شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۱۴۶۸
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۹
انتخابات، مظهر حضور مردم واقتدار ملی برای یک کشور است
شوشان ـ   سیدعابدین موسوی :

انقلاب اسلامی خواست واراده مردم بود وبا مشارکت فعال کلیه آحاد ملت به رهبری بنیانگذارکبیر انقلاب اسلامی به ثمر نشست و بدون شک واقعه انقلاب شکوهمند اسلامى ایران یکى از رخدادهاى بى نظیر دوران معاصر و حقیقتا شجره طیبه وانفجار نور بود و فجر جدیدى رادر تاریخ بشریت ایجاد نمود وهر چه از عمر بابرکت آن می گذرد تاثیرات شگرف آن دردنیای اسلام ، منطقه وجهان ظهور وبروز بیشتری می نماید وامروز انقلاب اسلامی می رود تا فصل نوینی را درنظم کنونی جهان ایجاد نماید .
مردمی بودن یکی از شاخصه های اصلی انقلاب اسلامی است که با پرورش ورویش انسانهای مومن ومتعهد همچون حاج قاسم سلیمانی و به صورت کاملا مردمی درعرصه داخلی وبین المللی گام های اساسی برداشته است ودرواقع ذات انقلاب اسلامی مردمی است .
پس از پیروزی انقلاب اسلامی وتهیه وتصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ، مردم وانتخابات جایگاه اساسی درآن داشته اند ودراصول متعدد قانون اساسی ازجمله اصل ششم "در جمهوری اسلامی ایران امورکشور باید به اتکاء آراء عمومی اداره شود ، از راه انتخابات،انتخاب رئیس جمهور ،نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، اعضای شوراها و نظایر اینها ، یا از راه همه پرسی در مواردی که در اصول دیگر این قانون معین می گردد. ” اصل شصت و دوم – اصل شصت و سوم- اصل شصت و هفتم و اصل۱۱۵ -۱۳۱و….. درجای جای قانون اساسی به مردم ونقش مردم تاکید شده است .
نظام جمهوری اسلامی ایران با بصیرت وهمراهی مردم وداشتن رهبری گرانقدر،عالم وفرزانه تاکنون در همه عرصه‌ها موفق عمل کرده و دشمنان را توانسته شکست دهد و آنها را به حاشیه ببرد.
اگر چه طی چند دهه گذشته انقلاب اسلامی فرازها وفرودها ،رویش ها وریزشهای فراوانی داشته است اما چنان‌که مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در بیانیه گام دوم ضمن اشاره به دستاوردهای دهه‌های اخیر پس از وقوع انقلاب اسلامی، عنوان کردند: «به رغم همه‌ی این مشکلات طاقت‌فرسا، جمهوری اسلامی روزبه‌روز گام‌های بلندتر و استوارتری به جلو برداشت. این چهل سال، شاهد جهادهای بزرگ و افتخارات درخشان و پیشرفتهای شگفت‌آور در ایران اسلامی است. عظمت پیشرفتهای چهل‌ساله‌ی ملّت ایران آنگاه بدرستی دیده می‌شود که این مدّت، با مدّتهای مشابه در انقلاب‌های بزرگی همچون انقلاب فرانسه و انقلاب اکتبر شوروی و انقلاب هند مقایسه شود. مدیریت‌های جهادی الهام‌گرفته از ایمان اسلامی و اعتقاد به اصل «ما می‌توانیم» که امام بزرگوار به همه‌ی ما آموخت، ایران را به عزّت و پیشرفت در همه‌ی عرصه‌ها رسانید.»
انقلاب اسلامی با حضور ومشارکت مردم درهمه عرصه های سیاسی، اجتماعی، دینی، فرهنگی و… به پیروزی وموفقیت رسیده است ومردم به عنوان رکن اصلی این انقلاب همواره نقش تعیین کننده درموفقیتها وخنثی سازی توطئه های دشمنان داشته اند .
وامروز نیزملت ایران، عرصه دیگری برای مقابله وزورآزمایی با دشمن پیش روی خود دارد؛ مشارکت وحضور در پای صندوق‌های رای برای انتخابات ریاست جمهوری که می‌تواند به تقویت ایران قوی کمک کرده و زمینه ساز حل مشکلات و تحول در کشور شود.
انتخابات در نظام جمهوری اسلامی یکی از شاخص های اصلی برای مردمی بودن نظام مردم سالاری دینی است و در همه فرآیند آن نگاه عمیق و دقیقی به مولفه ها و اصل انتخابات وجود دارد.
نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر اصل مردم‌سالاری دینی از ابتدای انقلاب با برگزاری بیش از ۴۰ انتخابات نمونه بی‌بدیلی از نقش مردم در حاکمیت و اصل دموکراسی را اجرا کرده است.که به طور متوسط هر۱۳ ماه یک انتخابات برگزار شده و این یعنی مردم‌سالاری که آمارمشارکت نیز در ۴۰ انتخابات گذشته بیش از متوسط همه کشورهای مدعی دموکراسی درجهان بوده است.
رهبر انقلاب در بیان ویژگی‌های فرد اصلح فرمودند: اصلح کسی است که در درجه اول به مبانی انقلاب و نظام و به این راه، اعتقاد قلبی و واقعی داشته باشد؛ همچنان‌ که شهید خدمت، رئیسی عزیز واقعاً اعتقاد داشت و کاملاً محسوس بود که او با دل و جان و اعتقاد کار می‌کند. ایشان کارآمدی را ویژگی مهم فرد اصلح خواندند و گفتند:کارآمدی یعنی شب و روز نشناسد، دنبال کار باشد، توانایی کار کردن داشته باشد و از عناصر و همکاران خوب استفاده کند .حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، توان و نشاط انجام کار همراه با اعتقاد راسخ به مبانی انقلاب را از دیگر شاخص‌‎های فرد اصلح می دانند فرد اصلح با این خصوصیات، قادر است از همه ظرفیت‌های متنوع و پر شمار کشور برای پیشرفت استفاده کند.
وظیفه ما دعوت ازمردم است تا ان شاالله با حضور مردم با بصیرت ایران اسلامی علاوه برتحقق دولت قوی درهمه عرصه ها ، مشت محکمی به دهان استکبار بزنیم .
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار