شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۱۵۱۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۹
 شوشان ـ سید علی حمیده کیش شاه قاسمی :

 ترور اسماعیل هنیه رهبر شماره یک جنبش حماس و فؤاد شکر دومین مرد تاثیر گذار حزب الله زمینه ورود به یک جنگ منطقه‌ای را فراهم کرده است.
آنچه حائز اهمیت است، ترور اسماعیل هنیه در تهران آن هم در حالی که مهمان مراسم تنفیذ دکتر پزشکیان رئیس جمهور منتخب ملت بود، می باشد.
این عملیات ترور دارای پیام های متعددی است که از آن جمله اینکه اسرائیل می تواند رهبران ایران را مورد هدف قرار دهد. هر چند که تجربه نشان داده که تل‌آویو از سال‌ها پیش وقتی قدرت بازدارندگی خود را از دست می‌دهد، دست به ترور شخصیت‌های نظامی و سیاسی محور مقاومت بویژه فلسطین و لبنان زده است .
از نگاه تاریخی وضعیت این ترورها نزدیک سی سال است که افزایش یافته است و به سیاست محوری توسط این رژیم تبدیل شده است.  آنچه واضح است که تل اویو پس از شکست در عملیات طوفان الاقصی می خواهد که با هدف قرار دادن رهبران مقاومت ، اعتماد و اطمینان را به جامعه صهیونیستی بازگرداند.
ولی آنچه مورد پرسش است که چه راهکاری در شرایط شرایط ملتهب کنونی و وضعیت امروز ایران که دولت منتخب ملت هنوز مستقر نشده است، برای تلافی و تنبیه رژیم جنایتکار صهیونیستی در واقعه ترور اسماعیل هنیه در تهران وجود دارد؟ در حالی گمانه زنی هایی مطرح است که احتمالاً ترور شهید هنیه در تهران در چارچوب یک طرح آمریکایی، صهیونیستی و انگلیسی است تا ایران را به نوعی وارد جنگ کند تا شاید بتواند قدرت آن را تحلیل برده و یک تحول جدید در منطقه رقم بزند و سفر اخیر بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم به واشنگتن  و متعاقب آن  واقعه ترور مذکور این فرضیه را قوت می بخشد.  
ازسویی آیا عملیات موشک پرانی به تنهایی برای تنبیه متجاوز موثر و بازدارندگی مناسب را ایجاد می نماید؟
این در حالی که نتیجه میدانی نبرد زمینی در جنگ های پیشین با اسرائیل بویژه در غزه موید عدم توانائی رژیم اسرائیل در نبردهای زمینی و شکست قطعی او بوده است.   
تجارب ارزشمند، تحلیل دقیق ابعاد مختلف و مولفه های حاصل از این جنگ ها ، اهمیت و ضرورت یک جنگ ترکیبی که در برگیرنده عملیات های موشکی ، زمینی در چند جبهه(۱)و حتی عملیات مقابل به مثل ترور را پیش روی طراحان و برنامه ریزان نیروهای مسلح بویژه سپاه پاسداران قرار می دهد .
 امید است مسئولین امر کشور و فرماندهان نیروهای مسلح با امعان نظر به شرایط کلی حاکم بر منطقه و وضعیت نامتعارف اقتصادی کشور و با نگاه به تجزیه و تحلیل واقعی که از جهان، بویژه شرایط منطقه ای دارند، بهترین تصمیم را در این واقعه بگیرند.  
 والسلام

پی نوشت:
(۱) بویژه جولان اشغالی و جنوب لبنان که در جنک شش روزه به اشغال اسرائیل درآمده و مورد تایید جامعه جهانی از جمله دیوان بین‌المللی دادگستری، مجمع عمومی سازمان و شورای امنیت سازمان ملل متحد می باشد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار