزش مفرح و جذاب است مثل ذات خشخاش که یک گیاه پرخاصیت است، فساد آور، مضر و خطرناک نیست مگر این که دست نااهلان بیفتد.
این روزها، فضای ورزش و جامعه فوتبال به شدت تحت تاثیر انتشار ده ها و بلکه صدها مورد تخلف و فساد در سطوح مختلف  روح پاک این رشته را با آلودگی ها آغشته و روان اهالی بااصالت فعال در این ورزش را نیز آزرده خاطر کرده است.
فوتبالی را که دهانه دروازه ی ورودی اش دویست متر باز است و هر کس به هر طریقی وارد آن می شود را بهتر از این نمی توان اداره کرد.
فوتبالی که افراد بااصالت، اخلاق مدار، نجیب، باسواد و کاربلد را در آن راه نمی دهند یا کنار می گذارند را غیر از فساد و رشوه و اختلاس و تبانی و جادو نمی توان تصور کرد.
فوتبالی که کار فرهنگی و اجتماعی در آن زیر ده درصد است و نود درصد دیگرش را سیاسیون و غیرفوتبالی ها مدیریت و چینش می کنند را بهتر از این نمی توان ادامه داد.

امید است در این مقطع از تاریخ که باز هم واژه ناخوشایند فساد، دل دوستداران ، هواداران و علاقه مندان به سلطان ورزش های دنیا را آزرده خاطر کرده، یکبار برای همیشه شاهد اخذ تصمیمات مصلحت اندیشانه، محافظه کارانه و سیاسی نهادهای امنیتی، نظارتی و قضایی کشور نباشیم و انتظار داریم در این پرونده های مطرح شده به گونه ای رفتار و برخورد شود که در آینده دوباره دیگران به خود اجازه ندهند برای کسب شهرت ، ثروت و قدرت به این عرصه وارد شده و با ذات پاک این ورزش بازی کنند و آن را آلوده سازند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار