شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۱۵۰۱
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۵
دو دلیل برای مجازات اسرائیل توسط ایران!
برخی از تحلیلگران اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی را به تلاش نتانیاهو و دولت وی برای بقا تقلیل می‌دهند. اما بایستی توجه داشت که تصمیمات جنگی در کابینه جنگی رژیم و در حضور افرادی مانند گانتز گرفته می‌شود.

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش فلسطینی حماس که با پاسپورت دیپلماتیک و به عنوان نماینده این جنبش فلسطینی که کنترل نوار غزه را بر عهده دارد، به ایران سفر کرده بود تا در مراسم تحلیف رئیس جمهور ایران حضور داشته باشد. شهید هنیه بامداد چهارشنبه ۱۰ مرداد ماه در اقامتگاه خود در تهران توسط رژیم تروریستی_صهیونیستی اسرائیل به شهادت رسید.

هنوز از جزئیات و نحوه ترور شهید اسماعیل هنیه در تهران اطلاعات دقیقی در دسترس نیست اما آن چیز که واضح است نقش رژیم صهیونیستی در ارتکاب این جنایت است. روز گذشته نیز این رژیم جنایتکار صهیونیستی در اقدامی خلاف قوانین بین المللی در حمله هوایی به ضاحیه بیروت چند تن از شهروندان لبنانی را به شهادت رسانده بود که در بین آنها یک زن نیز حضور داشت. رسانه‌های رژیم این اقدام را تلاشی برای ترور یک تن از فرماندهان مقاومت لبنان معرفی کردند.

ترور شهید هنیه اولین اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در چند هفته گذشته علیه فرماندهان مقاومت اسلامی نیست و پیش از این نیز چند ترور موفق و ناموفق در چند ماه گذشته توسط صهیونیست‌ها انجام شده است که از آنها می‌توان به شهادت رساندن صالح العاروری در لبنان و ترور ناموفق چند هفته قبل محمد الضیف اشاره کرد.

با این وجود اما بایستی توجه داشت که ترور اسماعیل هنیه اقدامی متفاوت، تروریستی و تهاجمی از سوی رژیم صهیونیستی بود که نیازمند پاسخی مناسب است. صهیونیست‌ها که بارها در آستانه به سرانجام رسیدن مذاکرات آتش بش در نوار غزه دست به خشونت و ترور زده اند یا با درخواست‌های نابجا و زیاده خواهی راه را برای به نتیجه رسیدن مذاکرات سد کرده اند، اینبار با ترور مهمترین رهبر حماس در پایتخت ایران تمامی خطوط قرمز را زیر پا گذاشتند.

اقدامی که لزوم پاسخ به آن به سه دلیل واضح دارد. نخست اینکه اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی علیه یک مهمان دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است و از آنجا که مهمانان دیپلماتیک مصونیت دیپلماتیک نیز دارند، وظیفه تامین امنیت جانی آنها با کشور میزبان است. اقدام شنیع و بزدلانه صهیونیست‌ها با مهمان ایران نیازمند پاسخ قاطع از سوی جمهوری اسلامی ایران است چراکه در غیر این صورت، تهران به جولانگاه رژیم صهیونیستی تبدیل خواهد شد و از این پس تهران هم محلی امن برای رهبران مقاومت نخواهد بود.

دلیل دوم لزوم حفظ معادله ترسیم شده پس از عملیات وعده صادق است که بازدارندگی کاغذی رژیم صهیونیستی را مچاله کرد و به آنها متذکر شد که اقدام علیه تمامیت ارضی ایران پاسخی قاطع خواهد داشت. ضربه‌ای قاطع به اسرائیل تلاش آنها را برای بر هم زدن معادله قبلی به نفع خود از بین خواهد برد.حملات از کنترل خارج شده صهیونیست‌ها به لبنان، یمن و سوریه که اخیرا با تلفات غیرنظامی نیز همراه شده است بدون پاسخ مناسب و هماهنگ متوقف نخواهد شد. به همین دلیل بایستی ترمز ماشین ترور صهیونیسم کشیده شود.

برخی از تحلیلگران اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی را به تلاش نتانیاهو و دولت وی برای بقا تقلیل می‌دهند. اما بایستی توجه داشت که تصمیمات جنگی در کابینه جنگی رژیم و در حضور افرادی مانند گانتز گرفته می‌شود و از حمایت اپوزیسیون دولت نتانیاهو نیز برخوردار است و در اصل این اقدامات دستآورد نتانیاهو در مقابل مخالفانش به حساب می‌‌آید. بنابراین حتی اگر جنایات رژیم به جنایات نتانیاهو نیز تقلیل یابد نیازمند پاسخ محکم است تا ترور رهبران مقاومت در خاک جمهوری اسلامی تبدیل به یک رویه نشود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار