شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۱۴۵۰
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۶
شوشان ـ  نوید قائدی :


انتخاب استاندار مناسب برای استان خوزستان، با توجه به شرایط خاص و چالش‌های متعدد این استان، امری بسیار حائز اهمیت است. در این راستا، باید به شاخصه‌های کلیدی متعددی توجه کرد که در ذیل به برخی از مهم‌ترین آنها اشاره می‌شود.
اولین مورد تجربه و تخصص است که باید سابقه مدیریت در سطوح بالا، به ویژه در سطوح مدیریت کشور با کارنامه موفق داشته باشد.دومین مورد آشنایی با چالش‌ها و فرصت‌های خاص استان خوزستان، از جمله مسائل اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و امنیتی
اشراف به موضوعات کلیدی استان مانند منابع آب، نفت، گاز، کشاورزی و میراث فرهنگی را داشته باشد.سومین مورد سابقه فعالیت در حوزه‌های مرتبط با وظایف استانداری، مانند برنامه‌ریزی، بودجه‌ریزی، عمران و توسعه را داشته باشد.
همچنین استاندار باید توانمندی‌های فردی ویژه ای را داشته باشد که می توان به قدرت رهبری و توانایی ایجاد اجماع بین گروه‌های مختلف ذینفع،توانایی تصمیم‌گیری قاطع و شجاعانه در شرایط بحرانی،قدرت تعامل و ارتباط موثر با مقامات دولتی، نمایندگان مردم، بخش خصوصی و اقشار مختلف جامعه
تعهد به قانون و عدالت و پایبندی به ارزش‌های اخلاقی و انسانی و  روحیه مردم‌داری و توجه به حقوق و مطالبات مردم را داشته باشد.
از دیگر موارد مهم شناخت ویژه و کامل از منطقه است،یعنی آشنایی با فرهنگ، آداب و رسوم و بافت قومی،درک عمیق از مسائل و مشکلات جوامع روستایی و عشایری را داشته باشد.
همچنین با توجه چالش های زیست محیطی تعهد به توسعه پایدار داشته باشد،یعنی برنامه و راهبرد مشخص برای توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و توجه به حفظ محیط زیست و منابع طبیعی و تعهد به عدالت اجتماعی و کاهش نابرابری‌ها در استان را داشته باشد.
حتی المقدور از مقبولیت و محبوبیت در بین مردم و گروه‌های مختلف ذینفع استان و دارای قدرت نافذ جلب اعتماد عمومی و ایجاد حس امید و انگیزه در بین مردم برخوردار باشد.
علاوه بر موارد فوق، توجه به برخی دیگر از شاخصه‌ها یعنی داشتن روحیه جهادی و خستگی ناپذیری،پاکدستی و فسادستیزی و توانایی کار با رسانه‌ها و افکار عمومی را داشته باشد.
انتخاب استاندار با در نظر گرفتن همه این شاخصه‌ها، می‌تواند نویدبخش آینده‌ای روشن برای استان خوزستان باشد و زمینه را برای حل چالش‌ها و توسعه پایدار این استان فراهم کند.
لازم به ذکر است که در نهایت، انتخاب استاندار مناسب بر عهده مقامات ذیصلاح کشور است یعنی ریاست جمهوری است که لازم است به وعده های خود در خصوص رفع مشکلات خوزستان تعهد داشته و آن ها را پیگیری نماید که لازمه آن انتخاب مدیری قوی و اجرایی است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار